Maia Porombrica, profesoară de matematică în satul Sălcuța: „Peste cinci ani absolvenții școlii vor reveni în calitate de profesori și vom elabora împreună proiecte STEM”

Maia Porombrica este profesoară de matematică, informatică și design grafic în Liceul Teoretic „Meșterul Manole”, satul Sălcuța, raionul Căușeni. Este profesoara care colaborează cu elevii săi la toate etapele procesului educațional și le transmite nu doar cunoștințe, dar și dorința de a acționa și de a căuta răspunsuri. Maia Porombrica a fost desemnată „Ambasador Digital”, în cadrul concursului organizat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”.

Cariera sa a început de pe băncile școlii, unde realiza ore de matematică în cadrul Detașamentului Pedagogic. L-a avut ca exemplu pe tatăl său, profesor de matematică. La Liceul Teoretic „Meșterul Manole” a venit din sectorul asociativ, cu o vastă experiență în instruirea non-formală. „Cele mai importante momente din cariera mea profesională au fost stagiu pentru profesorii de informatică din Coreea, vizita de studiu în Bosnia-Herțegovina, Academia de vară «Democrația în școală» din Polonia, schimbul de experiență din Estonia, unde am vizitat mai multe centre educaționale care implementează cu succes conceptul STEM”, spune Maia.

Rolul de ambasadoare digitală îl vede ca o responsabilitate ce i-a schimbat activitatea, având în vedere că a planificat și a realizat seminare de instruire pentru profesori și pentru elevi. „TIC a devenit o parte indispensabilă a vieții noastre. Este imposibil astăzi să cointeresezi, să provoci discipolii spre autoinstruire fără un echipament modern sau aplicații educaționale relevante. Utilizez computerul la matematică, la informatică, la elaborarea și realizarea proiectelor comunitare, peste tot”, povestește profesoara, care spune că folosirea instrumentelor digitale e și un impuls pentru elevi să studieze obiectele predate, iar lecțiile au devenit mai interactive.

Despre cum s-au schimbat lecțiile sale de când folosește instrumente digitale la lecții, Maia ne-a spus că a mers permanent într-un pas cu dezvoltarea tehnologiilor: „Matematica asistată de calculator tot timpul era un impuls pentru elevii mei în studierea matematicii. Cu apariția tablei interactive în sala de clasă, toate lecțiile au devenit interactive, cu ajutorul aplicațiilor educaționale de pe toate platformele care permit accesul fără plată.”

Odată cu deschiderea Clasei Viitorului în liceu au apărut clase liceale cu profil real, mai spune Maia. „Profesorii au beneficiat de instruire și au elaborat propriile proiecte educaționale transdisciplinare.”

Maia este convinsă că peste cinci ani absolvenții școlii vor reveni în calitate de profesori și vor elabora împreună proiecte STEM, vor implementa proiecte educaționale și vor lucra într-o echipă de profesioniști.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.