Piața mondială de divertisment și media va crește cu 6,5% în 2021

13 Iul. 2021, 11:23
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
13 Iul. 2021, 11:23 // Actual //  MD Bani

Piața globală de divertisment și mass-media (E&M) se va extinde cu 6,5% în 2021 și 6,7% anul viitor, determinată de o cerere puternică de conținut digital și publicitate, potrivit sondajului anual al companiei PwC. Reluarea creșterii a este consecința unei provocări din 2020, când divertismentul offline a scăzut, incluzând o scădere cu 71% a încasărilor la box-office.

Veniturile globale din industria E&M au scăzut cu 3,8% anul trecut la 2 trilioane de dolari de la 2,1 trilioane de dolari, valoare înregistrată în 2019. Aceasta a fost cea mai mare scădere ănregistrată timp de cei 22 de ani de cercetare a PwC.

Între 2021 și 2025, se așteaptă ca veniturile globale din E&M să ajungă la o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 5%. Ca urmare, în 2025, volumul total al pieței poate ajunge la 2,6 trilioane de dolari.

Conținutul tradițional de televiziune și video disponibil pentru vizionare acasă este în continuare cel mai mare segment de consumatori de E&M (219 miliarde de dolari), dar va continua să scadă în următorii cinci ani (cu 1,2% în medie).

Segmentul de streaming video a atins apogeul în 2020 și va continua să crească, se arată în raport. Se estimează că volumul de streaming la cerere (SVOD) va crește cu o medie de 10,6% până în 2025 pentru a ajunge la 81,3 miliarde de dolari.

Între timp, se așteaptă ca profiturile cinematografice să se recupereze în 2021 pe măsură ce restricțiile Covid se ușurează, dar nu vor reveni la niveluri pre-pandemice până cel puțin în 2024.

Veniturile din jocuri video și e-sporturi au continuat să crească, ajungând la 147,7 miliarde de dolari în 2020. În același timp, se presupune că CAGR va fi de 5,7% în următorii cinci ani, iar până în 2025 veniturile segmentului vor fi de 194,4 miliarde de dolari.

Realitatea virtuală (VR) este cel mai rapid segment în creștere al E&M. Veniturile sale au crescut anul trecut cu 31,7% la 1,8 miliarde de dolari. Se estimează că rata de creștere va depăși în medie peste 30% pe parcursul a cinci ani și va ajunge la 6,9 miliarde de dolari în 2025.

Industria muzicală este pregătită să crească după o scădere semnificativă a veniturilor pe segmentul muzicii live (în scădere cu 74,4% în 2020). Veniturile generale ale industriei muzicale se așteaptă să crească cu o medie de 12,8% în următorii cinci ani, stimulate de creșterea streamingului digital, care va crește la 29,3 miliarde de dolari până în 2025. De asemenea, se așteaptă reluarea spectacolelor live.

Cheltuielile cu publicitatea online în 2020 au crescut cu 9% – la 336 miliarde de dolari și, pentru prima dată, au depășit costul publicității tradiționale. Potrivit prognozelor, în următorii cinci ani, acestea vor crește în medie cu 7,7%.

Accesul la internet a reprezentat 34% din cheltuielile industriei în 2020. Se așteaptă ca segmentul să crească la un CAGR de 4,9%, de la 694 miliarde dolari anul trecut la 880 miliarde dolari în 2025.

Accesul la internet mobil va determina creșterea pieței, cu un CAGR de 6,1%. Drept urmare, proliferarea rețelelor 5G, progresele în tehnologia mobilă și pachetele de conținut premium vor crește veniturile de la 449 miliarde dolari în 2020 la 605 miliarde dolari în cinci ani.

„Pandemia a încetinit dezvoltarea industriei de divertisment și media în ultimul an, dar a accelerat și a impulsionat și inversarea tendințelor care au transformat deja industria”,a spus Werner Ballhaus, șef global de divertisment și practică media la PwC Germania. Conținutul pe dispozitive mobile, complexitatea tot mai mare a relațiilor dintre creatori, producători și distribuitori de conținut au contribuit la o schimbare a dinamicii și a sferelor de influență din industrie. stimulează creșterea industriei în următorii cinci ani și nu numai. „

Chiar și în acele zone cu cea mai impresionantă creștere (streaming video, de exemplu), natura concurenței se va schimba dramatic în următorii ani, a spus el, ca context social, politic și de reglementare în care toate companiile sunt forțate să opereze,  continuă să evolueze într-un mod imprevizibil.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 20:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 20:28 // Actual //  Lupu Eduard

Moldovagaz urmează să solicite o reducere a tarifului pentru gazul natural, conform anunțului făcut de directorul companiei, Vadim Ceban, cadrul emisiunii „Puterea a patra” de la N4.

Cererea va fi depusă mâine, pe data de 26 aprilie, la Autoritatea Națională de Reglementare în Energie (ANRE), în speranța de a aduce un beneficiu semnificativ consumatorilor finali. Cu toate acestea, Ceban nu a oferit detalii precise în legătură cu mărimea estimată a reducerii tarifului.

În data de 23 aprilie, membrul Consiliului Energocom, Alexandr Slusari declara că prețul gazului vândut de Energocom către Moldovagaz ar urma să fie între 300-350 dolari pentru mia de metri cubi, în luna mai.

Tariful la gaz pentru consumatorii casnici s-a redus cu 19,9%, la 14,47 cu TVA inclus, potrivit deciziei ANRE aprobată în cadrul ședinței de astăzi, 21 februarie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău