Fermierii riscă să rămână cu tractoarele pe drum: Ce spune Ion Perju

În urma modificărilor realizate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică, când în data de 14 iunie a fost aprobată noua metodologie de plafonare a preţurilor la carburanţi, mai mulți producători agricoli din țară s-au plâns că nu pot să se asigure cu cantitatea necesară de motorină la prețurile angro, fiind impuși să procure carburantul cu prețul de la pompă. Despre acest lucru a anunțat astăzi, 9 iulie, în cadrul unui briefing de presă, Ion Perju, ministrul Agriculturii, Dezvoltării Regionale şi Mediului.


Foto:

„Campania de recoltare a demarat în mai multe localități din Republica Moldova, o parte chiar până la ploile frecvente şi abundente din ultima perioadă. În prezent, avem timp favorabil, atât în sudul ţării, cât şi în centru lucrările se desfășoară masiv, deja şi la nord pe unele terenuri a început secerișul. Cu toate acestea, producători agricoli din teritoriu au semnalat că nu-şi pot ridica cantitatea necesară de carburanți pentru a demara lucrările de recoltare”, a declarat Ion Perju.

De asemenea, ministrul a menționat că agricultorii se confruntă cu o problemă serioasă, aceștia nu mai pot cumpăra carburanţi la preț angro, în urma deciziei Parlamentului de a plafona din nou preţurile la combustibil.

„Agricultorii sunt acum în perioada în care fac primele recoltări: orz, grâu, și dacă până acum ei se puteau alimenta angro de la diferite staţii PECO, acum însă unele dintre ele nu mai vor să le vândă angro carburanţi, deoarece au dat preţurile în jos şi nu le este convenabil, iar agricultorii îs obligaţi să se alimenteze la pompă.

Metodologia de stabilire a prețurilor la carburanți nu a depins de fortele majore, dar au fost implicarea instituției de stat și în acest fel activitatea producătorilor agricoli și securitatea alimentară a țării este pusă în pericol. Insist ca instituțiile de urgență să ia aceste măsuri altfel producătorii agricoli au preîntampinat că vor lua măsuri mult mai drastice”, a spus Ion Perju.

Pentru lucrările de pe cele 418 mii de hectare de terenuri agricole, însămânțate în acest an cu cereale din prima grupă, este nevoie de nu mai puțin de 30 de milioane de litri de motorină, cantitate care poate crește semnificativ în funcție de îmburuienirea terenurilor.


Pub