‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
miercuri, 17 aprilie, 2024
20 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleLuptă pentru brandul Purcari: celebra vinărie nu are drept de monopol asupra denumirii

Luptă pentru brandul Purcari: celebra vinărie nu are drept de monopol asupra denumirii

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Compania Timbrus Purcari Estate SRL a câștigat la Curtea de Apel Chișinău litigiul cu Vinăria Purcari și Consiliul Concurenței pentru dreptul de utilizare a denumirii Purcari.

Pe 7 iunie 2021, Curtea de Apel Chișinău a menținut decizia primei instanțe cu privire la suspendarea deciziei Consiliului Concurenței din 3 decembrie 2020 prin care Timbrus Purcari Estate SRL a fost sancționată cu amendă de 52.877 lei pentru că ar fi admis concurență neloială în raport cu Vinăria Purcari SRL.

Сompania Timbrus Purcari Estate SRL susține că Vinăria Purcari SRL nu are dreptul să restricționeze dreptul de a utiliza toponimul Purcari.

Potrivit Mold-street, decizia din 3 decembrie 2020 a Consiliului Concurenţei indică faptul că Timbrus Purcari Estate ar fi indus în eroare consumatorii cu privire la locul fabricării produselor sale, precum și ar fi „creat confuzie prin folosirea neloială a toponimicului „Purcari” și folosirea ilegală a combinației „Purcari Estate”.

Vinăria Purcari nu a comentat deocamdată decizia instanţei, dar în argumentarea depusă la Consiliul Concurenţei (pentru a sancţiona compania Timbrus şi de a-i interzice folosirea denumirii Purcari), informa că a comandat un sondaj, iar datele arată că „1/3 din intervievați (31,3%) asociază această denumire cu „Crama”, restaurant din podgoriile satului Purcari, iar circa 4/5 din cei intervievați (81%) consideră că producătorul vinurilor „Timbrus Purcari Estate” este reclamanta „Vinărie Purcari”.

„Totodată, mai mult de jumătate din cei intervievați (54,8%) consideră că „Purcari Estate” se traduce/semnifică „Vinăria Purcari”, iar 1/3 din intervievați (31%) consideră că această denumire se traduce/semnifică „Domeniile Purcari”, circa 3/4 din respondenți (72,5%) sunt de părere că „Vinăria Purcari” și „Purcari Estate” sunt mărci/servicii oferite/produse de aceeași întreprindere”, potrivit deciziei Consiliului Concurenţei.

‹ adv ›

Timbrus Purcari Estate consideră că are dreptul să utilizeze această denumire, deoarece plantațiile sale de viță de vie sunt situate pe teritoriul satului Purcari.

Timbrus Purcari Estate SRL mai susţine că și-a început activitatea în domeniul vinificației în anul 2008 de la „ciclul zero”, consolidând peste 150 de hectare de teren în comuna Purcari pentru plantarea podgoriilor proprii și lansând în anul 2016 vinurile sale.

Timbrus Purcari Estate SRL a fost fondată în anul 2008 cu denumirea Bravo Wine, iar actuala denumire o are din 2019.

‹ adv ›

Compania are ca asociaţi pe Evghenii Bondarţov (50%), Sergiu Pîslaru (35%), Denis Bondarţov (14,76%) şi Sergiu Tiron (0,23%). În 2019 compania a avut venituri din vânzări de 10,7 milioane lei şi un profit de un milion de lei.

Vinăria Purcari SRL, fondată în anul 2003, a făcut parte din grupul Bostavan gestionat de omul de afaceri Victor Bostan.

Din anul 2018 este deţinută de Purcari Wineries plc din Cipru, companie ce este listată din februarie 2018 la Bursa de Valori de la Bucureşti, iar printre acționari, alături de fondatorul Victor Bostan, se numără câteva fonduri de investiții.

În 2019, Vinăria Purcari SRL a avut o cifră de afaceri de circa 294,4 milioane lei şi un profit de 82,3 milioane lei. Este unul dintre cei mai mari producători şi exportatori de vinuri din Republica Moldova.

Per total, Purcari Wineries Plc înglobează patru vinării din Moldova şi România şi este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și coniacuri din Europa de Est și Centrală. Profitul său net a crescut în 2020 cu 49% – la 12 milioane euro.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›