UTeach 2021: 8 profesori vor dezvolta inițiative pentru mai multă calitate în instruire în universitățile din țară

O generație de viitori profesioniști începe de la investiția în educație. Iar pentru ca procesul educațional să fie realizat la cel mai înalt nivel, în concordanță cu ultimele tendințe din domeniu, și profesorii au nevoie de suport și instruire. 8 cadre didactice care predau specialitățile TIC la universitățile din țară vor dezvolta proiecte inovatoare de educație cu scopul de a scala calitatea instruirii universitare în domeniul tehnologiilor informaționale, astfel încât tinerii să aleagă o universitate din țară, care le-ar putea oferi oportunități similare celor de peste hotare. Ideile au fost selectate în cadrul rundei „UTeach-2021”, care face parte din programul „Tekwill Ambassadors”, realizat cu suportul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei în cadrul proiectului „Dezvoltarea Centrului de Excelență în Domeniul TIC Tekwill”.

Foto: UTeach

Astfel, din luna iunie 2021 și până în decembrie 2021, profesorii vor beneficia de toate instrumentele necesare, care includ asistență tehnică, servicii de consultanță, mentorat din partea experților din domeniu, vizite în cadrul universităților unde își desfășoară activitatea, tehnică și echipament modern, instrumente online pentru a pune în aplicare ideile propuse. Cele 8 inițiative, propuse de profesorii de la Universitatea Tehnică din Moldova și Universitatea de Stat „B.P.Hasdeu” din Cahul care urmează a fi dezvoltate până la sfârșitul anului sunt:

· „Remote Laboratory” – un labortor virtual pentru predarea la distanță a disciplinelor inginerești (Victor Ababii, UTM);

· Modernizarea curriculei unității de curs „Sisteme de gestiune a bazelor de date” (Svetlana Bîrlea, USCH);

· Abordarea digitală în cadrul activității didactice mixte (2 componente) (Vitalie Maftei și Gheorghe Ceban, UTM);

· Tehnologia informației în educație (Svetlana Cojocaru, UTM);

· Curs de instruire „Colecții digitale 2D/3D” (Elena Florea-Burduja, UTM);

· Circle Student Club (Dumitru Moraru, UTM);

· Platformă de colaborare cu mediul industrial în procesul de predare a disciplinelor din domeniul roboticii (Viorica Sudacevschi, UTM).

Irina Oriol, coordonatoare adjunct, Proiectul Tekwill: „În prezent, pe piața muncii sunt solicitate competențe și abilități care trebuie învățate inclusiv de pe băncile universității. Pentru că ne dorim să susținem profesorii în dezvoltarea programelor educaționale și abilităților digitale în conformitate cu ultimele tendințe, am lansat runda „UTeach-2021” pentru a oferi toate instrumentele necesare în calitate de granturi în valoare de 500– 2.000 USD în dezvoltarea ideilor inovative de predare și de îmbunătățire a procesului și a conținutului de instruire. Avem inițative foarte bune care urmează a fi puse în aplicare de către profesori în instituțiile lor, pentru a îmbunătăți calitatea studiilor superioare, iar universitățile să ofere tinerilor aceleași oportunități ca instituțiile de învătământ internaționale. ”

UTeach-2021” este cea de-a treia ediție. Pe parcursul celor două ediții anterioare, în cadrul programului, 23 de cadre didactice de la instituțiile de învățământ superior din țară au beneficiat de susținere în implementarea ideilor inovatoare de modificare a curriculei TIC. Totodată, prin intermediul proiectului, profesorii și studenții au avut parte  gratuit de programe educaționale recunoscute la nivel internațional de la Oracle University precum Java Fundamentals și SQL Fundamentals. La fel, datorită proiectului, o profesoară de la Universitatea de Stat din Comrat, a dezvoltat un curs de E-Teaching pentru profesori, care a fost plasat inclusiv de Udemy. Un alt proiect - Farmbot - a devenit o inspirație pentru studenți în scrierea tezelor de licență, cercetând diverse aspecte de utilizare a tehnologiilor în agricultură.

În rezultat, inițiativele UTeach menite să sprijine dezvoltarea sistemului educațional universitar au generat oferte prielnice în care studenții să poată atinge adevăratul potențial, cu abilități și competențe necesare pentru profesiile viitorului.


Pub