(video) Premieră: Noua generaţie Lexus NX devine primul model PHEV al mărcii

Compania Lexus a ales ziua de sâmbătă pentru a prezenta noua generaţie a modelului Lexus NX, a doua la număr. Modelul devine primul plug-in hybrid al mărcii şi cu el, în cadrul prezentării, am fost anunțați că noul Lexus LX este gata şi urmează a fi arătat la fel în acest an (vezi-l sub cearşaf în evenimentul de prezentare)!

Caracteristici cheie:

  • Este primul model dezvoltat sub noul standard Lexus Driving Signature şi primul dintr-o gamă de maşini dintr-o nouă generaţie.
  • A fost implementată dezvoltarea digitală pentru a asigura calitatea, prin evaluarea structurii de proiectare bine gândite în diferite condiții, utilizând modele digitale pentru a verifica productivitatea. Piloți de curse au efectuat un test de evaluare pe circuit de la Shimoyama pentru a antrena bine structura caroseriei mașinii și a controla forța motrice.
  • Dezvoltatorii au specificat că 95% din piesele și componentele crossoverului au fost reproiectate pentru noua generație, însă similitudinea vizuală exterioară cu modelul anterior este păstrată intenționat.
  • La urma urmei, NX nu a fost doar unul dintre cele mai vândute modele ale mărcii din ultimii ani (din 2014 au fost produse peste un milion de exemplare, peste 170.000 fiind vândute în Europa), ci și un instrument excelent pentru atragerea de noi clienți: pentru șapte din zece clienţi noi a fost primul automobil.
  • Astfel spus, forma corpului, proporțiile și conceptul general de design au rămas aceleași, deși fațetele ascuțite au devenit mai puține. În termeni de mărimi nu s-a schimbat prea mult: 4.660 (+20) x 1.865 (+20) x 1.650 (+5) x 2.690 (+30) mm în lungime, lăţime, înălţime şi ampatament. Ecartamentul frontal a fost mărit cu 30 mm (1.605 mm), iar cel posterior cu 59 mm (1.639 mm). Consola frontală a crescut cu 7 mm, până la 1.007 mm, iar cea posterioară a fost micșorată cu 17 mm, până la 963 mm.
  • Diametrul maxim al jantelor este acum de 20 inci (anterior 18) în anvelope 235/50R20.
  • Farurile sunt complet negre pe interior pentru a accentua luminile de zi şi pot fi full LED adaptive. Stopurile reproiectate sunt conectate vizual printr-o bandă luminoasă. Inscripția LEXUS de pe hayon simbolizează lansarea unei noi game de modele. Mai are un parbriz cu un strat anti reflexiv aplicat.
  • Nu este un secret că Lexus NX a apărut în 2014 pe baza modelului Toyota RAV4. Conceptul continuă şi noul NX împarte platforma modulară TNGA, în versiune GA-K, cu noul RAV4. Aceasta înseamnă un aspect optimizat al nodurilor și unităților, un centru de greutate redus cu 20 mm, ecartament extins și componente electronice mai moderne.
  • Corpul a devenit mai dur datorită utilizării extinse a oțelurilor ultra-rezistente. De exemplu, oțelul cu o limită de rezistență de 1.180 MPa este utilizat pentru amplificatoarele de prag, iar cu o limită de 1.470 MPa pentru amplificatoarele de acoperiș. Aripile din față și capota sunt fabricate din aluminiu.
  • Arhitectura șasiului este aceeași şi include o configurație a suspensiei (McPherson pe față, multi-link pe spate), dar dezvoltatorii au încercat să facă controlul mașinii mai precis și mai moale prin noi amortizoare. Pachetul F SPORT include standard Adaptive Variable Suspension (amortizoare adaptive).
  • Direcția adoptă primul pentru Lexus “variable rack gear” pentru a spori stabilitatea la viteze mari și pentru a permite un răspuns rapid la viraje. Noua componentă excelează, de asemenea, la manevrabilitatea la viteză redusă.
  • Pentru frânare, a fost dezvoltată o nouă pedală de frână cu formă ergonomică pentru o comutare mai ușoară între pedale și o depresiune mai ușoară a pedalei de frână.
  • Totodată, versiunile hibride ale noului NX sunt primele vehicule Lexus care dispun de un mecanism de amortizare a returului pedalei. În plus, un actuator de frână revizuit, cu reacție mai rapidă, susține mai bine funcția Lexus Safety Sense+.
  • În habitaclul reformatat sub concepţia Tazuna, în premieră pentru un model Lexus, marea noutate este lipsa unui touchpad sau a unui joystick pe tunelul central. Acum monitorul central este tactil, indiferent de mărimea sa, dar şi apropiat mai mult de şofer.
  • Sistemul multimedia de bază Lexus Link Connect include un ecran de 9.8 inci (anterior cel maxim, în echipare de top, era de 10.3 inci), iar sistemul Lexus Link Pro cu un browser web, care se mişcă mai rapid de 3.6 ori, dispune de un monitor anti reflexiv de 14 inci, în combinaţie cu un asistent vocal, servicii online şi acces de la distanţă prin telefon, funcţie OTA prin intermediul unui Data Communication Module, Bluetooth, navigaţie prin cloud, Apple CarPlay şi Android Auto cu o conexiune prin cablu sau wireless, etc.
  • Patru porturi USB sunt găsite prin cabină, trei dintre care USB-C cu funcţie de încărcare. Puterea de încărcare a încărcătorului wireless pentru telefoane a fost majorată cu 50%.
  • Printre altele, pe noul volan au apărut nişte panouri tactile (ghidul de funcționare a cărora este afișat pe head-up display), controlul cutiei de viteze este asigurat de un joystick nefixat (tip shift-by-wire), iar sistemul de iluminare ambientală pune la dispoziție alegerea uneia din 64 de culori.
  • O noutate în segment, dar şi pentru o maşină Lexus, sunt nişte lacăte electrice pentru uşi. Pentru a le deschide de la interior este necesar doar de apăsat pe mânere, însă există în caz de situaţii de urgenţă şi posibilitatea deschiderii mecanice prin tragerea mânerelor aşa cum ştim noi toţi să facem.
  • Hayonul este acţionat acum electric printr-un nou sistem şi mecanisme. Procesul e mai rapid (patru secunde) şi produce mai puţin zgomot.
  • Datorită optimizărilor la capitolul aerodinamic şi a materialelor folosite pentru izolare fonică, în habitaclu pătrund acum cu 15% mai puţine zgomote. Iar maşina cu noul motor de 2.4 litri dispune de Active Noise Control şi Engine Sound Enhancement prin care se face mai accentuat sunetul produs de agregatul turbo.
  • Pachetul F SPORT mai include pe lângă dedicatele bare de protecţie, grilă de radiator, jante exclusive de 20 de inci şi suspensie adaptivă, un nou volan, noi scaune sport frontale, un diferit levier al cutiei de viteze şi pedale din aluminiu, printre altele.
  • Două sisteme audio sunt disponibile: Lexus Premium Sound System cu 10 difuzoare şi un subwoofer; Mark Levinson Premium Surround Sound System cu 17 difuzoare şi un subwoofer care utilizează cadrul corpului maşinii pentru un efect audio sporit.

Mai multe detalii despre noul sistem multimedia: (video) TMNA introduce un nou sistem multimedia pentru maşinile Toyota şi Lexus

  • Sub capotă vor exista şapte motorizări la alegere. Toate sunt alimentate cu carburant din rezervoare cu volum identic (55 de litri) şi practic toate au la bază motorul cu patru cilindri în linie A25A-FXS.
  • Un nou panou de protecţie a motorului are o suprafață cu adâncituri ca pe o minge de golf. Acest lucru generează micro-vârtejuri în fluxul de aer de sub mașină, sporind astfel stabilitatea în linie dreaptă în condusul de mare viteză.
  • Modelul NX 250 vine cu un motor natural aspirat pe benzină de 2.5 litri (199 CP), iar NX 350 dispune de un nou dezvoltat benzinar turbo T24A-FTS de 2.4 litri (279 CP/430 Nm). Ambele sunt cuplate la cutii automate Direct Shift cu opt trepte. Primul se poate combina cu tracţiune faţă sau integrală (un Electronic Control Standby AWD cu distribuţie 100:0 sau 50:50), iar ultimul doar cu un nou dezvoltat full-time şi controlat electronic AWD.
    • În plus față de sistemul de combustie de mare viteză care a devenit disponibil datorită platformei, motorul dispune de primul sistem de injecție directă cu injecție centrală a Lexus și o poziţionare apropiată a turbocompresorului și catalizatorului făcut pentru a îndeplini reglementările din ce în ce mai stricte privind gazele de eșapament și economia de combustibil.
    • Transmisia a fost optimizată pentru motorul turbo, care poate genera un cuplu ridicat de la turații mici. Noua tehnologie dezvoltată de control al schimbării treptelor permite o accelerare și decelerație fidelă voinței șoferului și un feeling plăcut.
    • În plus, noul electronically controlled full-time AWD variază în mod constant distribuția cuplului față/spate de la 75:25 la 50:50 (în funcție de situație) și utilizează o tehnologie unică pentru a obține atât un patch optim de contact, cât și o senzație liniară de direcție.
  • Lexus NX 350h este un model hibrid şi va fi propulsat de un motor natural aspirat de 2.5 litri şi cu patru cilindri în linie, în tandem cu un electromotor şi un variator electromecanic transaxle (242 CP). Standard tracţiunea este pe puntea din faţă, iar opţional poate fi integrală E-FOUR prin montarea unui motor electric suplimentar pe puntea din spate. Poate face 0-100 km/h în 7.7 secunde şi tracta 1.500 kg indiferent de tracţiune.
  • Modelul de top va fi NX 450h+, primul plug-in hybrid al mărcii. Unitatea de propulsie o imită pe cea a noului RAV4 PHEV şi produce 306 CP. Pe puntea din faţă are un motor electric mai puternic, iar al doilea de pe puntea din spate vine standard (respectiv are AWD, numit E-FOUR, care distribuie cuplul în mod variabil şi constant între punţile faţă:spate în proporţii de 100:0 sau 20:80).
    • Încă o deosebire de NX 350h este prezenţa unei baterii litiu-ion de 18.1 kWh, montată în podea, capabilă să asigure o autonomie de până la 63 de km. Viteza maximă în regim electric este limitată la 135 km/h.
    • Folosind curent maxim de 240V, poate fi încărcat complet în aproximativ 2:30 ore atunci când este echipat cu încărcătorul de bord de 6.6 kW opțional. Cu cel standard de 3.3 kW la bord, timpul de încărcare crește ușor până 4:30.
    • În regim hibrid poate face 0-100 km/h în circa 6.0 secunde.
    • În echipare de bază are pachet F SPORT care include şi un kit exterior mai agresiv.
  • Doar în China va exista versiunea plug-in hybrid cu tracţiune faţă.
  • Complexul Lexus Safety System+, care pe o serie de piețe (de exemplu, în Europa) va fi inclus în echipare de bază, este format din cruise control adaptiv, sistem de menţinere în bandă şi de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (opţional sunt alte cel puţin 15 sisteme). O cameră monoculară şi un radar milimetric se numără printre senzorii care răspund de buna funcționare.
  • Apropo, legat de lacătele electrice ale uşilor, în combinaţie cu Blind spot monitor, pentru a fi creat în premieră în lume un sistem Safe exit assist cu un Control door opening, acestea pot bloca preliminar deschiderea lor dacă se detectează un pericol care trece pe alături, fie un pieton, fie un alt autovehicul.
  • Funcţia unei chei digitale permite acum accesul şi pornirea motorului prin intermediul smartphone-ului.
  • Noul NX mai poate fi echipat cu primul sistem Advanced Park pentru Lexus. Funcția de parcare de la distanță permite controlul maşinii din afara sa printr-o cheie digitală și ajută la parcarea în spații necunoscute sau închise.

Startul vânzărilor modelului este programat pentru sfârșitul toamnei. Preţul de start nu a fost anunţat deocamdată. Pentru prima dată pentru un model Lexus producția-i va fi realizată în trei locații din întreaga lume!

Evenimentul de prezentare în reluare:

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://pps.iainlangsa.ac.id/ https://jdih.sumbawakab.go.id/