image
Sursa foto: foto simbol

„Telefonul Copilului” împlinește 7 ani de activitate; Care au fost cele mai frecvente întrebări adresate de copii

Serviciul „Telefonul Copilului” care oferă consiliere și suport copiilor care necesită asistență, cu scopul de a-i proteja împotriva oricărei forme de încălcare a drepturilor sau de abuz împlinește azi șapte ani de activitate. Minsiterul Sănătății informează că de la lansarea Serviciului, au fost înregistrate 42 560 de apeluri.

Cele mai frecvente teme abordate de copii în discuțiile cu specialiștii serviciului sunt dificultățile de relaționare cu părinții și prietenii, probleme sentimentale, lipsa de comunicare, sexualitate și mai nou ei relatează despre stările depresive cu care se confruntă sau mărturisesc despre tendințele lor suicidale.

La fel, și adulții apelează la Telefonul Copilului pentru a se informa despre regimul de întrevedere cu copiii, procedura de solicitare a ajutorului social și despre modul în care copiii pot fi protejați, aflându-se în dificultate. Un alt subiect de mare interes pentru apelanții adulți cât, și pentru copii este raportarea cazurilor de încălcare a drepturilor copiilor.

Recepționarea la linie a cazurilor de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic de persoane, a oferit copiilor posibilitatea de a beneficia de asistență imediată din partea psihologilor serviciului și de intervenția directă a autorităților.

Serviciul ”Telefonul Copilului” este disponibil 24/24h și poate fi apelat gratuit din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă la numărul scurt 116 111. Apelurile sunt anonime și confidențiale.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: