(video) „S-a prezentat ca angajat al unei bănci, i-am oferit toate datele, apoi a venit un mesaj”: Cum să nu cădeți pradă escrocilor

„Cu circa o lună de zile în urmă, am fost apelată de către o persoană care s-a prezentat ca angajat al unei bănci prin intermediul rețelei Viber, care dispunea de logotipul băncii respective și mi-au comunicat că cineva încearcă să efectueze o tranzacție cu cardul bancar care îl am în gestiune. Fiind șocată nu mi-am dat seama de consecințele care pot să urmeze și am eliberat acestuia toate datele care mi le-a solicitat, inclusiv și numărul cardului bancar și cel de pe verso. Pe câteva minute mi-a venit mesaj că mi-au fost sustrași banii de pe card”. Aceste mărturii aparțin unei tinere care a ajuns pradă escrocilor. Oamenii legii spun că în ultima perioadă se atestă o creștere a acestor cazuri, în acest sens fiind lansată o campanie - „Escrocheriile bancare pot fi prevenite. Nu divulga datele bancare”.

Foto: captură de ecran

Inspectoratul de Poliţie Buiucani demarat campania care se desfășoară în perioada 25 mai – 10 iunie 2021, și are drept scop de a sensibiliza societatea civilă cu tendințele fenomenului infracțional, îndeosebi a fraudelor bancare. Astfel, angajații Poliției informează cetățenii despre modalitățile prin care deținătorii cardurilor sunt induși în eroare, iar prin urmare escrocii efectuează transferuri de bani către alte carduri.

În vederea prevenirii escrocheriilor bancare, Poliția vine cu o serie de recomandări:

- NU oferiți nimănui și sub niciun pretext, parolele de unică utilizare, datele cardului sau alte informații confidențiale, chiar dacă aceștia se prezintă drept angajați ai băncii! Angajații băncilor, NU apelează și NU solicită niciodată prin rețele de socializare ori alte canale de comunicare, date confidențiale;

- Fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel prin care vi se solicită date personale, chiar dacă numărul de telefon sau logotipul seamănă cu cel al băncii unde aveți un cont. Întrerupeți apelul și anunțați imediat Banca!

- Nu furnizați datele dvs. personale aferente cardului bancar drept răspuns la solicitări prin mesaje electronice, sms, prin telefon, sau prin intermediul paginilor web care nu sunt destinate efectuării plăților pentru bunuri sau servicii!

- NU efectuați plăți online în favoarea comercianților necunoscuți sau dubioși (neverificați)!

- NU lăsați cardurile bancare fără supraveghere și nu le transmiteți persoanelor neautorizate de a le utiliza!

- NU răspundeţi e-mailurilor spam, chiar şi cu scopul de vă dezabona şi nu faceţi click pe link-uri şi nici NU apelaţi numere de telefon listate într-un e-mail spam;

- În cazul când pe rețele de socializare presupușii prieteni vă solicită datele cardului, în nici un caz NU comunicați informația solicitată/contactați persoanele și confirmați veridicitatea informației;

- În cazul în care cineva a accesat contul dumneavoastră online, contul bancar sau a obținut date despre cardul de credit – Sunați de îndată instituția bancară, pentu a închide contul.



Pub