(foto) SSC North America anunță două versiuni noi ale hipercarului Tuatara, una dintre care poate livra 2.231 CP

Compania SSC North America a anunțat în octombrie 2020 că modelul Tuatara este cea mai rapidă mașină de producție din lume. Media aritmetică de viteză a fost de 508.73 km/h, una care, conform regulilor, ar fi trebuit să fie înregistrat drept record, însă la doar câteva zile după asta s-a dovedit că înregistrarea video nu corespundea cu rezultatele declarate, astfel încât compania și-a propus să repete deplasările pentru a elimina toate acuzațiile împotriva sa.

În ianuarie 2021, pe poligonul Johnny Bohmer Proving Grounds din Florida (Kennedy Space Center’s Shuttle Landing Facility) s-a putut într-o direcție dezvolta 460.4 km/h, iar în cealaltă 450.1 km/h. Astfel, media atinsă a fost de 455.3 km/h, mai mică decât cea dezvoltată pe autostradă, însă oricum s-a bătut recordul deținut anterior de Koenigsegg cu peste 8 km/h.

Viteza maximă a Tuatara a fost, de asemenea, mai mare (ce-i drept nu pe un drum public): 460.4 km/h față de 457.49 km/h a deținătorului precedent al recordului. Apropo, de data aceasta viteza a fost monitorizată de echipamentele companiilor Racelogic, Life Racing, Garmin și de asociația internațională IMRA, astfel încât probabilitatea unei erori repetate fusese aproape zero.

Cel mai probabil, aceasta nu este ultima încercare a SSC North America de a-și lăsa numele în istorie, deoarece șoferul nu a putut atinge limitele mașinii din cauza lungimii relativ mici a poligonului (3.7 km). Pe aceeași porțiune de autostradă din Nevada, Tuatara ar fi putut demonstra cu siguranță un rezultat mai impresionant, însă urmează să vedem dacă va reveni acolo sau nu.

Cu această performanță și experiență în spate, compania intenționează să meargă mai departe și a pregătit două noi versiuni (pachete) ale singurului său model. Una este orientată pentru o manevrabilitate de circuit, iar alta pe forță de apăsare mare.

În cazul modelului botezat Tuatara Striker (cel din fotografiile disponibile), se menționează că forța de apăsare i-a fost mărită de trei ori, generându-se aproximativ 500 de kg la o viteză de 257 km/h. Această performanță este obținută prin intermediul mai multor caracteristici aerodinamice integrate, inclusiv printr-o aripă fixă ​​generatoare de forță de apăsare ridicată, o aripă spate activă, un stabilizator vertical și un difuzor posterior mărit. Noi praguri laterale, un splitter frontal mare și câteva aripioare frontale integrate echilibrează strategic forța de apăsare: 45.4% pe puntea din față și 54.6% pe cea din spate.

“Sub capotă” se află același V8 twin-turbo care produce până la 1.775 CP dacă folosește combustibil de curse. Acesta este cuplat la o cutie de viteze robotizată cu şapte trepte, capabilă de schimbări în sub 100 de milisecunde pentru transferul puterii pe puntea din spate. Câteva profiluri variabile de performanță și manipulare sunt accesibile șoferului printr-un manager de sistem centralizat și o interfață digitală om-mașină.

În afară de caracteristicile de performanță, profilul interior al Striker-ului are un caracter unic, exclusiv unei mașini de circuit. Un tablou opțional din fibră de carbon cu textură expusă la vedere, alături de configurații extinse de Alcantara, oferă clienților posibilitatea de a-și personaliza Tuatara într-un domeniu de aplicare fără egal.

De cealaltă parte, modelul Tuatara Aggressor (deocamdată nu se arată în imagini) va fi o mașină care va putea fi utilizată doar pe circuite. Acest pachet conține caracteristicile unice ale Striker-ului într-un vehicul cu adevărat personalizat.

Clienților li se oferă libertatea de a selecta opțiuni de performanță, aspect și experiență aproape nelimitate, care nu sunt disponibile de pus pe mașinile stradale. Caracteristicile interioare reflectă estetica din carbon a planșei de bord exclusive și a cadrului de siguranță, cu opțiuni extinse care includ, de exemplu, centuri de siguranță cu prinderi în cinci puncte și scaune de curse personalizate pentru client.

Capacitățile de performanță pot fi crescute la un nivel superior, printr-o opțiune de upgrade a motorului și eliminarea restricțiilor pentru o mașină stradală, drept rezultat fiind posibilă generarea a 2.231 CP! Notele de evacuare reglate sunt la discreția clientului cu un sistem de evacuare a gazelor de eșapament custom. Iar din punct de vedere estetic, configurația modelului Aggressor poate varia de la livrele tradiționale oferite pentru Tuatara la unele mai deosebite care promovează natura intensificată a vehiculului.

Tirajul versiunii Striker este de 100 de exemplare, același ca al modelul de bază. Modelul Aggressor va exista în doar 10 unități. Asamblarea primelor mașini a început deja.

Cmentariile sunt închise

https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://si-asik.tubaba.go.id/assets/kygacor/ https://surat.sumbawakab.go.id/upload/