(video) Premieră: Exclusivistul Rolls-Royce Boat Tail ar costa peste 23 de milioane de euro

Acum ştirile şi articolele noastre sunt şi pe Telegram! ABONEAZĂ-TE!
Le puteţi şi comenta acolo 😉
Abonaţii văd şi conţinut exclusiv!

Rolls-Royce a anunțat marți că are de gând să extindă radical sfera de personalizare a modelelor sale, dezvoltând caroserii unice pentru clienți specifici, devenind astfel un carosier mai activ cu noul atelier-departament permanent Coachbuild, care va fi parte a diviziei Bespoke.

Capacitățile tehnice pentru acest lucru vor fi furnizate de către noul șasiu al companiei Architecture of Luxury, folosit de cele mai noi modele de serie din gamă, care e scalabil și permite construcția caroseriilor de orice formă. Imaginația dezvoltatorilor se limitează doar la “cerințe fundamentale de construcție și inginerie”.

Șeful companiei britanice, Torsten Müller-Ötvös, a declarat că noul serviciu este destinat clienților care nu sunt mulțumiți de limitele existente și care ar dori să meargă mai departe decât permite programul actual de personalizare. Ca parte a proiectului, fiecare element al mașinii va fi creat manual în conformitate cu dorințele clientului.

Zis și făcut, astăzi ne prezintă primul proiect făcut cu forțele atelierului – Rolls-Royce Boat Tail! Este una din doar trei mașini care sunt menite să arate clienților înstăriți capacitățile noului departament.

“Astăzi marcăm un moment fundamental pentru Casa Rolls-Royce. Suntem mândri să dezvăluim Rolls-Royce Boat Tail lumii și, odată cu aceasta, confirmarea că vom construi caroserii, ca un element, produs permanent în viitorul nostru portofoliu.

Din punct de vedere istoric, coachbuilding-ul a fost o parte integrantă din povestea Rolls-Royce. Într-un context modern, el a pus bazele filosofiei diviziei Bespoke. Cu toate acestea, este mult mai mult decât atât. Rolls-Royce Coachbuild este o revenire la originile mărcii noastre. Aceasta este o oportunitate pentru client de a participa la crearea de vehicule personalizate complet unice, care vor avea o semnificație istorică.

Rolls-Royce a ascultat cu atenție dorințele celui mai apropiat cerc de clienți, care și-au arătat interesul de a aprofunda relația cu marca și de a crea simboluri cu adevărat individuale ale luxului. Proiectul Rolls-Royce Boat Tail nu este un concept creat pentru a fi vândut retrospectiv.

Dimpotrivă, Boat Tail este un proiect personalizat care a apărut din patru ani de colaborare cu trei clienți distinși. Clienții Rolls-Royce Coachbuild au fost implicați direct în fiecare etapă a procesului de creație și inginerie. Lucrăm îndeaproape cu clienții pentru a înțelege clar fațetele individualității lor, pentru a putea dezvălui caracterele lor în elementele de design ale proiectelor individuale.

Doar Casa Rolls-Royce poate oferi clienților Coachbuild oportunitatea de a crea obiecte cu adevărat unice, care vor continua să aibă valoare istorică și să ia parte personală în fiecare etapă a creării unei capodopere.

Acesta este adevăratul lux. Este patronajul modern în cea mai pură formă. Acesta este Rolls-Royce Coachbuild”, a declarat Torsten Müller-Ötvös.

“Proiectul Rolls-Royce Boat Tail provoacă și redefinește noțiunea, definiția convențională despre ceea ce este o mașină. Boat Tail depășește cu mult un mijloc de transport. Nu reprezintă o modalitate de a ajunge la destinație, este destinația. Rezultatul unei idei ambițioase implementată de o echipă de bărbați și femei cu un talent unic în industrie, un concept de o anvergură extraordinară.

Rolls-Royce Coachbuild oferă o deplină libertate de restricții. Rolls-Royce Bespoke are un plafon natural – mașini care sunt pânza de lucru. Însă la Rolls-Royce Coachbuild, depășim acest hotar tradițional și oferim libertatea absolută de exprimare, deoarece caroseria personalizată vă permite să creați proiecte de absolut orice scară în strâns parteneriat cu clienții.

Cu Boat Tail, acest obiectiv a fost atins. Am creat un trio de vehicule excepționale și, deși au siluete similare, fiecare are un caracter extrem de unic, care dezvăluie individualitatea clientului său și spune povești complet diferite. Boat Tail este de neegalat. Boat Tail reprezintă un contrast izbitor față de luxul industrializat”, a comentat și Alex Innes, șeful Rolls-Royce Coachbuild Design.

În 2017, proiectul Rolls-Royce Sweptail, dezvoltat încă din 2013, a anunțat zorii unei noi ere a construcției de caroserii personalizate, cu o întorsătură modernă. Aspectul său a marcat un punct de cotitură în dezvoltarea industriilor auto și de lux, ilustrând o abordare fundamental nouă a creării unei mașini construite manual. Aclamat ca unul dintre cel mai bun grand tourer din istorie, Sweptail a recalibrat capacitățile și a reafirmat că viitorul mărcii Rolls-Royce constă într-o co-creație și mai strânsă cu clienții.

Sweptail a stabilit un nou reper pentru personalizare și a adunat admirația colecționarilor. Unii dintre ei au apelat la Rolls-Royce pentru a crea modele artistice și mai unice. Brandul a fost de acord, hotărând să creeze o divizie permanentă modernă – Rolls-Royce Coachbuild. Dintre toți, s-a dovedit că trei potențiali clienți sunt pasionați de designul nautic modern. Iahturile rapide din clasa J erau adesea citate de ei ca surse de inspirație, atât în ​​ceea ce privește curățenia formei, cât și delicatețea artizanatului.

Fanteziile creative ale clienților au coincis cu dorința îndelungată a echipei de design Rolls-Royce de a crea o întruchipare modernă a tipologiei Boat Tail – o formă de iaht cu pânze pe șasiul unui vehicul Rolls-Royce. Când designerii au sugerat mișcarea în această direcție, toți cei trei clienți au fost de acord fără îndoială. Au fost unanimi în singura lor dorință: “Arată-mi ceea ce nu am mai văzut până acum”.

După discuții îndelungate cu clienții, s-a decis că toate cele trei mașini vor avea un corp comun (respectiv modelul Boat Tail va exista în doar trei exemplare), dar interiorul fiecăreia dintre ele va fi absolut unic, reflectând gusturile, punctele de vedere și ambițiile proprietarului său. Așa s-a născut conceptul Rolls-Royce Boat Tail.

Tehnologia de producție manuală a unei caroserii deschide noi posibilități pentru design. În primul rând, se desenează o schiță cu mâna liberă, apoi se creează un model de lut de dimensiuni mari, care permite lucrul direct cu suprafețe masive ale corpului și redarea formelor finale ale acestora.

Pe tot parcursul acestui proces, clienții au fost implicați direct și și-au făcut propriile ajustări. Tehnologia de inginerie de vârf a Rolls-Royce se îmbină cu tehnici artistice din domeniul construcției de caroserii. Apoi, modelul a fost digitalizat și pe baza acestuia a fost creată temelia, pe care au fost montate manual panouri de aluminiu.

Urmând tehnici dovedite de coachbuilding, meșterii Rolls-Royce au creat o pânză vie din metal, care a fost perfecționată în continuare pentru suprafețe clare și linii curate, care nu pot fi realizate folosind doar de o mașină mecanică. Acest proces este comparabil cu construcția unui iaht – viața este inspirată în creație.

Forma corpului este prelucrată încet manual de un număr infinit de ori. Treptat, foi imense de metal capătă o formă perfectă: panouri fără sudură, spectaculoase în curbele lor, la scară monolitică și create, parcă de pe o suprafață nesfârșită.

Detalii cheie despre mașina în cauză:

  • Clienții acestui model sunt un cuplu căsătorit care a obținut succes la nivel mondial și sunt adevărați experți ai Rolls-Royce, care au în spate și proprietate mai multe mașini ale mărcii. Soții au vrut să creeze o mașină care să marcheze lungii ani de muncă grea și să devină un simbol al succesului lor. Exemplarul acestei perechi ar trebui să întruchipeze atmosfera de bucurie și să devină mașina cu care vor fi asociate cele mai fericite momente din sânul familiei.
  • Mașina este rezultatul unui proces creativ îndelungat și reflectă o relație strânsă cu marca. De exemplu, colecția acestei familii mai include un Rolls-Royce Boat Tail din 1932, restaurată cu atenție.
  • Cu o lungime de 5.9 metri, proporțiile mari și liniile curate conferă corpului un aspect elegant. În față, accentul este pus pe blocurile optice noi și pe reproiectata grilă Pantheon, acum o parte integrantă a feței, mai degrabă decât o piesă de sine stătătoare. Această libertate de proiectare este disponibilă exclusiv pentru modelele din portofoliul Coachbuild.
  • Pupa mașinii este o interpretare modernă a elementelor clasice de iaht și este încadrată în lemn. Mașina folosește furnir de tip Caleidolegno. Materialul gri și negru utilizat în mod obișnuit în garniturile interioare a fost special adaptat la exterior fără a compromite estetica.
  • Materialul cu pori deschiși are o textură liniară, care este prelungită vizual prin inserții de benzi din oțel inoxidabil periat. Tâmplarii Rolls-Royce au reușit să potrivească cu îndemânare textura fibroasă a lemnului la geometria generală a mașinii. Finisajul furnirului este prezent până la zona inferioară a traversei, ca pe iahturi, care poate fi, de asemenea, considerat o referință directă la contururile corpurilor navelor.
  • În caz de vreme rea, dacă acoperișul este scos manual, este prevăzută o copertină temporară.
  • Caroseria este vopsită într-o nuanță de albastru: la umbră, culoarea ca a unui val de mare pare restrânsă, dar în bătaia soarelui apare strălucirea particulelor de metal și cristal integrate. Pentru un finisaj extrem de neted atunci când se aplică vopsea – până când este complet uscată – marginile panourilor caroseriei au fost lustruite manual și netezite.
  • Jantele au fost vopsite în două nuanțe de albastru și au deasupra un strat de lac.
  • Capota este vopsită manual într-o nuanță contrastantă, cu un efect de gradient care se întunecă treptat mai aproape de grila radiatorului și cade ca o cascadă pe ea.
  • Tapițeria din piele de la interior este ca un ecou a culorilor de pe capotă. De exemplu, scaunele din față sunt tapițate într-o piele albastră mai închisă, sugerând astfel că această mașină este proiectată pentru conducere independentă, iar scaunele din spate sunt decorate într-un ton mai deschis. Strălucirea metalică moale de pe piele reflectă culoarea vopselei corpului mașinii, în timp ce cusăturile detaliate și marginile sunt într-un albastru intens.
  • De asemenea, un albastru vibrant a fost adăugat la structura materialului din fibră tehnică care este utilizat în interior. Accentele albastre sunt țesute într-un model geometric perfect de 55 de grade.
  • Arhitectura tabloului de bord a fost în mod deliberat simplificată pentru a se potrivi esteticii moderne. Astfel, în centrul atenției este scoasă o pereche de ceasuri de la compania BOVET 1822, comandate special de clienți pentru Boat Tail. Două cronografe reversibile sunt integrate în panou: unul pentru soț, celălalt pentru soție. Ambele pot fi purtate pe încheietura mâinii sau plasate în centrul panoului frontal al Boat Tail. Această soluție a fost implementată pentru prima dată în lume!
  • A fost nevoie de trei ani pentru a crea această bijuterie unică! Meșterii au trebuit să refacă faimoasa mișcare Amadeo și să-și creeze cea mai complexă versiune până în prezent. Drept urmare, un cronometru unic cu un tourbillon a devenit parte a designului interior al mașinii.
  • Colecționarea stilourilor scumpe este un alt hobby al clienților. Sertarul din bord găzduiește un mic cufăr din aluminiu și piele în care se află un stilou preferat de la Montblanc.
  • Tabloul de bord este finisat folosind tehnica Guilloché, care este utilizată pe scară largă în activitatea de giuvaier și ceasornicar. Volanul elegant cu două tonuri, cu jantă subțire, este, de asemenea, realizat în schema generală de culori.
  • În plus, interiorul folosește lemn poros Caleidolegno cu textura sa plăcută la atingere. Furnirul de culoare antracit adaugă rafinament și profunzime, compensând moliciunea finisajului albastru deschis. Lemnul folosit în panoul și tunelul de transmisie a fost așezat, de asemenea, în fragmente la un unghi de 55 de grade.
  • Designerii mărcii au mai creat un concept incredibil de ambițios: printr-o simplă apăsare de buton, secțiunea a garniturii de lemn din partea posterioară a mașinii se deschid ca niște aripi de fluture, dezvăluind lumii un compartiment cu tot ce este necesar pentru un picnic în aer liber. Această mișcare complicată este inspirată de obiectele în consolă ale renumitului arhitect Santiago Calatrava.
  • Mecanismul de acționare deschide simultan și grațios ușile, prezentând conținutul compartimentelor la un unghi de 15 grade. Setul este echipat cu accesorii pentru o experiență elegantă de luat masa în aer liber în stil Rolls-Royce, cu o parte dedicată aperitivelor și cealaltă pentru gustări, completată de un set de tacâmuri gravate “Boat Tail” de către Christofle în Paris.
  • Frigiderul încorporat pentru câteva sticle de șampanie, cu răcire rapidă până la temperatura optimă de 6 grade Celsius, a fost conceput pentru a conține șampania preferată a clientului – vintage-ul Armand de Brignac. Forma compartimentelor din frigider este special formată în funcție de dimensiunea sticlei, iar cadrele lor sunt lustruite și realizate în culoarea sa.
  • Niște umbrelele de marcă în portiere – un atribut invariabil al unui Rolls-Royce modern – sunt gata să protejeze ocupanții de orice vreme rea. Dar pentru ca să se bucure și de vremea caldă, mașina a fost echipată cu un baldachin! Un mecanism telescopic îl deschide, creând o insulă de umbră cu un nivel adecvat de confort.
  • Compartimentele suitei au, de asemenea, mese rotative de cocktail pentru servirea ușoară a gustărilor și două scaune pliante minimaliste proiectate de Rolls-Royce și fabricate de producătorul italian de mobilier Promemoria. Scaunele sunt fabricate din aceeași fibră de carbon ca o gamă de elemente de finisare și sunt tapițate din piele albastră pentru a se potrivi interiorului pentru o estetică vizuală generală.
  • Inginerii Rolls-Royce au întâmpinat provocări semnificative pentru a îndeplini toate cererile clienților. De fapt, 1.813 elemente și piese complet noi au fost create pentru mașini. Timpul, răbdarea, dăruirea și entuziasmul au făcut posibilă finalizarea triumfătoare a proiectului.
  • Numai în faza de proiectare, care a precedat începerea producției, cantitatea totală de ore de muncă investite cumulativ de toți membrii echipei a fost echivalentă cu numărul de ore de muncă petrecute în 20 de ani!
  • În timp ce designerii finalizau detaliile proiectului, inginerii se ocupau de arhitectura din aluminiu pentru a se potrivi cu proporțiile reduse ale corpului lui Boat Tail, durând asta opt luni de zile.
  • Mașina a fost planificată să fie echipată cu un sistem Bespoke Audio cu 15 difuzoare și, deoarece arhitectura caroseriei a fost modificată semnificativ, instalarea componentelor a necesitat lucrări suplimentare. Dacă în mașinile de serie Rolls-Royce de ultimă generație se utilizează în mod activ camere de rezonanță special concepute în zona pragurilor pentru difuzoarele de joasă frecvență ale sistemului audio, în cazul Boat Tail întreaga secțiune a structurii podelei a fost utilizată pentru a crea un sunet muzical de înaltă calitate.
  • Pentru a poziționa compartimentul din spate cu accesorii pentru mese în aer liber, a fost nevoie de dezvoltarea de noi componente electronice. Cinci unități electronice de comandă au fost adăugate, exclusiv pentru portbagajului mașinii, fiind necesare nouă luni de zile pentru a reface toate cablajele. Abia după aceea a fost posibil de reglat deschiderea acelor panouri la un unghi de 67 de grade, introducerea unui mecanism de protecție fiabil și a un sistem de răcire pentru stocarea gustărilor.
  • În timpul dezvoltării, s-a acordat și o atenție specială menținerii unei temperaturi scăzute în acele compartimente, astfel încât, chiar și pe timp cald, absorbția căldurii să nu afecteze conținutul setului de gustări, băuturi și șampanie. Soluția a fost instalarea a două ventilatoare în partea de jos a cutiei pentru a îndepărta căldura. Kitul a fost testat temeinic în intervalul de temperatură de la -20 la 80 de grade Celsius și a trecut cu succes testul.

Boat Tail este un vehicul complet omologat pentru a folosi drumurile publice. A fost lansat doar după ce a trecut aceleași teste dinamice riguroase ca orice alt Rolls-Royce. Testele au inclus, de asemenea, analize de mare viteză pentru a se asigura că conținutul compartimentului pentru picnic a fost fixat în siguranță și nu generează zgomot.

Mașinile Boat Tail sunt făcute pentru a fi conduse. Fiecare client a indicat că intenționează să urce la volanul mașinii sale imediat după ce o va primi. Nu se spune direct ce are sub capotă, însă la sigur este deja faimosul V12 de 6.75 litri.

Cât costă bijuteria la fel nu s-a anunțat, însă sursele britanicilor de la Autocar sugerează că nivelul mai ridicat de design personalizat a însemnat că a “depășit semnificativ” prețul lui Sweptail. Se crede că prețul final al mașinii este de aproximativ 20 de milioane de lire sterline (circa 23.160.000 de euro după cursul actual de schimb)!

GALERIE FOTO:

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/