(video) Evoluția motorului electric pentru mașini! Mahle GmbH din Germania a făcut unul complet fără magneți

Mahle GmbH, un producător german de piese și consumabile auto, cu sediul în Stuttgart, unul dintre cei mai mari furnizori de componente auto din întreaga lume, anunță despre evoluția motorului electric pentru autovehicule.

Noul propulsor pe care l-a dezvoltat in-house nu are magneți permanenți, deloc! Asta înseamnă că producția și folosirea acestuia va reduce dependența de aprovizionarea cu pământuri rare din China, iar costul său va fi mai mic decât al celor actuale, ceea ce, împreună cu dezvoltarea de noi tipuri de baterii de către alți jucători din industrie, va duce într-un final la ieftinirea mașinilor electrice.

De asemenea, absența magneților permanenți a făcut posibilă creșterea randamentului motoarelor electrice în toate modurile de funcționare. Pentru industria vehiculelor electrice, noul motor promite progrese semnificative în performanța vehiculului și chiar costuri mai mici de întreținere.

Majoritatea covârșitoare a motoarelor electrice moderne pentru vehicule electrice utilizează magneți permanenți, în principal din metale din pământuri rare. Totul ar fi bine, doar că China ține mâna pe pulsul aprovizionării cu această materie primă și reglementează destul de sever această piață.

Minereurile de pământ rar sunt exploatate în multe părți ale lumii, dar prelucrarea este concentrată în cea mai mare parte în China, unde forța de muncă este mai ieftină și reglementările de mediu sunt mai puțin stricte.

Drept urmare, în ultimul deceniu, prețul neodimului a crescut cu 750%, în timp ce prețul disprosiului a crescut cu 2.000% și, evident, aceasta nu este limita. Această situație îi obligă pe dezvoltatori să creeze motoare electrice fără magneți permanenți, înlocuindu-i cu inductori în rotor, însă asta implică o mulțime de probleme.

Pentru a transfera curent electric la bobinele din rotor este necesar să se creeze unelte de contact culisante fiabile și durabile. Curenții mari și sarcina constantă fac astfel de unități mai puțin fiabile, ceea ce este inacceptabil pentru vehiculele electrice cu sarcină de funcționare mare. Inginerii Mahle au reușit să rezolve această problemă, propunând o schemă de transmisie prin inducție (fără fir) a curentului către bobinele rotorului. Este aproape ca și cum ai încărca smartphone-ul wireless.

Potrivit creatorilor, designul propus a arătat cea mai mare eficiență, deoarece poate permite și reglarea puterii câmpului magnetic generat de bobinele din rotor, în conformitate cu sarcina de lucru și modul de funcționare al motorului electric.

Rezultatul este un fel de motor electric inteligent, a cărui eficiență atinge 95% la viteze mari, obținută anterior doar de mașinile din Formula E! De asemenea, un motor fără contacte glisante poate fi deservit mult mai rar, ceea ce economisește timp și bani în menținerea sistemului de transport în ordine.

Mahle spune că noul motor electric este ușor scalabil, potrivit atât pentru autoturisme, cât și pentru vehiculele comerciale sau cele dedicate transportului de pasageri. Mostre sunt deja trimise producătorilor auto interesați, iar introducerea în producția de masă este așteptată în aproximativ doi ani și jumătate.

Vezi și: (video) Yamaha Motor anunţă un motor electric compact cu cea mai mare densitate de putere din industrie

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/