Linkuri accesibilitate

„Scandalul laptelui” după trei ani…


„Scandalul laptelui” după trei ani…
Așteptați

Nici o sursă media

0:00 0:02:19 0:00
Link direct

Vă mai amintiţi de „scandalul laptelui”, stimaţi ascultători? Au trecut deja trei ani de atunci. Mare vânzoleală a fost în februarie 2018, când o instituţie a făcut nişte analize ce puneau la îndoială calitatea lactatelor din magazine, când au ieşit în faţă cuvinte pe care anterior nici nu le băgam în seamă: lapte praf, grăsimi vegetale, ulei de palmier. S-a auzit atunci şi vocea răspicată a Agenţiei Naţionale pentru Siguranţa Alimentelor. Fireşte, producătorii de lactate au ripostat ritos, au spus că cei care au comandat analizele exagerează, că există poate nişte ingrediente vegetale, dar că acestea nu schimbă substanţial calitatea lactatelor.

Acum lactatele din magazine sunt mai bune sau mai rele decât în februarie 2018?

Aşadar, trei ani şi două luni ne despart deja de acel mare scandal. Şi e normal să ne întrebăm ce consecinţe a generat el, ce s-a schimbat şi ce avem acum? Mărturisesc că eu unul nu am aflat nimic, că habar n-am ce s-a schimbat. Un soi de linişte s-a aşternut peste această problemă, nimeni nu a mai revenit cu explicaţii, cu alte analize, cu alte constatări. Nu s-au mai auzit vocile producătorilor, nu s-a mai auzit vocea instituţiei care îi învinuise pe producători, nu s-a mai auzit vocea ANSA. Sau poate nu le-am auzit eu? Vă rog să-mi spuneţi dacă mi-a scăpat ceva. Chestia e că eu, după trei ani, nu ştiu ce s-a modificat. Acum lactatele din magazine sunt mai bune sau mai rele decât în februarie 2018? Colac peste pupăză, am remarcat că unele lactate au acum un termen de valabilitate mai mare, nu 4 zile, ci 7 zile. Asta ce înseamnă?

Au trecut trei ani. Că au luat apă în gură ANSA, producătorii şi instituţia care depistase nereguli mai poate fi înţeles. Dar faptul că noi, consumatorii, ne-a resemnat şi nu mai vrem să ştim nimic mi se pare de-a dreptul bizar, halucinant…

XS
SM
MD
LG