Bitcoin, Tesla, Ethereum: Când ar trebui să-ți iai câștigurile? Întrebări pe care trebuie să și le pună investitorii

29 Apr. 2021, 15:01
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
29 Apr. 2021, 15:01 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Din martie anul trecut, S&P 500 a continuat să aibă cele mai mari câștiguri de preț din 1950, crescând cu aproape 75%. Aceste câștiguri par mici în comparație cu de acțiunile individuale sau criptomonedele.

De când piața a coborât pe 23 martie 2020, Tesla a crescut cu aproape 750%. Wayfair a crescut cu peste 900%. Penn National Gaming a crescut cu 820%. Bitcoin a crescut cu 650%, în timp ce Ethereum a crescut cu peste 1000%.

Acestea sunt câștiguri extraordinare pe termen lung pentru orice investitor, dar, pentru că au avut loc într-o perioadă atât de scurtă de timp  investitorii nu-și dau seama ce trebuie să facă în continuare.

Scoateți profiturile? Lăsați câștigurile să crească în speranța unor câștiguri și mai mari în viitor? Încercați să alegeți următorul mare câștigător?

Din păcate, nu există răspunsuri ușoare, pentru că viitorul este necunoscut. Evident, a avea câștiguri mari este bine pentru tine ca investitor, dar pot apărea probleme dacă nu ai un plan pe care să-l urmezi.

Fortune propune  cinci întrebări pe care investitorii și le pot pune pentru a-și da seama ce să facă în continuare după ce au văzut profituri enorme într-o singură exploatație.

De ce l-am cumpărat în primul rând?

Aceasta este o întrebare pe care ar trebui să o puneți înainte de a cumpăra ceva ca investitor, deoarece vă ajută să vă definiți profilul de risc și orizontul de timp. Cu toate acestea, vă aflați într-un loc mult mai bun pentru a lua în considerare această întrebare din poziția câștigurilor mari decât a pierderilor mari.

Mulți avocați cripto au decis să cumpere și să dețină mai mult sau mai puțin pentru totdeauna. Tesla are o bază similară de acționari puternici. Nu există nimic în neregulă cu această strategie, atâta timp cât sunteți dispus să rezistați cu volatilitatea zdrobitoare a oaselor ocazional.

Alții nu sunt dispuși să aștepte o veșnicie. În acest caz, trebuie să aveți un fel de strategie de ieșire sau cel puțin câteva reguli generale pentru a vă ghida acțiunile și pentru a înțelege când să vindeți toate sau unele acțiuni.

Pot utiliza acești bani  într-un mod mai profitabil?

Jim Cramer, de la CNBC, a anunțat recent că și-a achitat ipoteca cu profiturile obținute din investițiile în Bitcoin. Este posibil ca Cramer să rateze în viitor profiturile criptografice suplimentare? Da, este cu siguranță posibil.

Dar nu cred că cineva a regretat vreodată să-și achite ipoteca, indiferent de costul de oportunitate implicat. Unii oameni au un prag de risc mai mare atunci când vine vorba de preluarea datoriilor. Alții nu suportă să plătească dobânzi și să datoreze altcuiva bani.

Dacă aveți un alt obiectiv financiar pe care aceste profituri vă pot ajuta să îl atingeți, nu este nimic rău în a vă vinde acțiunile pentru a reduce stresul financiar într-un alt domeniu al vieții voastre.

Există oportunități de investiții mai bune?

Ați investi în continuare în aceleași clase de active, fonduri sau companii pe care le dețineți acum? Ce ai face diferit? Ce ar rămâne neschimbat?

Acțiunile pe care le ai au consecințe fiscale dacă sunt deținute într-un cont impozabil, deci nu puteți face acest lucru în fiecare zi într-un mod rentabil, de aceea trebuie să fiți atenți la portofoliul de investiții pe care îl aveți.

Ce spune planul meu de investiții?

Există o diferență uriașă între un portofoliu și un plan. Un portofoliu de acțiuni, fonduri mutuale, ETF-uri sau orice altă investiție este pur și simplu ceea ce ați cumpărat. Gestionarea portofoliului este ceea ce urmează, iar acest lucru necesită un plan de investiții pentru a vă ghida acțiunile.

Gestionarea portofoliului necesită disciplină și previziune pentru a vă planifica deciziile cu mult timp în avans, indiferent de modul în care merg piețele. Dacă pur și simplu cumpărați lucruri care sperați să le crească fără reguli de vânzare sau reguli de reechilibrare, riscați să pierdeți banii investiți. Nimeni nu este suficient de bun pentru a cumpăra doar investiții care cresc în linie dreaptă.

O alternativă la a vinde totul este instituirea unui plan de reechilibrare bazat pe reguli. Să presupunem că ați cumpărat Tesla în martie anul trecut cu 2% din portofoliu. După un randament de 7 ori, acea poziție reprezintă acum aproape 15% din portofoliul dvs. Ai putea pune un plafon pe această poziție.

De exemplu, de fiecare dată când ajungeți la 10% sau mai mult din portofoliul dvs., reduceți poziția prin vânzarea unor Tesla și cumpărarea altor piese din portofoliul dvs. care nu au performanțe la fel de puternice. De asemenea, este demn de remarcat că acțiunile Tesla au scăzut cu peste 60% înainte de creșterea lor meteorică, astfel încât ați putea, de asemenea, să așezați un etaj pe poziția care vă obligă să cumpărați oricând acesta scade la mai puțin de 5% din portofoliul dvs.

Trebuie să vă dați seama de dimensiunea poziției pe baza cu care vă simțiți confortabil, dar aceasta este o modalitate de a cumpăra în mod sistematic mai mici și vând mai mari în timp. Acest lucru poate fi deosebit de benefic pentru investiții mai volatile, deoarece veți avea mai multe oportunități de a cumpăra mai puțin.

Ce mi-ar aduce cel mai mare regret?

Investirea în sine este o formă de minimizare a regretului. Renunțați acum la consum pentru a vă oferi posibilitatea de a consuma altceva, sperăm cu mai mulți bani, în viitor.

Unii investitori sunt mai buni decât alții să reziste vieții dragi în timpul unui accident. Altele sunt mai potrivite pentru o strategie de gestionare a riscului care reduce volatilitatea, chiar dacă această reducere a riscului vine sub forma unor randamente scăzute așteptate pe termen lung.

Indiferent de dispoziția dvs., se poate plăti pentru a afla ce ați regreta mai mult după ce ați câștigat mari câștiguri în portofoliul dvs.: (1) Pierderea câștigurilor suplimentare dacă vindeți prea devreme sau (2) Vederea acestor câștiguri se evaporă dacă țineți prea lung.

Cheia pentru a regreta minimizarea vine din a te înțelege ca investitor și care emoții te vor cântări cel mai mult.

Realitatea Live

25 Apr. 2024, 11:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
25 Apr. 2024, 11:33 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Boeing a raportat miercuri prima scădere a veniturilor trimestriale în şapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depăşit aşteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de uşă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zborului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producţia celor mai vândute avioane ale sale, transmite agenția Reuters.

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înţelegere pentru achiziţionarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

Cei doi producători au confirmat discuţiile, deşi preţurile rămân o provocare în afacerea complexă.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât aşteptările medii ale analiştilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 şi 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacţie 737 MAX 9 aproape nou.

“Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea şi ieşirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparaţii”, a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producţia avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calităţii”.

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârşitul anului, a spus într-o scrisoare către angajaţi că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăţi calitatea şi siguranţa.

“Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienţii noştri şi pentru finanţele noastre. Dar siguranţa şi calitatea trebuie şi vor fi mai presus de orice altceva”, a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere faţă de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depăşind aşteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deşi Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că şefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potenţialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producţia de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autorităţile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiştii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare şi de producţie ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-şi accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbuşit în 2018 şi 2019.

Compania se aşteaptă, de asemenea, la o creştere mai lentă a ratei de producţie şi a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producţia limitată la Boeing şi la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deşi producătorul european de avioane şi-a crescut avantajul pe piaţa avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

Calhoun a spus că Boeing şi-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 şi 787 până la sfârşitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanţă”.

Marjele operaţionale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deşi a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preţ fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% faţă de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinaţie cu compensaţiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acţiune s-a redus la 1,13 USD, depăşind aşteptările, privind o pierdere pe acţiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău