Din 2022, tuturor maşinilor noi Renault şi Dacia li se va limita viteza maximă din fabrică la 180 km/h

Pentru a ajuta la reducerea numărului de accidente rutiere, Groupe Renault s-a gândit să ofere câteva soluţii bazate pe două aspecte cheie: prevenirea accidentelor și asistarea serviciilor de urgență. În primul caz o măsură ar fi limitarea vitezei maxime a maşinilor produse în masă.

https://www.youtube.com/watch?v=EueLr7xEcao

Programul de siguranță preventivă pe care producătorul francez îl introduce funcționează în trei domenii:

  • Detectare – “Scorul de siguranță” (Safety Score) va analiza datele de conducere folosind senzori amplasați pe vehicul pentru a încuraja conducerea mai sigură.
  • Ghid – Un “antrenor de siguranţă” (Safety Coach) va prelucra datele rutiere și de trafic pentru a informa șoferii cu privire la potențialele riscuri pe itinerarul lor și va da avertizări în timp real cu privire la zonele periculoase.
  • Acțiune – Un mecanism de siguranță se va declanșa automat în cazul unui pericol clar și prezent (o virare mult prea periculoasă, pierderea controlului volanului pentru o perioadă prelungită, somnolență etc.). Datorită unui gardian de siguranţă (Safe Guardian), vehiculul va încetini și va reveni la modul de conducere sigur.

Începând cu 2022, noul Megane-E va veni echipat cu un ajustor automat al limitei de viteză, setat implicit. Viteza maximă a vehiculului va fi, de asemenea, limitată la 180 de km/h, urmând ulterior ca toate noutăţile marca Renault şi Dacia să fie restricționate la acest capitol!

În cele din urmă, pentru a reduce timpul de intervenție în caz de urgență și pentru a oferi serviciilor de urgență acces facil la vehicul în caz de accident, Groupe Renault a dezvoltat, de asemenea, două inovații majore ce vor fi lansate pe toate maşinile viitoare, deocamdată din Europa:

  • Fire-fighter access va ajuta pompieri la stingerea completă a incendiilor care pot izbucni spontan din bateriile deformate în cazul unui accident rutier. Acest lucru va reduce considerabil timpul de răspuns (de la aproape 2 ore la doar câteva minute). Aceasta este deja o caracteristică a vehiculelor electrice actuale ale Renault, dar va fi adăugată tuturor noilor modele plug-in hybrid şi electrice din întregul Grup.
  • Rescue Code este un cod QR care va ajuta primele echipaje de intervenţie să identifice un vehicul și să acceseze informațiile structurale ale acestuia și, în cazul unui accident rutier grav, să reducă cu aproximativ 15 minute timpul de salvare al unui pasager. Groupe Renault a instruit deja pompierii din 12 țări din Europa cu privire la modul de utilizare a codului, donând totodată câteva sute de vehicule pentru a fi utilizate în scopuri de instruire. 

Amintim că, pe lângă angajamentele asumate privind electrificarea vehiculelor, cele complet electrice dorindu-se să reprezinte 65% din vânzări până în 2025 și 90% în 2030 pentru marca Renault în Europa, Groupe Renault își propune să obțină neutralitatea din punct de vedere a emisiilor de carbon în Europa în 2040 și la nivel mondial în 2050.

Iar anterior, din mai 2020, toate maşinile noi produse de Volvo au început să fie echipate cu un limitator care le face să nu poată atinge o viteză maximă mai mare de 180 de km/h.

Vezi şi:

(video) Groupe Renault a anunţat planul “Renaulution”: reducere de costuri şi 24 de lansări auto până în 2025

(video) Møbilize – un nou brand sub aripa Groupe Renault. Cu ce se va ocupa sau ce va propune

(video) Renault şi-a programat pentru lansare 14 modele noi până în 2025. Printre ele se numără şi micuţul 5

(video) Alpine Cars, RSC şi RSR se combină sub marca Alpine! Noul monopost F1 este gata şi urmează alte trei maşini electrice

(video) Oficial: Noua generaţie Lada Niva vine pe piaţă în 2024! Prima imagine

(video) Premieră: Noul Dacia Bigster Concept arată cum va evolua marca, dar şi logoul de pe maşini

Cmentariile sunt închise