Regata Imobiliare a comandat un studiu de piață despre achiziția de locuințe. Ceslav Ciuhrii: Pregătim proiectele noastre de viitor

Compania Regata Imobiliare, dezvoltatorul magazinelor Kaufland din Republica Moldova, a comandat recent o cercetare sociologică pentru a afla percepțiile și experiențele tinerilor chișinăuieni cu privire la achiziția de locuințe personale.

Foto: Regata Imobiliare

„Am dorit să aflăm ce înseamnă pentru tinerii din Chișinău cumpărarea unei case, ce speranțe, așteptări și emoții se leagă de acest moment foarte important în viața oricărui om. Am aflat lucruri foarte interesante, care ne vom ajuta în proiectele noastre de viitor”, a declarat Ceslav Ciuhrii, liderul Regata Imobiliare.

Conform cercetării sociologice care a fost comandată de Regata Imobiliare și a fost realizată de casa de sondaje și studii de piață IMAS, decizia de a cumpăra o locuință vine împreună cu un anumit nivel de realizare în viață. În același timp, pe măsură ce chișinăuienii înaintează în vârstă, apar copii și cresc veniturile familiei, vine și dorința schimbării locuinței cu una mai mare – un apartament mai spațios sau o casă.

Au fost constatate diferențe între motivele achiziției în funcție de moment, respectiv dacă este vorba de prima cumpărare de locuință sau a doua cumpărare. Dacă la prima achiziție, chișinăuienii își doresc mai ales să scape de achitarea gazdei sau să nu mai stea cu părinții, la cea de-a doua achiziție e vorba de o schimbare de statut social și de dorința de a lăsa ceva copiilor.

Majoritatea tinerilor care doresc să cumpere locuințe se informează de pe internet și de la agenții imobiliare, dar din ce în ce mai des are loc și contactarea directă a dezvoltatorilor imobiliari. Referitor la partea financiară, tinerii își doresc să facă datorii cât mai puține, așa că apelează cât pot la rude și prieteni pentru împrumuturi, iar apoi, în caz de nevoie, la credite ipotecare.

Cercetarea sociologică a arătat de asemenea anumite diferențe interesante între bărbați și femei în ceea ce privește căutarea unei locuințe. Bărbații sunt mai doritori să cumpere case, în timp ce femeile preferă mai mult apartamente la bloc. În același timp, bărbații sunt mai interesați de calitatea materialelor de construcții, iar femeile sunt mai interesate de amenajări interioare, în special la bucătărie și baie.

Atunci când vine vorba despre criteriile de alegere a locuinței ce va fi cumpărată tinerii se orientează după cartier, mijloace de transport public, distanța față de instituțiile importante (școală și grădiniță, în mod deosebit), existența spațiilor verzi în apropiere, liniștea din zonă. Din ce în ce mai mult începe însă să conteze dacă locuința este nouă (bloc nou sau casă nouă) și dacă există locuri de parcare pentru mașini.

Cumpărarea unei locuințe vine pentru tineri cu un șir de sentimente pozitive, conform cercetării sociologice realizate de IMAS. Tinerii asociază achiziția unei locuințe cu „libertatea” și „eliberarea”, cu „fericirea”, „bucuria” și „mulțumirea”, cu „liniștea” și „satisfacția”.

Ceslav Ciuhrii, liderul Regata Imobiliare, a precizat că a dorit să comande această cercetare pentru că segmentul construcțiilor de locuințe este unul în plină dezvoltare, iar compania sa este interesată de această piață. „Urmărim cu atenție piața construcțiilor pe toate segmentele ei. Avem o experiență de prestigiu cu dezvoltarea magazinelor Kaufland și ne dorim să fim în continuare un actor important în domeniul construcțiilor din Republica Moldova. Adunând informații și înțelegând cât mai bine ceea ce-și doresc clienții, vom avea succes în continuare”, a arătat Ceslav Ciuhrii.

Studiul menționat include multe alte detalii despre preferințele cumpărătorilor, procesul de informare, luarea deciziei privind cumpărarea unei locuințe sau aspectele financiare, lucruri de care Regata Imobiliare va ține cont în afacerile sale. Compania vrea ca activitatea ei să fie în concordanță cu dorințele și așteptările oamenilor din Chișinău și din Republica Moldova.

Cercetarea sociologică pe care a comandat-o Regata Imobiliare a constat într-o serie de focus-grupuri cu persoane din Chișinău, cu vârste cuprinse între 25 și 45 de ani, care au achiziționat de curând ori își doresc să cumpere în acest an o nouă locuință, fie ea casă sau apartament. Studiul a avut loc în prima parte a lunii aprilie. 


// console.log('no ads situation')