(video) Premieră mondială: Noile Audi Q4 e-tron şi Q4 Sportback e-tron – toate detaliile

Noile Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron sunt primele SUV-uri electrice compacte de la marca cu cele patru inele. Amândouă impresionează cu o nouă dimensiune spațioasă în interior și soluții de pionierat atunci când vine vorba de operare, afișare și sisteme de asistență. Cea mai autonomă versiune promite până la 520 de km cu un singur plin de energie!

https://www.youtube.com/watch?v=_QNv0jMN7Qc
https://www.youtube.com/watch?v=S6IL62Cp6pk

Caracteristici cheie:

  • Ambele sunt făcute pe baza platformei MEB a celor de la VW Group, devenind respectiv un concurent pentru modele precum VW ID.4 şi Skoda Enyaq iV. Are un corp rigid şi rezistent la torsiune, cu o proporție mare de oțel ultra-rezistent în celula de pasageri şi pervazuri laterale din aluminiu. Dimensiunile maşinilor le puteţi vedea în detalii în fotografii din galeria foto ataşată mai jos. Garda la sol constituie aproximativ 18 cm.
  • Coeficientul aerodinamic al lui Q4 e-tron este de 0.28 Cd, iar al modelului Sportback de 0.26 Cd. Ultimul are un spoiler care desparte luneta în două. Corpul maşinii mai dispune de câteva elemente aerodinamice active şi pasive, menite să sporească autonomia.
  • Parbrizul le este realizat standard din sticlă acustică, care poate fi, de asemenea, utilizată pentru ferestrele laterale din față, la cerere. Geamurile fumurii sunt disponibile pentru secțiunile din spate ca opțiune suplimentară.
  • La cerere, ambele SUV-uri pot fi dotate cu faruri Matrix LED (standard LED) şi cu semnătură luminoasă digital light în premieră mondială: patru modele de desen pot fi selectare prin intermediul sistemului multimedia! În partea posterioară o bandă luminoasă cu o animaţie conectează stopurile.
  • Opt culori sunt disponibile pentru caroserie, inclusiv noua nuanţă metalizată aurora violet. Iar pe lângă specificaţia de bază mai există două advanced şi una S line. Gama de modele de jante conţine mai multe modele, inclusiv optimizate aerodinamic, cu mărimi între 19 şi 21 de inci.
  • Cu o lungime de 4.59 metri şi ampatament de 2.76 metri, acestea oferă un pachet care oferă pasagerilor de la bord spații noi și care depășește limitele existente ale clasei. Spațiul disponibil în interior este comparabil cu cel al unui SUV de dimensiuni complete; nu există niciun tunel central.
  • Sentimentul de spațiu nu se limitează doar la scaunele din față – cu spațiul generos pentru picioare, pasagerii din spate beneficiază, de asemenea, de avantajul platformei tehnologice, care este proiectată doar pentru maşini electrice. Poziția scaunului în al doilea rând este cu aproape șapte centimetri mai înaltă decât a celor din față. Doar priviţi în imaginile foto/video cât spaţiu este pe bancheta din spate!
  • Când vine vorba de compartimentele de depozitare, linia de produse Q4 e-tron are note mari, cu un spațiu total de depozitare de aproximativ 25 de litri, iar suporturile pentru sticle integrate în secțiunea superioară a ușilor sunt un alt punct culminant. Chiar și sticlele de 1 litru pot fi depozitate în ele în condiții de siguranță și la o acoperire ideală din punct de vedere ergonomic.
  • Compartimentul pentru bagaje oferă, de asemenea, mai mult spațiu decât se găsește în general în clasa compactă, corespunzând celui din clasa de dimensiuni medii. În funcție de poziționarea spătarelor scaunelor din spate (40:20:40), volumul portbagajului poate varia de la 520 până la 1.490 litri în Q4 e-tron și de la 535 până la 1.460 litri sub hayonul acţionat electric (standard) al versiunii Sportback.
  • Ambele modele pot tracta remorci cu o greutate de până la 1.000 de kilograme, iar versiunile quattro până la 1.200 de kilograme. Cu railings-uri pe acoperiş (vin standard pe Q4 e-tron doar) mai poate lua până la 75 de kg. Raza de întoarcere a versiunii cu tracţiune spate este de 10.2 metri.
  • Interiorul conţine un panoul de instrumente îndreptat spre șofer. Acesta este împărțit în zone separate și integrează două afișaje, care sunt elemente de design în același timp. Un panou decorativ pe bord, în faţa pasagerului din dreapta, este disponibil la cerere într-o țesătură tehnică inovatoare care conține o proporție de materiale reciclate, care va fi disponibilă la scurt timp după lansarea pe piaţă.
  • Un panou de operare orizontal separat, plutitor, adăpostește levierul cutiei de viteze şi alte comenzi fierbinți.
  • Tapițeria folosită pentru scaune, care conține cantități mari de poliester reciclat, este disponibilă pentru interiorul sportiv în specificaţie S line. Pentru fiecare scaun sunt utilizate aproximativ 26 de sticle PET reciclate de 1.5 litri. Încălzirea scaunelor, reglarea electrică și suportul lombar electric sunt disponibile ca opțiune. Cel al şoferului integrează un airbag central.
  • De asemenea, cu totul nou este volanul cu suprafețele sale tactile. Partea de infotainment și navigaţie sunt operate printr-un sistem MMI touch, care va fi disponibil pe un ecran de până la 11.6 inci. MMI touch display mai vine cu un sistem de control vocal natural.
  • La cerere, modelele pot fi echipate cu o altă inovație la bord – un head-up display cu realitate augmentată (în detalii despre el aici). Acesta suprapune informațiile furnizate de unele dintre sistemele de asistență și simbolurile de navigație, fiind afișate dinamic într-un câmp vizual mare, unde apare într-o imagine virtuală, plutitoare, la o distanță de aproximativ zece metri sau mai mult de conducătorul auto – creând un efect fascinant.
  • Noile Q4 e-tron oferă o experiență de utilizare complet digitală. Pachetul de infotainment în SUV-ul compact electric este structurat pe trei niveluri – de la MMI, MMI plus, până la MMI pro. Diferite funcții sunt furnizate în funcție de nivelul de configurare, inclusiv head-up display-ul și Audi virtual cockpit plus. Nivelurile opționale oferă serviciile online ale Audi connect, inclusiv planificatorul inteligent de rute e-tron pentru elaborarea traseului optim care rămâne aproape de infrastructura de încărcare publică.
  • Pentru sunet premium, Audi anunţă un nou partener. Sistemul audio marca Sonos include patru tweetere și un difuzorul central care sunt controlate de un amplificator care este integrat în MIB 3. Un booster separat cu opt canale este responsabil pentru cele patru difuzoare bass și subwoofer-ul din compartimentul de bagaje. Împreună, cele două amplificatoare oferă o putere de 580 W.
  • Un acoperiş panoramic este o opţiune. Un sistem de aer condiționat automat este standard pe toate modelele Q4 e-tron, dar există opţiunea unui control al climei pe trei zone și un parbriz încălzit. Consola centrală poate integra până la patru porturi USB-C şi un încărcător wireless pentru telefoane în cadrul unui phone box, care permite şi transferul de date prin antena vehiculului la viteză avansată LTE.
  • Din start se propun două variante de baterie și trei variante de propulsie. Bateria compactă pentru Q4 35 e-tron are un conținut net de energie de 52 kWh (55 kWh brut), în timp ce cifrele pentru bateria mare din Q4 40 e-tron și Q4 50 e-tron quattro sunt de 77 (82) kWh. Setul de acumulatori stă montat între osii, fapt care asigură un centru de greutate scăzut și o distribuție echilibrată a greutății.
  • Modelul Q4 40 e-tron va putea oferi o autonomie de până la 520 de km în ciclu WLTP. Bateria sa se poate încărca cu o putere maximă de 125 kW, ceea ce înseamnă că în condiţii ideală poate încărca suficientă energie pentru a parcurge alţi aproape 130 de km în doar 10 minute (ori de la 5 la 80% în 38 de minute).
  • Totuşi, pot fi încărcate cu curent alternativ (AC) și cu un curent continuu (DC), în funcție de baterie. Bateria compactă se poate încărca AC cu o putere maximă de până la 7.2 kW şi DC cu până la 100 kW. Bateria superioară se poate încărca cu până la 11 şi 125 kW respectiv. În tariful de tranzit, clienții care cumpără un Q4 e-tron nu plătesc nicio taxă de bază în primul an. Aceştia mai beneficiază de condiții preferențiale în rețeaua IONITY: fiecare kW costă 31 de eurocenți, ceea ce corespunde nivelului de preț al unui kW folosit de la domiciliul din Germania.
  • Folosind aplicația mobilă myAudi, proprietarul poate activa încărcarea la domiciliu și controlul climei înainte de intrare în habitaclu. Pompa de căldură opțională utilizează căldura reziduală din modulele de înaltă tensiune și aerul înconjurător pentru a controla clima din interior. Acest lucru aduce o altă contribuție la creșterea eficienței, în special în călătoriile pe distanţe lungi.
  • Q4 35 e-tron și Q4 40 e-tron (în ambele caroserii) au câte un singur motor electric sincron excitat permanent (PSM) ce mişcă roțile din spate, cu o putere de 170 CP/310 Nm (0-100 km/h în 9.0 secunde, viteză maximă 160 km/h) şi 204 CP/310 Nm respectiv (0-100 km/h în 8.5 secunde, viteză maximă 160 km/h).
  • Versiunea de top Q4 50 e-tron quattro are două motoare electrice pentru tracțiune integrală electrică (204 CP/310 Nm pe spate şi 109 CP/162 Nm pe faţă). Cumulativ produc 299 CP/460 Nm şi este suficient pentru a face 0-100 km/h în 6.2 secunde şi a atinge o viteză maximă limitată electronic la 180 de km/h (ambele caroserii).
  • Q4 35 e-tron poate atinge o autonomie de până la 341 km, iar Q4 Sportback 35 e-tron – 349 km (WLTP). Q4 40 e-tron până la 520 de km, Q4 50 e-tron quattro până la 488 km, iar Q4 Sportback 50 e-tron quattro până la 497 km.
  • Pentru eficiență, pe modelul Q4 50 e-tron quattro, motorul asincron (ASM) de pe puntea din față intră în acțiune numai atunci când este nevoie de o putere mare sau o aderență puternică. Un alt factor important în economisirea energiei este recuperarea inteligentă, care încorporează, de asemenea, date de navigaţie şi topografice.
  • La cerere, Audi va monta o suspensie sport pentru toate versiunile Q4 e-tron, una care coboară corpul cu 15 milimetri (standard pe modelul în specificaţie S line). În plus, poate fi instalat sistemul Audi drive select (standard pe Q4 Sportback e-tron), la fel ca și direcția progresivă, care funcționează din ce în ce mai direct pe măsură ce unghiul de direcție crește (standard pe modelele quattro). O suspensie cu amortizoare adaptivă este o opţiune pentru toate modelele. Schema suspensiei cuprinde componente McPherson pe faţă şi multi-link pe spate.
  • SUV-urile electrice mai vine cu o serie de sisteme de asistenţă standard. Acestea includ asistență predictivă pentru eficiență, care acceptă un stil de condus orientat spre viitor, care optimizează consumul de energie. Sistemele opționale – la fel ca multe alte caracteristici ale echipamentului – sunt împărțite în pachete. Punctul culminant al acestora este adaptive cruise assist, care ajută conducătorul auto cu ghidare longitudinală și laterală pe întregul interval de viteză. Iar camerele cu vedere surround sunt de mare ajutor atunci când conduceți în oraș și când parcați.

Noul Audi Q4 e-tron va fi vândut în Europa din iunie 2021, prețurile germane începând de la 41.900 de euro (local un client poate solicita o subvenție de 9.000 de euro net), iar al tuturor versiunilor Sportback fiind cu aproximativ 2.000 de euro mai mare. Q4 Sportback e-tron va apărea spre sfârșitul verii.

Două modele Edition vor fi disponibile ca ediţii de start. Elegant Edition One vine într-o culoare geyser blue care imită designul conceptului Q4 e-tron, în timp ce Progressive Edition One vine în typhoon gray şi va întoarce capetele datorită aspectului său distinct sportiv și dinamic.

Modelele Edition vin în specificaţie S line, cu geamuri spate fumurii, aplicaţii negre, faruri Matrix LED şi stopuri fumurii, jante de 21 de inci cu finisaj individual, pachet S line pentru interior, scaune sport cu o tapiţerie textilă, din piele sau un mix, alături de altele, toate fiind oferite la un preț de 6.195 de euro mai mare decât cel pentru modelele obișnuite.

Evenimentul de prezentare în reluare:

https://www.youtube.com/watch?v=Z6-UpE9zrrA
https://www.youtube.com/watch?v=9uGm4scLjDs
https://www.youtube.com/watch?v=l3niiZqU3Yk&t=27s


Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://pps.iainlangsa.ac.id/ https://jdih.sumbawakab.go.id/