image
Sursa foto: jurnal.md

Opinie // Autoritățile nu luptă cu pandemia, ci contra copiilor și educației

Autoritățile nu luptă cu pandemia, autoritățile luptă contra copiilor și contra educației, susține Asociația Obșteștească „Părinți Solidari”. Ala Revenco, director executiv al Asociației, menționează că în ultimele săptămâni, autorităţile dezinformează populaţia cu scopul de a exagera componenta de îmbolnăvire a copiilor, prezintă informaţiile într-o manieră manipulativă şi scoasă din context. „Cel mai probabil, aceste acţiuni sunt realizate pentru a argumenta menţinerea şcolilor închise până la finalul anului şcolar”, a opinat Ala Revenco.

Din 1 martie, cea mai mare parte a elevilor au trecut la învăţământul online. „La începutul pandemiei, în perioada martie-mai 2020, procesul educaţional la fel a fost online, dar în acea perioadă am avut instituită stare de urgenţă cu maxime restricţii pentru toată populaţia. În martie-aprilie 2021, cele mai dure restricţii au fost aplicate doar în raport cu sistemul de învăţământ, iar autorităţile nu au prezentat argumente relevante”, a declarat Ala Revenco. Potrivit ei, autorităţile evită să vorbească despre riscurile educaţiei online, care ar avea mai multe puncte slabe decât tari. Unii copiii rămân fără supraveghere. De asemenea, e vorba de implicarea slabă a elevilor în procesul de învăţare online, încetinirea motivării elevilor ce se află online timp îndelungat şi suprasolicitarea membrilor comunităţii de învăţare.

Ca urmare a deciziilor aprobate de autorităţi, Ala Revenco observă că, de fapt, copiii pot merge la magazin, piaţă, în transportul public aglomerat, în orice local de alimentaţie publică, la sala de sport. În opinia sa, interzicerea revenirii în clase a elevilor din treapta primară este o măsură fără efect. Dacă funcţionarea grădiniţelor nu a dus la creşterea bruscă a numărului de cazuri de infectare cu COVID-19, copiii din clasele primare la fel nu prezintă un risc considerabil pentru influenţarea numărului de cazuri înregistrate, a adăugat Ala Revenco.

Cezara Dilevschi, psiholog-psihoterapeut, a declarat că la cabinetul său s-au triplat cererile mamelor cu copii. Specialista a remarcat că impactul asupra stării fizice a copiilor, precum oboseala, e mult mai mare în cadrul orelor online. „Am multe adresări cu stări de tristeţe. lipsă de motivaţie, probleme de somn, irascibilitate la copiii mici, fiindcă nu ştiu să-şi manifeste emoţiile. La adolescenţi, lipsa socializării, activităţilor fizice îi duc într-o zonă de epizod depresiv”, a spus Cezara Dilevschi. În colaborare cu AO „Părinți Solidari”, specialista a analizat riscurile pentru copii în cazul procesului de învăţământ la distanţă de lungă durată. 80% din participanţii la sondaj au observat diverse schimbări ale stării emoţionale la copii pe perioada de realizare a studiilor online. 59% din participanţi afirmă că copilul a pierdut motivaţia pentru studii. 69% consideră că copilul este influențat negativ de studiile la distanţă. 44% consideră că au apărut sau s-au agravat problemele anterioare de sănătate în perioada studiilor la distanţă.

AO „Părinți Solidari” propune revenirea la procesul educaţional în şcoli şi testarea profesorilor. Pe de altă parte, concentrarea eforturilor de diminuare a numărului de cazuri de îmbolnăviri cu COVID-19 pe categoriile de vârstă 60+.

Noutăţile partenerilor

comentarii: