„Am pierdut timp dezvoltând
tehnologii precum energia solară pentru că nu erau suficienți bani. Nu putem
pierde și mai mult timp”, spune consilierul CDP, Paula DiPerna.
Breakthrough și CDP nu au
încă soluția. Vor să colaboreze cu experți pentru a dezvolta un program – pe
care îl numesc Cadrul de reducere a emisiilor catalizate – pentru a stimula
finanțarea pentru extinderea tehnologiilor. O strategie pentru a determina
clienții mari să se angajeze să cumpere produsul cu mult timp înainte.
De exemplu, gândiți-vă la
emisiile avionului. Aeronavele cu combustibil fosil vor persista mult timp după
ce mașinile, autobuzele și camioanele vor fi electrice. În prezent, mai multe
întreprinderi cumpără compensări de carbon, ceea ce implică plata cuiva pentru
creșterea unei păduri care poate stoca emisiile pentru cumpărător. Dar nu tot
timpul se respectă aceste promisiuni, ceea ce înseamnă că nivelul atmosferic de
CO2 continuă să crească. O soluție eficientă este găsirea de alternative
accesibile cu emisii reduse de carbon.
Există deja o serie de
companii, precum LanzaJet sau World Energy, care vând combustibili de aviație
durabili, ce au un impact mai mic asupra mediului față de combustibilii fosili.
Goldman spune că una dintre
posibilități ar fi de a determina companiile să cumpere un anumit volum de
combustibil curat la un anumit interval de timp.
Pentru a determina
companiile să își asume acest risc, CDP și Breakthrough Energy propun să obțină
un fel de credit pe care îl pot folosi pentru a-și completa acreditările verzi.
CDP clasifică deja companiile în funcție de daunele climatice pe care le
produc. În viitor, ar putea exista o organizație care să clasifice companiile
în acest mod.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!