(video) Din culisele dezvoltării noului Porsche 911 GT3. Maşina a rulat peste 5000 de km cu o viteză constantă de 300 km/h

Noul Porsche 911 GT3 este plin de elemente tehnice impresionante. În timpul dezvoltării, inginerii au urmărit în special un scop: îmbunătățirea în continuare a performanțelor mașinii sport de înaltă performanță, fără a compromite utilizarea zilnică pe drumurile publice. Cooperarea dintre tehnicienii de la divizia Dezvoltare în serie și specialiștii din departamentul Motorsport a jucat aici un rol extrem de important.

“Când avem aceiași ingineri care dezvoltă mașinile noastre de curse, care lucrează și la proiectarea unei noi mașini GT pentru străzi, acesta este cel mai direct transfer de tehnologie pe care mi-l pot imagina”, a declarat Andreas Preuninger, director GT Model Line.

Progresul tehnologic în domeniul aerodinamicii este deosebit de evident. Este pentru prima dată când o aripă spate suspendată este montată pe o mașină de serie marca Porsche. Montarea acestui element sub forma unui gât de lebădă este utilizată într-o formă similară la mașina de curse GT 911 RSR și 911 GT3 Cup.

Deoarece două console din aluminiu țin acum elementul de aripă de sus, fluxul de aer poate trece netulburat pe partea inferioară, ceea ce este aerodinamic mai sensibil. Acest nou design a condus la o reducere a pierderilor de debit și nu numai că a crescut forța de apăsare, dar a dus și la condiții de ascensiune negative bine echilibrate, împreună cu multe alte măsuri detaliate.

“Am dezvoltat aerodinamica noului 911 GT3 în aproximativ 700 de simulări. Am petrecut mai mult de 160 de ore reglând bine mașina în tunelul eolian. Unghiul de atac al noii aripi din spate poate fi setat în patru poziții diferite. În mod corespunzător, difuzorul frontal poate fi reglat în patru poziții. Noul 911 GT3 generează standard cu 50% mai multă forță de apăsare decât predecesorul său la o viteză de 200 km/h. În setarea prevăzută pentru a genera o astfel de forţă maximă, creșterea este de până la peste 150%.

Similar situațiilor din curse, echilibrul aerodinamic al noului 911 GT3 poate fi adaptat individual condițiilor de pistă și stilului de conducere individual. Componentele nu numai că sunt foarte asemănătoare cu cele utilizate în mașinile noastre de curse, dar și metodele de dezvoltare sunt similare. În tunelul nostru eolian ultramodern din Weissach, nu conducem doar înainte, ci simulăm fiecare situație de condus posibilă. Facem mașina să ruleze pe axe verticale, longitudinale şi transversale, explică inginerul de aerodinamică Mathias Roll.

Iar testarea pe stand în timpul dezvoltării motorului aspirat natural de 4.0 litri cu turații mari a consumat și mai mult timp. Amintim că el se bazează pe motorul de curse al mașinii 911 GT3 R și este, de asemenea, utilizat practic neschimbat pe 911 GT3 Cup. Produce 510 CP, cu 10 mai mulţi decât predecesorul, oferind puterea maximă la 8.400 rpm, iar limitatorul electronic reduce doar această abilitate de turare remarcabilă la 9.000 rpm.

“În total, motorul noului GT3 a funcționat mai mult de 22.000 de ore pe platforma de testare. În timpul testării, am simulat în mod repetat profiluri tipice de circuit și am pornit motorul la maximă accelerație pentru o proporție foarte mare din timp. Sistemul individual de supape de accelerație este preluat direct din motorsport și sporeşte semnificativ capacitatea de reacție. Motorul mașinii noastre de curse 911 GT3 Cup diferă în esență în ceea ce privește doar două componente: sistemul de evacuare și unitatea de comandă electronică. Toate celelalte părţi şi piese sunt absolut identice”, a menţionat Thomas Mader, manager de proiect GT Road Car Engines.

Ca și în motorsport, acționarea precisă a supapelor la turații mari este livrată prin nişte brațele basculante rigide. Tehnologia VarioCam dovedită asigură controlul arborelui cu came adaptat precis la turația motorului și starea de încărcare. Un arbore cotit cu diametre mari de rulmenți, rulmenți largi de bielă și garnituri de cilindru acoperite cu plasmă asigură pierderi de frecare mai mici și reduc uzura.

Forțele de accelerație longitudinale și laterale ridicate produse de noul 911 GT3 pe piste de curse înseamnă că alimentarea cu ulei a motorului cu turații mari are o importanță deosebită. La fel ca în motorsport, procesul este realizat de un sistem de lubrifiere cu carter uscat şi cu un rezervor de ulei separat. Cu un total de șapte etape de aspirație, acesta direcționează uleiul de motor înapoi în rezervorul extern rapid și eficient, în timp ce lubrifierea rulmenților bielelor foarte încărcate cu sarcină are loc direct prin pompa de ulei prin arborele cotit.

Motorul noului 911 GT3 a fost, de asemenea, pus în mișcare de către ingineri și piloţi de teste în afara standului: “Am efectuat 600 de teste de emisii în timpul dezvoltării pentru a îndeplini standardele stricte. De asemenea, au fost aplicate standarde foarte stricte în ceea ce privește rezistența motorului: acesta a trebuit să funcționeze ireproșabil pe o distanţă continuă de peste 5.000 de kilometri pe ovalul de la Nardo, în Italia, la o viteză constantă de 300 km/h, maşina oprindu-se doar pentru alimentare”.

Livrările de Porsche 911 GT3 vor demara din luna mai. În ţara noastră preţul de start porneşte de la puţin peste 175.000 de euro.

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://pps.iainlangsa.ac.id/ https://jdih.sumbawakab.go.id/