Petru Jardan, despre acuzațiile PG: Prioritatea mea era să asigur buna funcționare a Aeroportului Chișinău

Bănuielile Procuraturii Generale în privința deputatului Partidului „Șor”, Petru Jardan, se referă la deciziile luate în conformitate cu contractul semnat cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Europeană de Investiții. Mai exact, este vorba despre un contract de asigurare, fără de care Aeroportul Chișinău nu ar fi putut activa. Petru Jardan a oferit mai multe detalii în privința acestui contract la ședința Parlamentului, în cadrul căreia procurorul general, Alexandru Stoianoglo, a cerut încuviințarea legislativului pentru ridicarea imunității deputatului Petru Jardan și a colegului de partid, Denis Ulanov.

Foto:

Mai exact, procurorul general a făcut referire la un contract de asigurare, care a fost semnat de Petru Jardan și care ar fi prejudiciat statul, deoarece o parte din acel contract a fost executat după concesionarea Aeroportului, în noiembrie 2013.

Petru Jardan a explicat însă că Aeroportul Chișinău era obligat să încheie această poliță de asigurare, în conformitate cu acordul cu BERD și BEI din 2008. În plus, contractul de asigurare era obligatoriu și pentru buna funcționare a Aeroportului, condiție impusă de Administrația de Stat a Aviației Civile.

El a mai precizat că asigurarea precedentă expirase în iulie 2013, iar noul contract trebuia încheiat pentru un an, deoarece certificatul de operator de aerogară este eliberat pentru un an.

„Eram obligat să închei contractul de asigurare și să anexez polița. Certificatul de operator de aeroport se eliberează pentru un an, polița de asigurare trebuia încheiată pentru un an. Datorită poliției a fost eliberat certificatul”, a menționat fostul administrator interimar al Aeroportului, accentuând că aceste cheltuieli fuseseră aprobate de Consiliul de administrație al companiei.

Totodată, el a menționat că nu putea să organizeze activitatea aeroportului ținând cont doar de intenția anunțată a Guvernului de a concesiona aerogara. Tentative similare inițiate anterior nu au fost finalizate. Atunci nu exista nicio certitudine că Aeroportul Chișinău va fi concesionat.

Deputatul Partidului „Șor”, Petru Jardan, a mai explicat că obiectivul său era să asigure buna activitate a Aeroportului. „Eu trebuia să asigur buna funcționare a singurul aeroport al țării, să obțin certificatul fără de care nu putem activa, să asigur siguranța zborurilor”, a spus el.

Totodată, Petru Jardan a menționat că în contractul de concesionare era prevăzut că statul transmite întreprinderii toate bunurile și toate activele Aeroportului Chișinău.


Pub