/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 786: Sânge la Dnipro, avertizare de rang înalt și sprijin G7. Zelenski: „Trebuie să înfrângem teroarea”

/VIDEO/ Lăsat de izbeliște. De mai bine de zece ani, drumul de lângă lacul Dănceni este plin cu gropi

missing
10 martie 2021, ora 22:41

Drum național accidentat și lăsat de izbeliște. Este vorba despre traseul Ialoveni-Hâncești, mai exact, de podul de la marginea lacului Dănceni, care a fost construit din plăci de beton, încă pe timpul Uniunii Sovietice. Deși în perioada 2008- 2009 acest traseu a fost reparat capital, autorițățile de atunci au decis ca, pe această porțiune, să fie aplicat doar un strat subțire de așa-numit tratament bituminos, lucru care, potrivit specialiștilor, nu a fost executat corect. Prin urmare, termenul de garanție a lucrărilor a expirat demult, iar între timp, drumul a trecut în administrația statului, pentru întreținere.

Drum uitat de autorități. Așa poate fi calificat segmentul de pe marginea lacului Dănceni. Deși traseul Chișinău-Hâncești-Leușeni a fost reparat capital, între anii 2008-2009, cu trecerea timpului, această porțiune a devenit o adevărată provocare pentru șoferi. De fapt, tronsonul respectiv nu sa reparat capital niciodată, ci doar s-a acoperit cu un strat de asfalt bituminos. Experții spun, însă, că acele lucrări au fost executate contrar tuturor normelor tehnice de reparație a drumurilor. De aceea, astăzi, întreaga porțiune este acoperită de găuri și denivelări.

Șoferii care circulă des pe acest traseu ne-au spus că, de când se țin minte, această porțiune de drum este cu probleme, iar lor le este dificil să conducă pe aici.

Șeful adjunct de la Administrația de Stat a Drumurilor ne-a spus că, după un an de la darea în exploatare, garanția eliberată de la firma care efectuează lucrările, de obicei, expiră. Astfel, drumul este trecut pentru întreținere în subordinea statului. Acesta a fost dat în exploatare prin anii 2010, însă aici nu s-a reparat capital, deoarece acest drum este din beton, iar conform tehnicii de reparație, pe drumurile din beton nu se poate de turnat asfalt.

Șeful companiei, care a câștigat licitația și a reparat drumul, ne-a spus că, în timpul desfășurării lucrărilor, ei au propus scoaterea betonului, însă nu au primit aprobare. Prin urmare, lucrările care au foste executate pe segmentul respectiv de drum, nu puteau avea un termen de garanție mai mare de doi ani.

Cei de la Administrația de Stat a Drumurilor ne-au spus că există un proiect de reparație capitală a acestui segment de drum. Ei propun înlăturarea completă a dalelor de beton, dar, deocamdată, Ministerul Economiei caută investitori. Potrivit statisticelor, pentru reparația drumurilor națioanle din întreaga țară, în 2020, s-au făcut investiții străine în valoare de aproape 820 de milioane lei, în timp ce alte peste 330 de milioane de lei au fost investite pentru reparația drumurilor locale.

Totodată, din fondul rutier au fost alocate peste 1 miliard 530 de milioane pentru reparația capitală și reconstrucția drumurilor naționale.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegramtelegram