Vârful performanţei BMW de odinioară: un M5 E39 în condiţie superbă valorează şi azi o avere

Despre faptul că există un număr mare de fani BMW, care zic că generaţia E39 a Seriei 5 a fost cea mai desăvârşită din punct de vedere ingineresc sau chiar că a fost ultimul BMW adevărat — probabil ştii deja. Şi dacă afirmaţia asta mai poate fi cumva combătută, atunci aproape nimeni nu îndrăzneşte a nega faptul că acest BMW Seria 5 a fost un model superb desenat şi proporţionat, probabil unul din cele mai reuşite design-uri lansate de BMW vreodată, informează PiataAuto.md.

Foto: PiataAuto.md

Ei bine, partea frumoasă a acestei generaţii este că ea a beneficiat doar de motoare superbe. Cam toate au fost fascinant de bune, fascinant de performante, şi fascinant de plăcute în condus. Dar supremaţia dintre toate, bineînţeles, a avut-o motorul V8 de pe M5 E39. Sub capota acestui model era V8-ul cu numele de cod S62, de 4.9 litri (4,941 cm cubi), care dezvolta exact 400 CP şi 500 Nm!

BMW M5 E39 / Sursa:PiataAuto.md

Acest BMW M5 se livra doar cu cutie manuală şi, fireşte, doar cu tracţiune spate. Îi lua doar 5.3 secunde să accelereze de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă era limitată la 250 km/h. Chiar şi direcţia avea o construcţie diferită faţă de versiunile obişnuite de Seria 5, pentru a-i păstra şi mai multă legătură directă cu drumul, iar toţi care au condus vreodată un asemenea BMW ştiu că se conducea pur şi simplu divin. Dacă vreţi, măreţia spiritului de condus BMW s-a fortificat mai mult ca niciodată în anii în care a fost produs această generaţie de M5 şi de Seria 5.

Modelul ăsta era deja unul exclusivist încă din anii în care se afla în producţie, aşa că nu foarte mulţi au ajuns să-şi cumpere unul. Se vindeau cam câteva mii de maşini pe an în întreaga lume, iar cifra totală de exemplare produse a ajuns la doar 20,482 unităţi. Apropo, generaţia asta de M5 a avut doar Sedan, fără break!

BMW M5 E39 / Sursa:PiataAuto.md

Şi aşa ajungem la exemplarul ăsta, din faţa noastră, care a fost scos la vânzare în Olanda şi care ne-a atras nouă atenţia. E o maşină fabricată în anul 2000, vopsită într-o nuanţă superbă de albastru, cu jante gri, două ţevi duble de eşapament şi deliciosul V8 de sub capotă. Acesta pare că abia şi-a făcut rodajul şi aşteaptă noi şi noi turaţii — într-atât de impecabil e în aspect. La fel e şi starea tehnică, ni se spune din Olanda, or, maşina are toată istoria sa de până acum minuţios documentată.

Partea cea mai fascinantă e că acest BMW M5 are azi, la 21 de ani de la fabricarea sa, doar 64 mii km parcurşi! Apropo, maşina asta era una din ediţiile care aveau limitatorul de viteză dezactivat din uzină, aşa că ea putea atinge cam 300 km/h!

BMW M5 E39 / Sursa:PiataAuto.md

Nu. O asemenea bijuterie delicioasă nu poate valora puţin, nici măcar la 21 de ani după ce a fost fabricată. BMW-ul ăsta a fost scos la vânzare în Olanda cu 45,000 euro! Ei bine, suma asta poate fi o avere, dar dacă ne gândim pentru ce se cere ea... Ce părere ai, își merită banii această bijuterie?

Mai multe imagini cu ea și informații puteți vedea în articolul de pe PiataAuto.md.


Pub