Deşi anterior înalţii oficiali Volvo negau vehement posibilitatea lansării unui coupe, sugerând că, compania se va axa strict pe producţia vehiculelor în siluete clasice precum sunt sedanurile, break-urile şi SUV-urile, vedem acum că suedezii au îndrăznit, totuşi, să se lanseze într-un segment extrem de solicitat la ora actuală, cel de SUV Coupe, cu siluetă atletică, sportivă. Ei bine, Volvo a avut şi anterior modele asemănătoare cu prefixul C, ca hatch-ul cu 3 uşi C30 şi decapotabila C70.
Partea poate cea mai curioasă a acestei premiere este că Volvo a lansat iniţial doar o versiune electrică pentru C40, numită Recharge, semn că acest model nu va fi disponibil vreodată cu motoare cu combustie internă. Tehnic, însă, SUV-ul coupe este identic cu XC40 Recharge, cu mici actualizări de rigoare, iar misiunea lui este de a atrage cumpărători mai tineri, mai dornici de aventuri, iar noi zicem că acest C40 Recharge are toate şansele să devină un magnet pentru privirile trecătorilor când îşi va face apariţia pe drumurile publice.
În materie de design noul C40 Recharge aduce câteva actualizări şi la nivelul părţii frontale, unde are faruri cu forme familiare şi lumini de zi în forma "Ciocanului lui Thor", dar în forme ceva mai compacte. Probabil, XC40 va adopta modificări similare odată cu facelift-ul de mijloc de carieră. Cele mai importante modificări au loc la posterior, unde C40 primeşte semnături LED asemănătoare cu cele ce le-am văzut mulţi ani în urmă pe o serie de concepte arătoase, care au şi dat naştere limbajului stilistic actual Volvo.
Substratul tehnic este identic, cum am menţionat mai sus, cu XC40 Recharge. Asta înseamnă că noul C40 Recharge este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, ce generează cumulativ 408 CP şi 660 Nm. În această ipostază SUV-ul poate fi propulsat până la 100 km/h în 4.9 secunde şi are o viteză maximă limitată electronic la 180 km/h, de altfel, precum şi toate modelele produse acum de Volvo, indiferent de tipul de propulsie.
Motoarele sunt alimentate de la o baterie de 78 kWh, ce promite o autonomie de 420 km, conform standardului WLTP. Conectat la o sursă de alimentare rapidă, rezervele bateriilor pot fi suplinite până la 80% în 40 minute, ceea ce ar fi suficient pentru o autonomie de 300 km.
Producţia noului Volvo C40 va demara la uzina suedezilor din Belgia, alături de celelalte versiuni XC40. Preţurile urmează să fie anunţate pentru fiecare ţară mai aproape de startul vânzărilor, iar C40 va deveni primul model din portofoliul suedezilor, care va fi disponibil pentru comandă exclusiv online, nu prin showroom-urile distribuitorilor.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!