„La moment am primit răspunsuri de la Procuratura Generală, că demersul nostru a fost redirecționat. Pe parcursul ultimilor ani au fost mai multe cauze penale privind acțiunile de la Calea Ferată, dar nu au fost rezultate, nimeni nu a fost tras la răspundere, cauzele penale nu s-au soldat cu nimic.
Am primit răspunsuri și de la SIS că în ultimii 10 ani ei au anunțat, periodic, instituțiile statului despre acțiunile și ilegalitățile de la CFM, însă nu s-a intervenit.
În perioada 2009-2019 CFM, care este coloana vertebrală a economiei țării, a fost deposedată de multe active. Se cumpărau piese la prețuri exagerate, cumpărau motorină la prețuri exagerate, chiar se fura motorină. CFM a fost deposedată de terenuri și chiar de bucăți de persoane, luate și privatizate. Nimeni nu poate controla cât real au costat reparațiile de garnituri. Din 5 garnituri au fost modernizate și doar două sunt funcționale.
Din 2015 până în 2019 au fost niște scheme adevărate de estorcare de bani din CFM, cu implicare de offshore-uri. Problema cea mai mare generată este că noi am pierdut un număr mare de tranzit de mărfuri, am pierdut clienții, care apelează acum la transport naval.
Ultima lovitură, care a doborât CFM este Covid-19, volumul de lucru a scăzut cu 33%”, a declarat Oleg Lipskii, precizând că va fi întocmit și un raport detaliat al Comisiei parlamentare.
CFM are, la moment, datorii de 320 de milioane doar către furnizori.
„Aceste lucruri pot duce, într-o zi, la stoparea activității totale a CFM”, a adăugat deputatul Petru Burduja.
CFM a ajuns în atenția opiniei publice după ce angajații au bătut alarma că nu-și mai primesc salariile de luni bune, iar întreprinderea a anunțat că ar putea să-și sisteze activitatea.
Urmărește aici declarațiile:
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!