Premieră: Hyundai prezintă noul Ioniq 5, SUV electric ce va concura cu VW ID.4

Hyundai prezintă în premieră mondială primul electromobil din noua gamă Ioniq, cu indicele 5, informează PiataAuto.md. Având o siluetă clasică de hatchback, Ioniq 5 se declară a fi un adevărat SUV, superior crossover-urilor compacte ce au cucerit majoritatea pieţelor din lume. Cu o gardă la sol generoasă şi un ampatament mai lung cu 10 cm decât la cel mai mare SUV din gama Hyundai, electromobilul nu lasă loc reproşurilor.

Foto: PiataAuto.md

În materie de design Ioniq 5 se inspiră de la conceptul de acum câţiva ani Hyundai 45, ba îl copie aproape în totalitate, respectiv nu prea aduce careva surprize în acest sens. Mai captivante sunt caracteristicile acestui electromobil, or coreenii au profitat din plin din platforma modulară gândită iniţial pentru modele electrice, astfel încât Ioniq 5 uimeşte cu adevărat la capitolul parametri tehnici.

Hyundai Ioniq 5 / Sursa:PiataAuto.md

În lungime Ioniq 5 măsoară 4,635 mm, deci cam între SUV-urile Hyundai Tucson şi Santa Fe. Ampatamentul constituie, însă, 3,000 mm, cu 100 mm mai mult decât în cazul celui mai mare SUV coreean, Palisade! Acest surplus se va face simţit, fireşte, la interior, în special pentru pasagerii banchetei spate, care vor putea ajusta poziţia scaunului şi spătarului cu comenzi electrice, iar datorită platformei dedicate electromobilelor vor avea aici şi o podea plată. Tot din acest motiv Ioniq 5 oferă două spaţii de depozitare — portbagajul clasic oferă un volum standard de 531 litri, ce poate fi mărit prin mutarea banchetei spate, iar compartimentul de sub capotă aduce un spaţiu adiţional de 24 litri în cazul versiunii cu tracţiune integrală şi două motoare, sau până la 57 litri în cazul versiunii cu roţi motrice spate.

Habitaclul continuă limbajul stilistic clasic, cu un minim de comenzi pe planşa de bord, dominată de două ecrane de câte 12 inch, unul rezervat instrumentarului de bord şi cel de-al doilea — pentru sistemul multimedia.

Hyundai Ioniq 5 / Sursa:PiataAuto.md

În Europa se anunţă iniţial două pachete de baterii, de 58 kWh în varianta de bază şi până la 72.6 kWh în interpretările de top. Coreenii promit o autonomie de până la 480 km în varianta de bază şi anunţă că electromobilul va putea fi alimentat de la surse de curent continuu cu până la 350 kW, ce vor permite încărcarea în proporţie de la 10% la 80% în doar 18 minute, sau cât ai servi o cafea. 5 minute de încărcare vor fi suficiente pentru o autonomie de 100 km.

Mai multe informații despre caracteristicile tehnice ale noul SUV electric coreean și imagini cu acesta găsiți în știrea de pe PiataAuto.md.


Pub