Google a făcut obiectul unei anchete în Franța, unde instituția care se ocupă de drepturile consumatorilor s-a sesizat în legătură cu practicile companiei americane. Se pare că motorul de căutare și-a indus în eroare utilizatorii și a clasificat hotelurile ca fiind mai bune decât în realitate.
Practic, le-a acordat mai multe stele decât cele oficiale. Amenda se ridică la 1,1 milioane de euro.
Google, amendă de peste 1 milion de euro
Gigantul Google a fost găsit vinovat de autoritățile din Franța pentru că și-a indus în eroare consumatorii.
„Ancheta a dezvăluit că Google a înlocuit clasamentul oficial Atout France cu o clasificare stabilită după propriile sale criterii. Această clasificarea a fost foarte confuză prin prezentare și prin utilizarea identică a termenului „stele” pe aceeași scară de la 1 la 5”, susține Direcția Generală pentru Concurență, Consum și Control al Fraudelor (DGCCRF), referindu-se la clasificarea oficială a hotelurilor din Franța, scrie Biziday, citează Playtech.
Autoritatea mai precizează că ”această practică a fost deosebit de dăunătoare pentru consumatori, care au fost induși în eroare cu privire la nivelul serviciilor la care ar fi trebuit să se aștepte atunci când își făceau rezervare” și consideră, totodată, că a adus prejudicii hotelierilor ale căror unități au fost prezentate ”în mod greșit” ca fiind mai slab cotate decât în clasificarea oficială.
Ancheta a venit ca urmare a plângerilor depuse de hotelieri în 2019 față de clasificarea a peste 7.500 de unități în mod diferit decât după indicele oficial. Din septembrie 2019, Google Ireland și Google France au fost de acord să corecteze rezultatele căutării și să utilizeze clasamentul Atout France atunci când afișează stelele hotelurilor.
Google permite recenzii la diverse unități hoteliere prin propriul său serviciu, doar că stelele de acolo n-au legătură cu clasificarea oficială. Aceasta din urmă e făcută de instituțiile cu atribuții din fiecare țară. Posibil, însă, ca Google să fi împins în față hotelurile cu mai multe recenzii, tocmai pentru a-și promova propriul serviciu.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!