Ai auzit de aplicația Clubhouse? Cum funcționează și cum poți ajunge acolo. Explicăm

Clubhouse este o aplicație mobilă care funcționează ca o rețea de socializare, cu mesaje vocale și este accesibilă doar dacă primești o invitație de la cineva care deja o folosește, și deocamdată, doar dacă ai un iPhone.  

Utilizatorii Clubhouse pot asculta, în camere de chat, conversații și/sau interviuri pe diferite teme, de la investiții la make-up, de la The True Love Society la Clubul de Astrologie și Metafizică. Aplicația a înregistrat o creștere bruscă de utilizatori după ce Elon Musk a vorbit despre ea într-un interviu pentru GOOD TIME club.

Când primești o invitație, selectezi domeniile de interes. Cu cât mai multe informații oferi aplicației despre interesele tale, cu atât mai multe camere de conversație și persoane vă vor fi recomandate.

Camera de conversații este asemenea unei conferințe, unde câțiva vorbesc și restul ascultă. După ce discuția se termină și apelul se încheie, camera dispare, și toate informațiile odată cu ea, fără posibilitatea de a reveni și a asculta mesajele vocale din nou. Însă se permite înregistrarea live a discuțiilor.

Nu oricine poate primi o invitație pe Clubhouse. Aplicația nu poate fi descărcată din App Store. Pentru a avea acces, un utilizator existent trebuie să-ți trimită o invitație. Astfel, vei primi un link la numărul de telefon care te va direcționa către o pagină de înscriere. 

Totuși, la început, un utilizator nou nu poate trimite decât două invitații.

Am vorbit cu Stela Roman, președinta Influencers Hub Moldova și deținătoarea unui cont pe Clubhouse. Stela a spus că are aplicația, însă nu o folosește.

„Am intrat să văd despre ce e, însă nu am găsit destule teme care să mă intereseze. Nu am intrat în nici o discuție. Nu îmi place că trebuie să intri la ora când e live-ul și nu poți să asculți înregistrarea post factum. Eu, ca persoana introvertită, nu sunt tare impresionată de concept. Dacă am nevoie de o informație – o cercetez singură, verific din mai multe surse, caut ce îmi place mie.” 

Chiar dacă Clubhouse funcționează doar dacă primești o invitație, poți să îți pui numele pe o listă de așteptare, astfel încât atunci când aplicația va deveni disponibilă pentru toată lumea, să afli primul despre asta.

În acest sens, creatorii aplicației, antreprenorii Paul Davidson și Rohan Seth, au făcut o postare în care spun că scopul principal pentru anul 2021 este să facă aplicația într-o variantă pentru toată lumea. În ianuarie 2021, compania a anunțat că va începe să lucreze la o variantă de Clubhouse pentru Android.

Aplicația a câștigat o popularitate deosebită în China, deoarece aceasta oferă șansa la libera exprimare și abordarea unor subiecte care, de obicei, sunt interzise, iar datorită faptului că informația dispare odată cu încheierea unui apel live, utilizatorii din China puteau fi liniștiți deoarece nu existau consecințe grave. China este cunoscută prin cenzura și controlul guvernului în mediul online, astfel, la 8 februarie 2021, Clubhouse a fost blocat pe teritoriul țării.

Aplicația Clubhouse fost lansată în aprilie, 2020, și este doar pentru iOS, ceea ce o face și mai exclusivă. În mai 2020, Clubhouse avea doar 1.500 de utilizatori și valora 100 milioane de dolari. La sfârșitul anului trecut, Clubhouse era utilizată de circa 600 000 de oameni, iar începând cu 1 februarie 2021, Clubhouse are 2 milioane de utilizatori și valorează 1 miliard de dolari.

Sursa foto: qz.com

Studentă la jurnalism în Cluj, a înțeles că mai bună învățătură decât practica nu există și nici mai bună redacție decât Moldova.org nu-i. Și da, chiar o cheamă Eugenia Wetz și are origini poloneze.

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.