Noua conducere a CFM, nemulțumită de criticile din ultimele zile, se laudă cu realizările precedentelor conduceri

by D M
Distribuiti mai departe...

Reprezentanții întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova Moldovei” susțin că situația de la CFM a devenit un subiect foarte discutat în ultima perioadă. Însă, potrivit lor, situația creată nu este de astăzi și nici de ieri. Declarația îi aparține prim-vicedirectorului pentru planificare strategică, Vitalie Mucan, într-o conferință de presă la IPN. Cei de la CFM au ținut să spună ce măsuri a întreprins noua conducere atribuindu-și realizări inițiate încă acum câțiva ani.

În ultimul timp, situația de la CFM a constituit subiectul discuțiilor atât în Parlament, cât și în societate. „Pe bună dreptate, s-a menționat că situația nu este bună, dar, din păcate, nu s-au spus două lucruri extrem de importante. Și anume, cum s-a ajuns la această situație, inclusiv ce s-a întâmplat în ultimii zece ani, pentru ca, în final, să ajungem unde suntem, dar și ce face actuala conducere a CFM pentru a redresa situația și pentru a da un nou impuls dezvoltării întreprinderii”, a notat prim-vicedirectorul CFM.

Potrivit lui, odată cu venirea la cârma întreprinderii a actualei conduceri, s-a purces la implementarea unui amplu program de reorganizări și modernizări. Și deși CFM s-a confruntat și încă se mai confruntă cu impactul pandemiei COVID-19, programul începe să dea rezultate.

„Astfel, începând cu anul 2020, cu sprijinul partenerilor de dezvoltare, pentru prima dată în ultimele trei decenii, au fost achiziționate 12 locomotive noi, fără de care CFM pur și simplu nu are avea viitor. Acum suntem în plin proces de reabilitare a infrastructuri pe tronsonul Bender – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești, pe o distanță de aproximativ 233 de kilometri. Valoarea proiectului este de 55 de milioane de euro. Acest proiect se află în derulare, fiind la cea de-a doua etapă de licitație”, a notat Vitalie Mucan.

Cu toate acestea, precizăm că proiectul de realibilitare a căii ferate a fost inițiat încă în 2018 – Detalii: CFM vrea să reabiliteze 250 kilometri de cale ferată, cu bani de la BERD

Referitor la cele 20 de locomotive, la fel proiectul este unul mai vechi, în 2018 – General Electric, fabrica din Kazahstan, a fost contractată de către CFM iar anul trecut s-a finalizat – Detalii: Primele 6 locomotive din cele 12 unități procurate de Republica Moldova au sosit la Chișinău

Un alt proiect ține de procurarea echipamentului automatizat și reabilitarea infrastructurii căii ferate pe tronsonul Chișinău – Ungheni, care apropoa fost inițiat tot în 2018, este proiectul este finanțat de Guvernul Republicii Franceze. „Țin să amintesc că acum CFM merge consecvent pe realizarea unui program de dezvoltare, care e prevăzut pentru a fi implementat până în 2031. Programul dat prevede așa etape ca – restructurarea instituțională a întreprinderii, necesarul de investiții, prognoze financiare și a traficului și surse financiare”, a menționat prim-vicedirectorul întreprinderi.

„Menționez toate aceste lucruri pentru a scoate în evidență toate eforturile titanice ce se depun nu doar pentru a salva Calea Ferată a Moldovei, ci și pentru a o moderniza și a o dezvolta continuu. Actuala administrației foarte bine înțelege cum și încotro trebuie să mergem. Calea aleasă este dezvoltarea transportului feroviar în Republica Moldov ași cu siguranță vom reuși”, a mai spus Vitalie Mucan.

La conferința de presă a participat și Vadim Șargarovschi, vicedirector general, responsabil de Activitatea Economică a CFM.

Vineri, președintele Partidului Nostru, Renato Usatîi, a declarat în cadrul unei intervenții video că Serviciul de Informații și Securitate l-a informat pe Fostul președinte Igor Dodon încă în decembrie 2019 despre furturile de milioane de la Calea Ferată a Moldovei.

Un raport despre delapidările de milioane de dolari a celei mai mari întreprinderi de stat a primit și fostul premier Ion Chicu. Cu toate acestea, autoritățile de atunci nu au întreprins nicio acțiune pentru a opri flagelul, ci s-au limitat doar la a schimba conducerea întreprinderii cu oameni de “încredere”. Despre aceasta a declarat, într-un live pe Facebook, liderul Partidului Nostru, Renato Usatîi, care a prezentat drept probă raportul trimis în data de 10 decembrie 2019, de șeful SIS-ului Alexandru Esaulenco, președintelui țării și șefului Guvernului.

În paginile documentului sunt descrise în detalii schemele criminale, care au dus la prăbușirea căii ferate. De asemenea, raportul conține numele a zeci de companii, numele proprietarilor și beneficiarilor acestora, de la care compania feroviară a achiziționat piese de schimb, combustibil, lubrifianți și alte bunuri cu prețuri de până la 300% mai mari decât cele de pe piață. Totodată, în baza unei scheme a fost monopolizat traficul de marfă al întreprinderii. Acesta funcționa cu tarife umflate și în interesul unui grup restrâns de companii.

Renato Usatîi a menționat că raportul SIS-ului, adresat conducerii de atunci a Moldovei, nu conține toate schemele care funcționau cu succes la Calea Ferată. Documentul nu spune nimic despre câte mii de tone de fier viechi a fost furat de către democrați, aflați atunci în coaliție cu socialiștii. În baza unei alte înșelătorii a fost achiziționat un soft specializat pentru Calea Ferată cu prețul de peste un milion de dolari.

 


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...

Comments are closed.