Maşina asta a fost expusă la vânzare în oraşul olandez Brumenn şi e produsă în anul 1970, ceea ce o face şi mai valoroasă, pentru că ăsta e ultimul an de producţie al acestui model! E un model asamblat la uzina principală, sovietică, de atunci, şi menţionăm asta pentru că au existat şi exemplare asamblate în Belgia, cu motoare diesel de la Peugeot sub capotă! Da, noi vă povesteam despre această ciudăţenie a istoriei într-un alt articol, dar tocmai această ciudăţenie parcă începe să contureze ce ar putea să caute azi o Volga GAZ-M21 în Olanda! Pentru că asemenea maşini s-au vândut cândva în Olanda, Belgia şi Luxemburg, renumita triadă de ţări numită Benelux! Aşa că olandezii care au scos-o azi la vânzare în Brumenn mizează tocmai pe faima de cândva a modelului şi despre posibilele nostalgii, pe care le-ar putea răscoli în mintea cel puţin a unui olandez.
Şi ca maşina să fie mai exotică şi mai interesantă, ei accentuează că sub capotă nu e amplasat dieselul de Peugeot cu care s-au obişnuit olandezii cândva, ci motorul „original”, de Volgă adevărată — adică acel propulsor de 2,445 cm cubi, pe benzină, în 4 cilindri, pe care cei din Europa de Est îl consideră unicul propulsor uzual al acestei maşini. Doar că nici acesta nu e chiar motorul cel obişnuit, destinat omul sovietic, ci versiunea lui destinată pentru exportul elitist în alte ţări, şi care avea cu 5 CP mai mult decât cel sovietic, ajungând la 85 CP! Da, sub capota acestei Volga e tocmai acest propulsor de 85 de cai-putere.
Cutia de viteze e cea standard, pusă pe aceste modele, ea fiind aceeaşi cu care GAZ M-21 debutase în 1956 — o cutie manuală cu 3 trepte, cu manivelă pe volan.
Aşadar, maşina a fost restaurată, dar restaurarea a avut loc într-un stil care să păstreze autenticitatea. Spre exemplu, pragurile cu nişte plăci înşurubate — veşnica problemă criticată la Volgi — aşa şi au rămas. Cu alte cuvinte, s-a încercat păstrarea cât mai aproape de original, chiar dacă originalul era imperfect.
Maşina are pe odometru cifra de 26,981 km, dar vânzătorul nu poate garanta vreo cifră reală de parcurs, pentru că odometrul ăsta de 5 cifre nu e un martor fidel al parcursul veritabil. Starea maşinii şi funcţionarea ei tehnică ireproşabilă ar trebui mai degrabă să fie elementele de convingere a unui cumpărător nostalgic.
Mai multe imagini, dar și prețul cu care această Volga GAZ M-21 e vândută acum în Olanda, poți afla din articolul desfășurat de pe PiataAuto.md.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!