Premieră: Nio ET7, primul electromobil de serie cu autonomie de peste 1,000 km!

Tânăra companie chinezească Nio prezintă primul sedan din gamă, ET7. Acesta este un model 100% electric, de talia lui Tesla Model S, care vine să impună noi recorduri în segmentul electromobilelor la nivel global, nu doar pe piaţa internă. Importantă premiera este şi pentru constructorul din China, or ET7 devine primul model pe platforma modulară de a doua generaţie, care aduce echipamente absolut noi, iar în viitor va sta la baza altor modele din gamă, informează PiataAuto.md.

Foto: PiataAuto.md

De altfel, Nio ET7 este chiar mai mare decât Tesla Model S, având o lungime de 5,098 mm şi un ampatament generos de 3,060 mm. Dar ca şi poziţionare pe piaţă, maşina va face parte din acelaşi segment şi ar putea concura chiar cu viitorul Mercedes-Benz EQS, cel puţin în China. Respectiv, ET7 are toate condimentele atât de solicitate acum în segment, precum siluetă dinamică de coupe cu 4 uşi, geamuri laterale lipsite de chenare şi design futurist. Dar mai captivante sunt noutăţile tehnice.

Nio ET7 / Sursa:PiataAuto.md

Odată cu Nio ET7 debutează şi sistemul Aquila, reprezentat de un ansamblu din 33 echipamente de monitorizare a traficului, inclusiv camere de supraveghere, radare, dar şi un sistem inteligent de interacţionare cu infrastructura urbană. Ansamblul Aquila cooperează cu procesorul Adam, iar în tandem nu sunt altceva decât un sistem de pilot automat de nivelul III, numit NAD, sau Nio Autonomous Driving. Chinezii sugerează că substratul tehnic integrat în sistem va fi capabil să răspundă ulterior sistemelor mai avansate de condus autonom, care vor putea fi instalate pe Nio ET7 printr-un simplu update de soft, cel mai probabil disponibil online. Echipamentele necesare pentru pilotul automat vor fi incluse standard pe toate versiunile, dar însăşi sistemul inteligent va fi disponibil exclusiv în bază de abonament lunar la preţ de 105 dolari.

Nio ET7 / Sursa:PiataAuto.md

Singura motorizare disponibilă pe Nio ET7 va fi varianta cu două motoare electrice, situate pe cele două punţi, ce generează un total de 653 CP şi 850 Nm. În ipostaza respectivă sedanul electric poate accelera până la 100 km/h în doar 3.9 secunde. În tandem cu acest sistem de propulsie sunt disponibile trei pachete de baterii, de la 70 kWh până la 150 kWh. În varianta de bază sedanul promite o autonomie de circa 500 km, pe când varianta de top va asigura peste 1,000 km de parcurs cu un singur plin al bateriilor. Partea proastă e că autonomia a fost calculată conform vechiului standard NEDC, respectiv datele reale vor fi limitate cu circa o treime. Mai mult ca atât, livrările sedanurilor cu baterii de 150 kWh vor demara abia în 2022.

Cât ar putea costa noul model electric chinez, dar și ce dotări va oferi acesta în dependență de versiuni, aflați din știrea desfășurată de pe PiataAuto.md.


Pub