O noua schemă de escrocherie: Te sună pe Viber și se prezintă angajați de la bancă. Ce trebuie să faci!

Anul curent a apărut un nou scenariu de escrocherie care are drept scop spargerea conturilor Web/Mobile-banking ale deținătorilor de card.

Foto: financialtribune.com

Deținătorii de carduri sunt apelați prin intermediul aplicației Viber, de persoane care pretind că sunt reprezentanți ai băncii și, sub pretextul că s-a încercat spargerea contului și pentru a evita sustragerea mijloacelor bănești, este necesar ca deținătorul cardului să comunice toate datele, pentru ca acesta să fie securizat.

Escrocii mai acționează și prin intermediul anunțurilor plasate de către cetățeni pe site-urile de comercializare si pe rețelele de socializare. Aceștia se arată interesați de bunul propus spre comercializare și, sub pretextul procurării/rezervării acestuia, solicită date personale precum: numărul cardului, codul de securitate, parolele unice expediate prin SMS la numarul de telefon mobil al deținătorului de card, însă, în realitate, datele sunt folosite în mod fraudulos, cu scopul accesării și gestionării de către escroc a conturilor bancare ale victimelor.

În acest context, Poliția Capitalei vă recomandă:

  • În cazul în care cineva a accesat contul dumneavoastră online, contul bancar sau a obţinut date despre cardul de credit sunaţi de îndată instituţia financiară astfel încât contul să fie închis cât mai curând posibil, în acest fel să fie evitată extragerea mijloacelor bănești.
  • Dacă ați fost contactat de persoane străine și se prezintă ca fiind angajați ai băncii, nu aveți încredere, mai întâi verificați informația dacă ,cu adevărat, ați fost contactat de angajații băncii respective și vi se cer datele bancare.
  • Dacă doriți de a vinde careva bunuri prin intermediul rețelelor de socializare, nu acceptați să fie efectuate tranzacțiile prin intermediul cardului bancar.

În caz că vi s-a întâmplat să fiți victime a escrocilor, nu întârziați să apelați de urgență la cel mai apropit Inspectorat de Poliție sau prin intermediul serviciului unic 112.


Pub