‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 16 aprilie, 2024
26.6 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleProducător de microplante: Concurența este cea mai bună modalitate de a dezvolta o anumită...

Producător de microplante: Concurența este cea mai bună modalitate de a dezvolta o anumită industrie

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Anatolie Teșcu este un tânăr care, inspirat de experiența vecinilor din Ucraina, a decis să inițieze o afacere cu microplante. Deși este încă la început de cale, crede că, în următorii ani, consumatorii de la noi vor fi pregătiți să investească în sănătatea lor prin procurarea microplantelor.

Sortimentul pe care îl crește la moment îl comercializează online, dar își dorește să se extindă și să-și dezvolte afacerea, astfel ca să ajungă la cât mai mulți consumatori. 

„Atunci când ne-am gândit să inițiem o afacere ne-am dorit neapărat să dezvoltăm ceva modern. Ideea a fost inspirată de la vecinii din Ucraina, unde tot ce ține de domeniul microplantelor este bine dezvoltat, iar populația este informată despre aceste produse. Un alt motiv, pentru a porni o astfel de afacere a fost și modul sănătos de viață pe care îl ducem împreună cu familia. Totodată, m-am gândit – de ce să nu investesc resursele personale în ceva sănătos”.

Recunoaște că, ideea a fost una comună cu soția, dar tot ce ține de implementare a realizat personal. 

„Mai întâi, am văzut afaceri asemănătoare pe internet și am decis să încercăm din curiozitate să creștem în condiții casnice microplantele. Ulterior, văzând că reușesc să-mi îndestulez familia, am început să le ofer rudelor, colegilor. După care ne-am gândi de ce să nu facem din asta un business”.

A investit banii personali, fără să apeleze la alte resurse. 

„Microplantele necesită câteva condiții de bază pentru creștere: iluminare, ventilare și controlul temperaturii. Am dotat o încăpere care aparține familiei, cu sistem de ventilare performant, ce menține un nivel de aerisire a încăperii, am procurat standuri metalice dotate cu ventilatoare și iluminare specială și controlul temperaturii. Dispunem de un sistem smart care menține temperatura în dependență de fluctuații. La moment, creștem microplantele pe 60 de m2, dar există posibilitatea de a ne extinde. Recent, am finalizat procesul de autorizare a activității de comerț, autorizarea procesului tehnologic la ANSA și tot ce ține de procedurile cu ANSP. Așa că pot spune cu siguranță – suntem o afacere cu acte în regulă”.

Își promovează afacerea și produsele în mediul online și are ca scop principal informarea despre beneficiile acestor produse. 

„Toate vânzările sunt la moment pe online. Dar am reușit să încheiem un parteneriat cu un producător de mixuri de salate ce utilizează și produsul nostru. Suntem în discuții cu câteva restaurante din sectorul HoReCa, care la fel vor utiliza microplantele la pregătirea bucatelor”. 

Tânărul spune că pincipala cauză că consumatorii de la noi nu cumpără atât de mult microplantele este puterea de cumpărare destul de mică. 

„Cu părere de rău, puterea de cumpărare a oamenilor este mică și aceasta reprezintă unul dintre impedimentele principale de ce consumatorii sunt mai rezervați față de microplante. Ne străduim să oferim produse la un preț accesibil. Deoarece vorbim despre un produs crescut în condiții controlate, acesta poate fi crescut pe parcursul întregului an”. 

‹ adv ›

Anatolie Teșcu, alături de un alt amic, Zorin Stanciu, care este responsabil de vânzări, au investit circa 15 mii de euro pentru procurarea utilajului, amenajarea încăperii și speră că, în circa 2,5 ani vor reuși să recupereze investiția. 

„Propunem un sortiment din 14 produse de microplante. Acestea sunt ambalate în caserole din plastic, crescute pe substrat de cocos. Semințele pe care le folosim la creșterea microplantelor sunt procurate de la un importator local. Ciclul tehnologic de producere a unei caserole de microplante este de aproximativ 7 zile. De la 12 până la 14 ore stau în apă specială pentru a se umecta, după care 3 zile germinează la întuneric, apoi următoarele 4 zile caserola ajunje pe raftul cu iluminare, care are un ciclu special: 16 ore plantele stau la lumină, după care 8 ore la întuneric. Sortimentul de microplante pe care îl creștem este: ridichea albă și roz, floarea soarelui, mazărea, care este cea mai populară și cea mai solicitată, sfecla roșie, varza roșie, rucola, lucerna, busuiocul, broccoli, muștar, trifoi alb, salată. O caserolă de microplante costă circa 25 de lei”. 

A ales acest domeniu pentru că și-a dorit să practice o agricultură modernă, performantă. 

„Pentru prima dată am auzit despre microplante când eram în SUA și atunci mi se părea ceva paradoxal, dar am ajuns acum să le produc eu. Ne propunem să apelăm la programe, proiecte pentru a obține finanțări suplimentare pentru extindere și dezvoltare. Piața din Republica Moldova încă nu este pregătită și cunoscută cu astfel de produse, iată de ce cred că urmează să analizăm și să decidem ce spectru de culturi să creștem”. 

Anatol crede că pentru a avea succes în domeniul cultivării microplantelor este nevoie de multă comunicare și informare, astfel ca consumatorii să se familiarizeze și să consume produsele pentru sănătatea personală. 

„Concurența este cea mai bună modalitate de a dezvolta o anumită industrie, iată de ce recomand și altor tineri să se implice în creșterea microplantelor. Cu cât mai multe persoane se vor implica în acest domeniu, vor comunica, cu atât vom avea mai multă piață și vom putea comercializa mai mult împreună”.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›