(foto) Automobilele chineze electrice, tot mai interesante moldovenilor? O nouă tendință pe piața auto din țara noastră

Analizând statistica vânzărilor de automobile noi din Republica Moldova, pentru primele 11 luni ale anului curent, am observat un lucru interesant. În anul 2020 în țara noastră au fost importate câteva maşini electrice chineze care aparțin unor mărci mai puțin cunoscute nouă.

De la bun început trebuie să menționăm că mașinile despre care vom vorbi în acest anunț nu sunt importate de companiile ce reprezintă oficial în țara noastră branduri auto chineze, dar de cazuri în care vânzători sunt persoane fizice care practică importul de automobile în Moldova.

Xpeng, Weltmeister, Changan – noi nume pe piața auto din Moldova!

Anume mărcile menționate mai sus ne-au dus la ideea de a scrie acest articol. Unele le-am descoperit printre automobilele noi importate de-a lungul anului 2020 în țara noastră. Haideți să vedem ce prezintă aceste modele și care sunt costurile lor:

  • Xpeng G3

Este primul SUV electric al tinerei companii Xpeng Motors, despre care chiar recent am scris că a ajuns să se importe oficial în Norvegia, prima ţară de pe continentul european.

Maşina de 4.450 mm lungime este dotată cu un motor electric de 197 CP/300 Nm pe puntea din față și o baterie litiu-ion de 66 kWh (se poate încărca rapid 30-80% în circa 40 de minute), care oferă o autonomie de până la 451 km în ciclu WLTP. Poate face 0-100 km/h în aproximativ 8.6 secunde şi atinge 170 de km/h viteză maximă.

În Norvegia preţul îi porneşte de la 358.000 de coroane norvegiene (34.000 de euro). În China costă de la 18.363 euro, iar vânzătorul din Moldova cere 26.000 de euro pentru importul unui exemplar (în termen de 60 de zile) cu baterie pentru o autonomie de până la 530 de km.

  • Weltmeister EX5

Este un alt crossover electric introdus în 2018, produs în China de compania WM Motor, căreia îi aparţine brandul Weltmeister. În toate variantele EX5, WM Motor utilizează motoare electrice cu 218 CP/315 Nm furnizate de BorgWarner. Monitorul central din habitaclu poate fi rotit pentru poziţionare verticală/orizontală.

Au baterii de 52.5 sau 69 kWh, care pot asigura o autonomie cuprinsă între 400-520 km în ciclu NEDC. Acestea se pot încărca şi rapid cu o putere de 120 kW (30-80% în 30 de minute). Încărcarea de la 30% la 80% durează 30 de minute atunci când se utilizează încărcătoare rapide de 120 kW DC.

În China preţul de start îi este de 17.500 de euro. Vânzătorul din Moldova cere 20.000 de euro.

Un nou trend sau o tendință de moment?  

De-a lungul ultimilor 15 ani, atât pe cale oficială, cât și neoficială, în Moldova au fost înregistrate mai multe automobile ce provin de la producători chinezi și nu este nimic neobișnuit la mijloc.

Producătorii chinezi sunt cunoscuți pentru automobilele mai ieftine pe care le produc, iar prețul final de vânzare mereu este mai atractiv, comparativ cu cele propuse de alte mărci auto disponibile în Moldova.

Dacă vreo 10 ani în urmă, atunci când în Moldova aveam mărci ca FAW, Brilliance, Geely, Great Wall, am observat că acestea nu au prins la clienții locali, în ultimii doi ani vedem că lucrurile s-au schimbat. Vedeți de exemplu anunțul celor de la Haval Moldova că au vândut de la momentul lansării lor pe piață peste 100 de exemplare în țara noastră.

Pe de altă parte, în timp ce în ultimii ani toată lumea era cu privirea pe Tesla sau pe mărcile auto europene care au anunțat modele electrice în gamă, chinezii la fel au evoluat puternic la acest capitol. Bineînțeles s-au concentrat la piața internă care este enormă, iar pentru că ofertele lor de preț sunt deseori mai atractive decât la mărcile cu renume, clienții din Moldova care sunt în căutarea unui electromobil ar putea să le aleagă din ce în ce mai des.

Acum mai contează și ce performanțe reale oferă aceste automobile, dar despre asta vom vorbi într-un alt articol.

Cmentariile sunt închise

http://sisfora.pekalongankab.go.id/assets/laporan/ https://jdih.sumbawakab.go.id/ https://perpus.pn-wates.go.id/ https://siat.unpad.ac.id/eoffice2020/uploads/