Acest sportcar brazilian te poate face, cu bani puţini, colecţionar al uneia din cele mai rare maşini din lume

Gândeşte-te cum sună asta: sportcar brazilian! Ba unii chiar îl numesc muscle-car, în timp ce alţii preferă să-l numească gran turismo sau GTO. Dar e cert că acesta e unul din cele mai exotice, mai rare, mai speciale şi mai curioase sportcar-uri create vreodată şi e atât de rar şi necunoscut, încât dacă-l cumperi azi devii automat unul din cel mai iscusiţi şi elevaţi colecţionari de maşini de lume, scrie PiataAuto.md.

Foto: PiataAuto.md

Şi toate asta cu circa 12,000 euro! Pentru un sportcar de colecţie conservat în condiţie foarte bună, cu doar 350 km pe bord! Te-am intrigat, nu-i aşa? Minutele următoare, în care vei citi acest articol, vor fi cu adevărat impresionante atunci!

Puma GTB. Aşa-i spune acestui model şi e cu adevărat un sportcar pur-sânge. Da, ştim, probabil aproape nimeni dintre noi n-a auzit vreodată că Brazilia a avut vreo marcă proprie de maşini, dărămite care să mai producă sportcar-uri. Dar află că sub capota acestei bijuterii e amplasat un delicios motor de 4.1 litri!

Puma GTB / Sursa:PiataAuto.md

Adevărul e că în Brazilia chiar a existat un producător fascinant, pe nume Puma, care a rezistat un pic mai mult de 3 decenii, din 1964 până în 1995. Ideile ambiţioase i-au ghidat pe aproape întreg parcursul existenţei lor, iar substratul tehnic era parţial împrumutat, cu licenţă, de la mai mulţi producători auto ai vremii. Modelul ăsta, Puma GTB, a fost prezentat iniţial ca un prototip pe nume Puma GTO, în anul 1971. Publicul a rămas fascinat încă de la etapa de concept, aşa că în scurt timp a fost pusă la punct şi producţia modelului, cu design foarte apropiat de cel al conceptului. Doar că numele a devenit GTB, de la Gran Turismo Brazil.

Primele exemplare „de serie” au ieşit de pe poarta uzinei în 1973, dar de serie e un termen convenţional aici, pentru că în 1973 au fost produse doar 2 maşini, de fapt. Abia în 1973 producţia intrase într-un ritm mai intens şi în întreg anul au fost produse 21 de unităţi, apoi în anii următori producţia a crescut la 41, 130, 233, 274, 316, cel mai productiv an fiind anul 1980, când au fost asamblate tocmai 373 de exemplare Puma GTB! E tocmai anul în care a fost produsă şi maşina despre care vorbim noi azi, deci e un exemplar produs la apogeul modelului!

De fapt, Puma GTB are două serii, S1, şi S2, adică cea de la început până în anul 1978, iar din 1979 a urmat un soi de facelift, o serie uşor perfecţionată. Maşina despre care vorbim noi azi, bineînţeles, e una din seria a doua, actualizată.

Puma GTB / Sursa:PiataAuto.md

Oh, dar cât de curios e substatul tehnic al acestui sportcar brazilian! Producătorul sud-american a ales să creeze o formulă clasică de sportcar, uitându-se cu jind la starurile americane precum Pontiac GTO sau Ford Mustang. Aşa că Puma GTB are motor poziţionat frontal, longitutdinal, şi tracţiune spate.

Platforma tehnică este, în esenţă, una proprie, dar e mai mult o combinaţie proprie din elemente cumpărate de la General Motors atunci, o mare parte din ele fiind de la modelul Chevrolet Opala, produs în acele vremuri în Brazilia de către uzina GM.

Motorul era tot unul de la General Motors din America de Nord, mult mai mare decât ceea ce se punea pe modelele europene Opel, menţionate mai sus, şi era totodată şi motorul de top disponibil pe Opala. Vorbim de un motor de 4.1 litri şi e curios că nu vorbim de un V8 sau V6, ci de un motor cu 6 cilindri în linie! Din cei 4.1 litri ai săi, el dezvolta 170 CP la 4,800 rpm, parametri foarte decenţi pentru acele vremuri. Cuplul era şi mai impresionant, atingând 319 Nm. Cutia de viteze posibilă era doar una — manuală, cu 4 trepte. Cu aceşti parametri, Puma GTB putea alerga până la o viteză maximă de 193 km/h.

Puma GTB / Sursa:PiataAuto.md

Exemplarul din imaginile articol e vândut azi în Suedia, fiind unul din cele două exemplare înmatriculate vreodată în Suedia. Se estimează că în întreaga Europă n-au fost aduse mai mult de 10 automobile. Mai multe despre acest model rar, dar și despre exemplarul scos acum la vânzare în Suedia și imagini cu el, vedeți în articolul de pe PiataAuto.md.


Pub