image
Sursa foto: IGSU

Vieți distruse din cauza vitezei și imprudenței: De la începutul anului aproape 200 de oameni au murit în accidente // VIDEO

În fiecare zi, un om devine victimă a unui accident rutier. O clipă nefericită lasă familii în lacrimi pentru tot restul vieții. Potrivit Inspectoratului Național de Securitate Publică, cele mai frecvente cauze ale accidentelor sunt viteza și imprudența. În timp ce inspectorii nu obosesc să ceară de la șoferi să respecte cu strictețe regulile circulației rutiere, familiile îndurerate cer controale mai stricte din partea autorităților.Bilanțul este sumbru. De la începutul anului, în accidente au murit aproape 200 de oameni.

Cel mai grav accident din ultimele luni s-a produs la Orhei, unde în urma impactului, trei persoane au decedat pe loc. Nu au avut nicio șansă, după ce șoferul mașinii în care se aflau a vrut să ocolească o căruță, fără semene reflectorizante. Din nefericire, mașina s-a izbit violent într-un camion.

Echipa noastră a discutat cu familia decedatului Sergiu Rebezniuc, șoferul SUV-ului, care venea cu doi pasageri spre localitatea Dâșcova. În apropiere de satul Mana a intrat inexplicabil pe contrasens. Martorii afirmau că autoturismul se deplasa cu viteză, iar şoferul ar fi observat prea târziu căruţa. El a încercat să evite impactul, dar din cauza carosabilului umed şi a vitezei prea mari a pierdut controlul mașinii şi a intrat pe contrasens. În secunda trei, camionul a a lovit frontal.

Martorii au sunat imediat la 112. Când medicii au ajuns la locul întâmplării, acolo erau trei morți. Şoferul camionului nu a avut de suferit, iar căruțașul a dispărut de pe traseu.

Viteza excesivă sau neatenția la volan poate schimba destine. Poate lua vieți. În cazul de lângă satul Mana, patru copii au rămas orfani. Sfâșiate de durere, rudele celor morți în accident fac apel la toți șoferii.

Pentru a diminua numărul tot mai mare de accidente soldate cu morți și răniți, autoritățile au instalat pe șosele, în 2013, mai multe camere video. În mai bine de doi ani, unii vitezomanii au fost obligați să plătească amenzi grele, iar alții au rămas cu permisele de conducere suspendate.

Municipiul Chișinău a început să fie supravegheat de camere video în noiembrie 2013. Inițial, în program figurau două intersecții. Treptat, acesta s-a dezvoltat, iar în iulie 2015, 350 de camere video supravegheau 41 de intersecții. Sistemul a fost sprijinit cu cinci milioane dolari, acordate de Guvernul Chinei. Aproape trei ani! Atât a durat proiectul de monitorizare video a traficului rutier, care spre sfârșitul anului 2015 a fost stopat din cauza unor interese. Astăzi, nicio cameră, cu excepția celor din municipiul Chișinăului, nu funcționează.

Imediat după fixarea încălcării, în regim on-line se transmitea informația inspectorilor de la Centrul Unic de Informare și Monitorizare pentru a-i documenta și ulterior a le intocmi procese verbale.

În 15 minute, în doar o singură localitate și într-o singură direcție de circulație, zece șoferi au depășit limita de viteză. Scopul acestor controale cu mașina ”capcană” este de a-i pune la respect pe șoferii vitezomani și de a reduce numărul accidentelor rutiere, afirmă poliția.

Sistemul de monitorizare video a traficului rutier implementat în 2013 este astăzi nefuncțional. Nimeni nu și-a asumat prelungirea acestui proiect. Până nu demult, doar cei implicați în proiect știau că sistemul nu funcționează.

În ultimul an, numărul neregulilor pe șosea s-a redus, dar a scăzut și suma de bani, care ajungea în buget. Inspectorii ne demonstrează cât de ușor este să-i prindă și sa-i amendeze pe cei nedisciplinați, aplicând noile dispozitive.

Poliția insistă că șoferii vitezomani vor fi opriți, mai devreme sau mai târziu. Dacă nu de camerele de supraveghere video, atunci de vreo mașină ”capcană” instalată pe traseu. În unele cazuri, pot fi trași pe dreapta chiar de inspectorii INSP.

Noutăţile partenerilor

comentarii: