Noua Toyota RAV4 Plug-in Hybrid a eșuat grav la testul elanului

Toyota are din nou parte de un eşec la testul de siguranţă al elanului, realizat de cea mai reputată publicaţie auto din lume, specializată în aceste teste, localizată în Suedia - Teknikens Varld, relatează PiataAuto.md.

Foto: PiataAuto.md

Zicem cea mai reputată, pentru că la sfârşitul anilor 1990 anume această publicaţie a fost cea care a răsturnat un Mercedes-Benz A-Class de primă generaţie la un asemenea test, iar Mercedes, deşi la început a fost înfuriat şi a încercat să se scuze pe rezultatul prost al maşinii, a fost nevoit ulterior să introducă câteva modificări la modelul său, printre care şi echiparea obligatorie cu sistem ESP.

În ultimii ani cei de la Toyota au avut parte de mai multe rezultate slabe la testele acestei publicaţii, în lista modelelor cu performanţe slabe fiind şi Hilux, şi RAV4. Acum, odată cu lansarea în Europa a versiunii Plug-in Hybrid, care e mai grea, dar şi mai performantă, suedezii au supus-o şi pe ea testului elanului. Manevra e relativ simplă — evitarea unui obstacol la o viteză de 72 km/h şi revenirea pe banda iniţială. Cu cât mai precis efectuează o maşină această manevră, cu atât mai multe puncte ia, şi cu cât mai mare e viteza în care maşina reuşeşte să efectueze în siguranţă manevra, cu atât mai bine. În ultimii ani au mai fost maşini cu rezultate slabe, inclusiv modele germane sau americane şi inclusiv alte modele plug-in hybrid ale altor mărci, rezultate provocate parţial, probabil, de greutatea mult mai mare a acestor maşini ce au şi baterii mari, dar şi motoare şi sisteme de propulsie tradiţionale. De asemenea, chiar şi RAV4 Hybrid care e deja în vânzare, cel cu propulsie hibridă tradiţională, avusese un rezultat slab, iar Toyota a fost ulterior nevoită să introducă modificări la sistemul ESC pentru a îmbunătăţi comportamentul acestuia. Deci, până şi Toyota a recunoscut autoritatea testului şi a echipei care îl face.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid la testul elanului în Suedia / Sursa:PiataAuto.md

Însă rezultatul de acum al Toyotei RAV4 Plug-in Hybrid i-a făcut pe suedezi să-l declare pe acest model cel mai periculos dintre toate modelele plug-in hibride testate de ei. Prima tentativă a fost la 68 km/h şi maşina a derapat la un unghi grav, fiind stăpânită de ESC doar foarte tardiv. Au urmat tentative cu viteze mai mici — 67 km/h, 66, 65, 64 — şi comportamentul maşinii a continuat de fiecare dată să fie periculos, maşina find incapabilă să revină la traiectoria sa iniţială în mod sigur. Abia la 63 km/h SUV-ul celor de la Toyota a reuşit să intre înapoi pe traiectoria sa. Foarte departe de o viteză realistă de traseu şi foarte departe de viteza de reper a acestui test.

În cadrul aceluiași test, au mai fost testate alte modele plug-in hibrid, care au avut de asemenea performanțe sub nivelul de reper, însă mult mai bune decât SUV-ul Toyota. Detalii despre celelalte modele, dar și avertizările autorilor testului, citiți în știrea de pe PiataAuto.md.


Pub