Universitatea #diez. Copiatul este dur sancționat. Află de la Laura Guțu cum sunt organizate examenele la o facultate de Marketing și Vânzări din Franța

рр

De data aceasta, cunoaștem mai multe despre Laura Guțu și Institutul de Administrare a Întreprinderilor din Lille, Școala Universitară de Management (Institut d’Administration des Entreprises de Lille, École Universitaire de Management) din Franța, în special cum sunt structurate, care sunt modalitățile de desfășurare și cum sunt organizate pe timp de pandemie examenele la Facultatea de Marketing și Vânzări.

„În cadrul instituției mele, fiecare profesor decide pentru sine metoda de evaluare a studentului. Proiectele sunt alese mai des în favoarea testelor, deoarece se valorifică operativitatea, munca în echipă și organizarea. Practic, pentru fiecare materie avem unul sau mai multe proiecte:
# scriere de articole pe anumite subiecte;
# cercetări de întreprinderi;
# analiza unor articole științifice la tema managementului și marketigului;
# jocuri de rol;
# crearea diferitelor chestionare și interpretarea rezultatelor lor, iar nota pentru toate acestea contribuie în jur de 30 % sau 40 % la nota finală.

În ceea ce privește examenele, ele se desfășoară foarte strict

Copiatul este sancționat foarte dur, sunt mulți supraveghetori la examene și se desfășoară în spații foarte mari ca amfiteatre sau săli de sport pentru a putea reuni mai multe grupe. Fiecărei grupe îi corespunde o culoare a foii, iar examenele sunt distribuite când toată lumea se află pe loc și nu începem până fiecare student din sală nu își primește examenul. Un detaliu important este că ni se verifică identitatea și nu ne putem prezenta fără carnet de student, numele studenților sunt ascunse pe foile de examen în timpul evaluării lor, astfel niciun profesor nu cunoaște cărui student îi aparține lucrarea dată. Durata examenelor este de la unu la trei ore, ele sunt repartizate pe durata unei săptămâni, iar pe zi putem avea câte două examene.

Ce ține de structura testului, aceasta alternează de la o materie la alta

Un profesor ar putea prefera scrierea unei disertații, altul – doar răspunsuri la întrebări de la curs, studii de caz sau întrebări cu răspunsuri multiple. Cel mai potrivit însă este să ne așteptăm la orice structură, deoarece unii mai au tendința să își schimbe preferințele în ultimul moment. Ei apreciază mult când studentul nu deviază de la subiect, iar pe lângă cele studiate la curs, adaugă informații descoperite din lectură.
Partea pozitivă este că la unele materii cu mult material, precum statistica, unii profesori permit utilizarea oricărui document în timpul examenului.
La limbi străine, evaluarea se împarte în patru categorii:
# scriere;
# vorbire;
# înțelegere scrisă;
# înțelegere orală.
Aceasta ar însemna că trebuie să prezentăm un proiect în fața clasei, să răspundem la întrebări în baza unei înregistrări audio/video și să susținem o probă scrisă de creativitate cu o analiză a unui text.

Pe timp de pandemie, lucrurile stau puțin mai simplu

Examenele au loc la distanță, fără vreun control asupra noastră. Timpul este redus la o oră cu scopul de a reduce posibilitatea studentului de a accede la diverse surse și toată durata examenului este cronometrată, iar documentul în care lucrăm se încarcă ulterior pe o platformă online.

Pentru mine, cele mai complicate examene au fost cele de contabilitate, statistică. Cele care mi-au plăcut mult sunt drept comercial, marketing și informatică. Dreptul era foarte interesant și aveam numeroase exemple din partea profesorului. Anul acesta studiez cu el dreptul marketingului si mă pasionează la fel de mult, deoarece materia se referă la proprietatea intelectuală, dreptul la imagine, dreptul de autor și reglementarea publicității.
La marketing am avut un studiu de caz provocator. Ni s-a oferit numele unei întreprinderi și o mică descriere a creșterii ei, iar apoi a regresului brusc din cauza neadaptării lor la cerințele pieței. Rolul nostru era să facem o analiză SWOT care ar permite întreprinderii să evite regresul la acel moment.
În final, informatica. Am fost plăcut surprinsă de faptul că am fost un pic instruiți în Photoshop și limbajul HTML/CSS. Pe baza celor studiate, trebuia, cu ajutorul codului, să cream un newsletter.

Anul acesta, sunt foarte optimistă în legătură cu examenele care se apropie, deoarece corespund specializării alese și mă fac extrem de curioasă.”

Autoare: Laura Guțu

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente