Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Sistemul GPS a fost relansat…

Sistemul GPS a fost relansat în autobuzele din municipiul Chișinău

Sistemul GPS a fost relansat în autobuzele din municipiul Chişinău. Astfel, fiecare persoană poate accesa online aplicaţia care arată în timp real locația autobuzelor, staţiile de aşteptare a transportului public şi ora de sosire a mijlocului de transport în fiecare staţie. Anunțul despre reluarea programului a fost făcut astăzi, 25 noiembrie, de primarul capitalei Ion Ceban.

Potrivit edilului, GPS-urile vor fi relansate în următoarele săptămâni și în toate troleibuzele din capitală. 

„În acest sens, a fost agreată o foaie de parcurs. Astfel urmărim să oferim călătorilor posibilitatea de a monitoriza online itinerarul unui sau altui mijloc de transport public, orarul de circulație, costul și durata călătoriei”, a spus Ceban într-o postare pe Facebook.

Sistemul GPS din capitală a fost lansat cu mare fast la sfârșitul anului de către Regia Transport Electric Chișinău (RTEC) printr-o licitație publică. Învingătoare a ieșit compania Dekart, care a oferit instalarea sistemelor GPS în cele 350 unități de transport și deservirea timp de doi ani la prețul de 415 901 lei. Pe de altă parte, autoritățile publice locale ar fi trebuit să achite operatorului de telefonie pentru conexiunea mobilă și servicii de hosting, scrie PrimariaMea.

Totuși, potrivit sursei, la 9 octombrie, troleibuzele din Chișinău au dispărut de pe aplicația Easy Way, serviciul fiind deconectat de către compania Dekart. Aceștia au motivat deconectarea prin faptul că RTEC a încălcat de multiple ori condițiile contractului, cauzând cheltuieli suplimentare companiei. Mai mult, într-un interviu pentru NewsMaker, aceștia menționează că dispozitivele GPS nu au fost utilizate în toate troleibuzele, uneori în locul lor fiind conectat telefonul mobil al angajaților pentru încărcare sau au fost deteriorate prin ruperea cablurilor. Din acest motiv, nu era posibilă vizualizarea în timp real a tuturor unităților de transport.

Mai mult, compania a fost nevoită să înlocuiască dispozitivele respective, suportând costuri suplimentare. De asemenea, aceștia menționează că, timp de un an, autoritățile nu au achitat pentru conexiunea mobilă și hosting, Dekart fiind nevoiți să acopere și costurile respective. Începând cu data de 27 iunie 2020, Direcția transport ar fi încetat să răspundă la apeluri, iar viceprimarul de ramură, Victor Chironda, nu ar fi răspuns la o scrisoare oficială la acest subiect.