(video) Lupta cu „Shanghai-ul” din Chișinău: „Chiloți peste schimbul valutar, schimb valutar peste tot felul de echipamente sportive, „șașlîkuri”, ce vreți”

Primarul capitalei Ion Ceban susține că orașul Chișinău va rămâne practic fără publicitate stradală, dacă până la sfârșitul anului nu va fi aprobat noul regulament cu privire la publicitatea stradală. Ceban declară că deja 1300 de dispozitive cu caracter publicitar au fost scoase și va continua aceste acțiuni până nu vor reveni lucrurile la „albia normalității și a legislației”. Edilul precizează că următoarea țintă sunt afișele publicitare plasate pe fațadele diferitor clădiri, inclusiv pe străzile magistrale. „Dacă vă duceți la intersecția străzilor Armenească cu bd. Ștefan cel Mare, mai mare dezastru, mai mare Shanghai, în sensul urât al cuvântului, nu există. Repet, chiloți peste schimbul valutar, schimbul valutar peste tot felul de echipamente sportive, echipamente sportive în strânsă legătură cu alimentația publică, „șașlîkuri”, ce vreți”, a declarat Ceban, în cadrul ședinței Primăriei de astăzi.

„Deja sunt peste 1300 de tot felul de dispozitive cu caracter publicitar eliminate din municipiul Chișinău. Suntem și acționați în judecată pentru aceste lucruri, tot felul de prostii și interpretări, se vehiculează în mass-media, nu se vor întoarce mai multe, punct. Și eu foarte tare îmi doresc în continuare ca lucrurile să revină la albia normalității, legislației, să nu te mai lovești cu capul de un panou publicitar, mergând pe trotuar sau să nu vezi semaforul după intersecție. Sau cum erau câte 30-40 de panouri publicitare unul peste altul, făceau zgârie nori.

Un mesaj foarte clar l-am transmis și consilierilor municipali și transmis acum și companiilor de publicitate și atenționez viceprimarii să nu se întâmple cum a fost în luna iunie, când unele de către unii care au plecat de la direcția arhitectură au fost închise ochii și s-au prelungit automat termenul. Termenul este 31 decembrie, dacă este votat regulamentul atunci urmează să fie reguli noi dacă nu, atunci ne scuzați sunteți primii interesați să nu umblați acum pe la tot felul de consilieri, să îi blocați, să-i mituiți, să-i șantajați, pentru că unii fac parte din afaceri conexe cu publicitatea”, a declarat Ceban.

Edilul a atenționat că după 31 decembrie dacă nu se aprobă noile reguli atunci practic nu va exista publicitate pe teritoriul municipiului. „Sunteți primii interesați ca aceste lucruri să existe”, a subliniat primarul.

Totodată, a menționat că următoarea țintă în lupta cu afișele publicitare din oraș sunt cele amplasate pe fațadele magazinelor, în special de pe străzile magistrale.

„Următorul lucru care vreau să fie vizat cu privire la acest regulament cu publicitate sunt chiloții, ștrampii, pantalonii, papucii și tot ce vreți publicat și plasat pe fațadele magazinelor, inclusiv pe străzile magistrale, inclusiv pe Ștefan cel Mare, că dacă vă duceți la intersecția străzilor Armenească cu bd. Ștefan cel Mare, mai mare dezastru, mai mare Shanghai, în sensul urât al cuvântului, nu există. Repet, chiloți peste schimbul valutar, schimbul valutar peste tot felul de echipamente sportive, echipamente sportive în strânsă legătură cu alimentația publică, „șașlîkuri”, ce vreți. Deci acolo găsiți, imaginea vizuală așa cum nu ar trebui să existe pe o stradă centrală.

Trebuie să readucem toate denumirile magazinelor, aspectul vizual, tot ce ține de zerox, aur, auraș, „zolotișco”, zoloto ș.a., într-un singur concept vizual unic. Măcar pe străzile magistrale pentru început”, a declarat Ceban.


Pub