După un val de reacții negative, Darwin cere scuze publice pentru campania Black Friday pe un panou din oraș

126493222_1673924169446074_4564217354863265755_o

Cea mai recentă campanie de marketing, lansată de Darwin cu prilejul Black Friday, a stârnit nemulțumiri. Publicitatea a fost interpretată și catalogată ca fiind sexistă și discriminatorie. Mesajul campaniei face referire la „zilele alea”, făcându-se o asociere dintre zilele de reducere și zilele de menstruație. După valul de critici de pe internet, compania a venit cu o reacție oficială, dar și cu scuze.

Modul în care a arătat campania vă poate fi deja cunoscut.

Pe lângă imagine, compania a realizat și câteva spoturi în care se atât un bărbat, cât și o femeie spun că renunță la anumite activități pentru „zilele alea”.

Majoritatea criticilor s-au referit la natura sexistă a mesajelor promovate. „În țara în care multe femei și fete nu au acces la produse igienice pe timp de menstruație (absorbant, tampon, cupă), cei de la această companie fac reclamă sexistă în care obiectifică corpul femeii. Menstruația doare și e neconfortabilă! Iar voi trebuie să vă cereți scuze public față de noi!”, a menționat într-o postare activista Constanța Dohotaru.

„Conform legii, are caracter sexist publicitatea care reprezintă o femeie sau un bărbat ca obiect sexual în situații cu caracter umilitor, abuziv, violent și afectează demnitatea umană, promovează stereotipurile sexiste în scopul discriminării, susținând percepția tradițională a femeii ca fiind o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, cu o poziție socială inferioară”, a explicat și activista Alina Andronache.

„Ne pare rău că mesajul nostru a fost catalogat drept unul lipsit de sensibilitate. Pentru Darwin contează fiecare feedback constructiv pe care îl primește. Ne asumăm responsabilitatea pentru reacțiile stârnite la campania Black Friday din 2020. Zilele alea – Black Friday – sunt zile speciale, zile în care tu ești indisponibil pentru altceva decât shopping. Mesajul nu presupunea intenția de a ofensa pe cineva. Darwin este o companie cu un ton de comunicare mai rebel, deseori îndrăzneț, uneori la limită. Vom continua să experimentăm!”, este mesajul publicat în această seară pe pagina companiei.

Acesta a fost însoțit și de fotografia unui banner recent instalat pe bulevardul Decebal din Capitală, pe care scrie „Fetelor, scuze… ”

Am întrebat compania cum a ajuns la această idee și ne-au spus că și-au dorit să promoveze zilele de reduceri, când consumatorul nu e disponibil pentru activități tradiționale menționate în videoclip, alegând să meargă la cumpărături. „Ne-am așteptat la reacții din partea clienților noștri, că va fi cumva discutată și mediatizată campania, dar nicidecum nu am așteptat asocieri cu umilirea femeilor sau provocarea unui disconfort persoanelor care au văzut această publicitate”, a spus Alexandr Turevici, manager PR Darwin.

Pe grupurile de pe Facebook au fost multe comentarii de critică, care au ajuns și la adresa unor angajați Darwin în particular. Compania spune că a reacționat la aceste atacuri și că angajații vizați primesc susținerea juriștilor companiei pentru apărarea imaginii lor. „Fiecare dintre părțile implicate în acest mesaj mediatizat va trage concluzii, sperăm corecte”, mai spune Alexandr Turevici.

Autoritățile responsabile de amplasarea bannerelor din oraș, dar și Consiliul pentru egalitate întârzie să vină cu o reacție oficială.

Și alte companii din Moldova au fost anterior taxate privitor la publicitatea produsă. Anterior, brandul „Cristinuța” a fost obligat să scoată din vânzare pufuleții cu ambalaj în care promovează sexualizarea precoce a fetelor, asta după ce Consiliul pentru egalitate a decis că ambalajul avea un caracter sexist și că lezează demnitatea. După această decizie „Cristinuța” a retras din comercializare ambalajele. La fel, în 2018, o companie care a promovat covoarele utilizând o imagine în care erau prezentate picioarele a două persoane a fost sancționată. Instanța de judecată a decis că agentul economic trebuie să achite o amendă de 12 000 de lei pentru încălcarea prevederilor Codului contravențional.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Alina Gîrneț
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente