Ştiri

Sursa imaginii: imagine simbol

Postat de: Ecaterina Arvintii

Ştiri / Economic

07 Noi. 2020 / 19:20

Pe timp de pandemie, întreprinderile din ţară mizează tot mai mult pe angajaţi

Păstrarea angajaţilor cu orice preţ, în pofida pandemiei şi a comerţului în descreştere, este scopul pe care în această perioadă dificilă şi l-au pus mai multe întreprinderi din Republica Moldova, în speranţa că vor reuşi să se menţină pe piaţă. Este şi cazul unei reţele de magazine de peşte din ţară, care deţine întâietatea la import şi procesare. În plus, s-a investit mult în măsurile antiCOVID impuse de autorităţi, iar acesta este un factor în plus pentru convingerea cumpărătorilor de calitatea înalta a produselor, relatează Moldova 1.

Angela Jardan lucrează în acest magazin de aproape doi ani. Femeia spune că la începutul pandemiei a trecut printr-o stare de stres, generată de frica de a rămâne fără un venit sigur.

„E greu de lucrat, fiindcă fiecare om se teme să nu ne infectăm. Desigur, respectăm toate recomandările de la şefi - să fim foarte atenţi, să lucrăm, să avem de lucru, să ne păzim că să fim sănătoşi”, spune Angela Jardan, vânzătoare.

În acelaşi timp, cumpărătorii spun că în ultima perioadă aleg mai mult magazinele decât pieţele, pentru că oferă un mai mare grad de protecţie împotriva Coronavirusului.

„Noi venim desigur cu măşti, personalul e cu măşti, cu mănuşi. În magazin găsim o producţie de calitate, preţul accesibil, peştele este proaspăt”. „Cred că în magazine e mai sanitar ca la piaţă, de aceea vin aici. Ceea de ce am nevoie găsesc în magazin. Şi preţul e convenabil”, spun oamenii.

„Se depune un efort mult mai mare în legătură cu dezinfectarea. Nu permitem ca fiecare să-şi pună produsul în punga, dar noi singuri punem produsul. E mult mai complicat, pentru că se dezinfectează magazinul de trei-patru ori pe zi”, spune Veaceslav Iachim, administrator magazin.

Până a ajunge în magazin, imediat după import, o bună parte din peşte este procesat la o fabrică proprie, unde de asemenea întreg procesul tehnologic are loc cu respectarea strictă a măsurilor antipandemice.

„Aici producem peştele în caserole, ambalăm varză şi multe alte produse. Suntem echipaţi, ne protejăm pe noi, ca şi consumătorii să fie siguri de ceea ce mănâncă”, a declarat Iulia Lăcustă, angajată.

La fabrică, dar şi în cele 11 magazine ale reţelei, muncesc în prezent peste 350 de persoane, tot atâtea cât şi până la pandemie. Şi salariile au fost păstrate intacte.

„Niciunul nu s-a eliberat, datorită eforturilor depuse din partea conducerii firmei de a menţine locurile de muncă”, a declarat directorul Departamentului import, Alexandru Midari.

„Avem credite. Sperăm că în viitorul apropiat o să fie mai bine. Nu avem altă ieşire, trebuie de menţinut colectivul, că dacă nu menţinem colectivul, noi dispărem de pe piaţă. Noi le dăm un prânz gratis, la un sanatoriu le oferim foi gratis, pe copii îi ajutăm. Dacă au o boală, îi ajutăm. De la noi angajaţii nu pleacă”, a declarat directorul fabricii, Andrei Coman.

Datele oficiale arată că, în 2019, din cele peste 30 de mii de întreprinderi din ţară puţin peste jumătate au încheiat anul cu rezultate pozitive în activitate.

Comentarii