Care sunt cauzele deformării discurilor de frână și ce pericole prezintă acest lucru pentru șofer și pasageri

Discurile de frână se deformează la un moment dat din diverse motive. La fel ca celelalte piese auto, și acestea se deteriorează în timp, întrucât apar zone neuniforme pe suprafața loc, iar modificările care survin vor avea un impact asupra modului în care frânează mașină, scrie Promotor.ro.

Foto: Promotor

Când se deformează, procesul de frânare va fi mai puțin eficient, iar acest lucru poate pune în pericol siguranța pasagerilor și șoferului.

De ce apar deformări ale discurilor de frână?

Materialul din care sunt realizate discurile de frână este unul foarte rezistent. Cu toate acestea, pot să apară anumite nereguli, iar cea care le afectează în acest caz este căldura. Atunci când pedala de frână este folosită în exces, componentele se supraîncălzesc.

Pe de altă parte, dacă plăcuțele de frână sunt uzate sau au calitate slabă există un risc crescut de deformare. O altă cauză este viteza crescută cu care circulă mulți șoferi și frânarea bruscă. În astfel de cazuri, plăcuțele de frână se încălzesc, anumite componente se înmoaie și ajung în spațiul dintre plăcuță și disc.

Se poate evita deformarea discurilor de frână?

Dacă veți circula pe o pantă de rulare descendentă este indicat să controlați viteza mașinii prin trecerea acesteia într-o treaptă de viteză inferioară.

Dacă discurile de frână sunt deformate se vor auzi zgomote sub formă unor scârțâituri, precum și miros de cauciuc ars. Mai mult, dacă frânarea se va realiza cu întreruperi dese și apar vibrații în momentul mașinii, aceste lucru înseamnă că discurile sunt deformate.

Care sunt semnele care arată că frânele vor ceda

Un indiciu care vă indică uzura plăcuţelor de frână îl reprezintă canalul de pe mijlocul plăcuţei. Dacă canalul nu mai este pronunţat, este evident că plăcuţele trebuie schimbate. Performanţa slabă de frânare sau cursa moale a pedalei. În acest caz probabil lichidul s-a scurs din sistem. Asta denotă o problemă mai gravă, care cere schimbarea completă a sistemului. Ajunsă în acest punct, maşina nu mai poate fi transportată pe roţile ei până la cel mai apropiat service;

Scârțâitul sau huruitul în timpul frânării. Acestea pot anunţa uzarea plăcuţelor sau blocarea pistonului de etrier. Dacă maşina „trage” într-o parte înseamnă că plăcuţele de frână fie au fost contaminate cu ulei sau cu vaselina, frânarea fiind ineficientă la respectiva roată, fie etrierul s-a blocat.


Pub