TOP-ul cheltuielilor candidaților la prezidențiale pe Facebook: Cine a plătit mii de euro pentru vizibilitate

Studiul a fost realizat de către o companie media, sprijinită financiar de Agenția Slovacă pentru Cooperare Internațională în Dezvoltare și National Endowment for Democracy. Potrivit analizei prezentate, cel mai cheltuitor candidat la prezidențiale pe Facebook este Renato Usatîi, iar candidatul Blocului Unirea se află la celălalt capăt al clasamentului.

Foto: Raport

Monitorizarea a fost realizată în perioada 01.09.2020 - 24.10.2020 și cuprinde informații preliminare.

Potrivit acestora, cel mai cheltuitor pe Facebook este candidatul Partidului Nostru, Renato Usatîi, cu peste 15 mii de euro. Acesta este urmat de candidatul Platformei DA, Andrei Năstase cu peste 10 mii de euro și candidata PAS, Maia Sandu cu peste 9 mii de euro. Urmează candidata Partidului Șor, Violeta Ivanov cu circa 3 mii de euro, candidatul independent, Igor Dodon, cu mai puțin de 300 de euro, candidatul PUN, Octavian Țîcu și cel al PLDM, Tudor Deliu cu mai puțin de 100 de euro fiecare. Ultimul în clasament este candidatul Blocului Unirea, Dorin Chirtoacă. Acesta nu a cheltuit niciun leu pe sponsorizări pe Facebook:

Raport / Sursa:Mediapoint
Raport / Sursa:Mediapoint
Raport / Sursa:Mediapoint

„Raportul Final de Monitorizare a Alegerilor Prezidențiale în Social Media” va fi dat publicității după desfășurarea alegerilor prezidențiale.

Raportul a fost realizat cu suportul financiar al SlovakAid (Agenția Slovacă pentru Cooperare Internațională în Dezvoltare) și National Endowment for Democracy. Mediapoint este prima organizație new-media din Republica Moldova. Aceasta a fost fondată în anul 2009 și are misiunea de a inova democrația prin implicarea cetățenilor și valorificarea potențialului digital. MEMO 98 este o organizație din Republica Slovacă cu o experiență de peste 20 de ani în monitorizarea alegerilor. Aceasta a condus circa 150 de misiuni de monitorizare a alegerilor în peste 55 de țări din întreaga lume, în special, în statele post sovietice și statele balcanice, dar și în Africa, Asia, America de Sud, Orientul Mijlociu.


Pub