Împreună investim în viitorul comunității și #RămânemAproape de producătorii locali

Micii producători din țară au nevoie de sprijin, încurajare și o piață de desfacere competitivă și stabilă pentru a dezvolta afaceri durabile în Moldova. Parteneriatele de succes între antreprenorii locali cu rețelele de magazine sunt o soluție care, pe de o parte, oferă consumatorilor produse autohtone de calitate certificată, iar pe de alta – contribuie semnificativ la dezvoltarea economică a țării. De această părere este compania METRO, care și-a luat angajamentul și susține segmentul producătorilor autohtoni, asigurându-le o piață de desfacere stabilă pentru a-și vinde produsele și a deveni mai competitivi. În acest sens, în rețeaua de magazine METRO, peste jumătate din produsele alimentare de pe rafturi sunt de la producătorii și furnizorii locali.

Foto: Metro

METRO – o piață de desfacere stabilă

Din dorința de a veni în ajutorul micilor antreprenori și de a le oferi oportunități de dezvoltare a afacerilor în țară, rafturile magazinelor METRO pun la dispoziția consumatorilor o gamă foarte variată de produse locale: fructe, legume, carne, lactate, conserve, produse de patiserie, dulciuri, vinuri etc. În total, compania susține peste 160 de producători autohtoni din industria alimentară din 32 raioane.

Serghei Martînov, director general METRO Moldova: „Susținerea producătorilor din țară face parte din programul nostru de responsabilitate socială corporativă. Peste 50 la sută din produsele alimentare aflate în rețeaua noastră de magazine vin de la producătorii locali și furnizorii, iar asta ne face mândri, întrucât contribuim cu succes la oferirea unei oportunități de dezvoltare micilor afaceri din țară. Cumpărând produse autohtone, facem, de fapt, o investiție în viitorul comunității.”

Cea mai mare provocare pentru producătorii autohtoni în dezvoltarea afacerilor rămâne lipsa unei piețe de desfacere stabile și sigure. Mai mult, în acest an, pandemia de COVID-19 a schimbat substanțial regulile pe piață. În mod considerabil au avut de suferit antreprenorii care se ocupă de creșterea produselor sezoniere și de consum la zi.

Ion Barancean, producător local de căpșune: „Noi am apelat la ajutorul METRO, iar din momentul în care am început să colaborăm, știam că pentru o anumită perioadă vom livra zilnic o anumită cantitate de produse. Marele nostru avantaj din colaborarea cu METRO este siguranța că produsele noastre nu vor sta pe câmp, ci vor fi livrate în stare proaspătă către consumatori. Având asemenea parteneri de încredere, putem să muncim și să investim la fel de mult în calitate.”

Ilie Verdeș, producător local de verdețuri: „Ne-am specializat în creșterea acestor culturi deoarece sunt unele dintre cele mai delicate. Nu oricărui agricultor i-ar reuși, verdețurile cer un tratament mai special. Credem că putem oferi oamenilor un produs select și de calitate. Motive de a renunța cred că avem în fiecare zi de câteva ori, însă mereu găsim motivația de a nu lăsa mâinile în jos.”

Metro / Sursa:Metro

Produsele METRO – crescute local, de calitate certificată

În același timp, METRO acordă un plus de atenție dezvoltării durabile în agricultură. Pentru a răspunde cerințelor consumatorilor, pe rafturile magazinelor pot fi găsite doar produse certificate și care corespund standardelor internaționale de calitate.

Radu Grosu, producător autohton de cartofi: „METRO a fost primul nostru partener, de la care a venit și ideea procurării liniilor de ambalare. Pentru a avea durabilitate, trebuie să oferi produse de calitate consumatorului final, iar asta îți asigură un parteneriat stabil. Noi punem accent în primul rând pe calitate. Lucrăm foarte mult, implementăm în fiecare an tehnologii noi, pentru ca moldovenii să consume produse autohtone excelente.”

Oxana Petrovici, directoare fabrică: „La început ne-a fost foarte greu să le explicăm oamenilor care sunt cerințele de calitate și de ce este important să respectăm instrucțiuni sau regulamente. De 15 ani întreprinderea este certificată conform standardelor managementului calității ISO și este foarte important pentru noi să respectăm aceste standarde. Ne dorim ca produsele noastre să concureze cu cele de pe piețele externe, iar asta solicită respectarea cu strictețe a unor norme de calitate.”

Andrei Novak, vinificator local: „Datorită faptului că vinurile noastre se găsesc pe rafturile magazinelor METRO, progresăm încet, dar sigur. Deoarece avem un parteneriat de încredere, oferim prețuri accesibile pentru consumatorii finali și le punem la dispoziție un produs autohton de calitate. În anul 2017, unul dintre vinurile noastre a câștigat medalia de aur la un concurs internațional de profil. Această apreciere ne-a oferit siguranță și încrederea că am pornit în direcția corectă și că trebuie să continuăm să muncim.”

Metro / Sursa:Metro

METRO – #RămânemAproape!

METRO este unul dintre liderii internaționali în domeniul vânzărilor en-gros, cu un sortiment de produse alimentare și nealimentare care deservește clienți din industria HoReCa și revânzatori. La nivel global, METRO servește peste 16 milioane de clienți care pot alege să facă cumpărături în unul dintre magazinele sale de format mare, să comande online și să își colecteze cumpărăturile la magazin sau să le fie livrate. METRO susține competitivitatea întreprinzătorilor cu soluții digitale și contribuie astfel la diversitatea culturală din comerțul cu amănuntul și sectorul ospitalier. Sustenabilitatea este un pilon al afacerii METRO. METRO deține primul loc în Indicele Sustenabilității Dow Jones, în industria comercializării produselor alimentare.

Compania operează în 24 de țări și angajează peste 100.000 de oameni în întreaga lume. În anul financiar 2018/19, compania METRO a înregistrat un volum al vânzărilor de 27,1 miliarde EUR. În Republica Moldova, compania METRO este prezentă din 2004, având trei magazine, cu peste 25000 de articole în fiecare magazine și peste 600 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.metroag.de / www.metro.md


// console.log('no ads situation')