Interbrand a publicat, în această lună, topul celor mai valoare branduri pentru anul 2020.
Deloc surprinzător, clasamentul pentru industria auto este dominat în continuare de Toyota, cu o valoare de piață de 51.6 miliarde de dolari, în timp ce podiumul este completat de Mercedes-Benz și BMW cu 46.3 și, respectiv, 39.8 miliarde de dolari.
Un alt producător japonez în top este Honda, care ocupă poziția a patra în top, cu o valoare de piață de 21.7 miliarde de dolari.
Totuși, perioada dificilă prin care trece industria auto se reflectă și în acest clasament, întrucât valorile celor patru producători sunt în scădere.
Prima creștere este remarcată abia pe locul 5, ocupat de Hyundai, cu o valoare de circa 14.3 iliarde de dolari, în creștere cu 1%.
Tesla reprezintă o noutate absolută în top 100 de mărci, astfel că debutează și în clasamentul dedicat mărcilor auto. Constructorul american este pe locul 6, cu o valoare de piață de 12.8 miliarde de dolari și a reușit, astfel, să depășească nume consacrate din industria auto precum Ford (locul 7 cu 12.5 miliarde de dolari) și alte trei branduri deținute de Grupul Volkswagen: Audi, Volkswagen și Porsche.
În afara top 10, în topul brandurilor auto apar alte 5 mărci, și anume Nissan, Ferrari, Kia, Land Rover și Mini.
Cu excepția Hyundai și a intrării Tesla, valorile de piață ale celorlalte marci auto au înregistrat scăderi comparativ cu anul precedent.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!