Cum vrea Google să te convingă să cumperi direct din YouTube și să uiți de Amazon

Oamenii petrec extrem de mult timp pe rețelele de socializare și e lesne de înțeles de ce acestea au devenit, sub o formă sau alta, și platforme de shopping. Google, spre exemplu, vrea să ducă YouTube într-o nouă etapă.

Foto: techcrunch.com

Google ar vrea să transforme YouTube și într-o platformă de shopping care să rivalizeze cu alți giganți din domeniu precum Amazon și Alibaba. Americanii au planuri mari în această direcție și, evident, ideea a pornit în contextul în care platforma e populată de influenceri, citează Playtech.

Acestora li se va cere să se transforme în… cataloage virtuale. Sună complicat, dar e, de fapt, extrem de simplu. Sistemul funcționează în felul următor: creatorii de conținut se pot folosi de unele funcții YouTube pentru a-și marca produsele prezentate în clipuri. Apoi, cei care vor să le cumpere sunt doar la un click distanță.

Surse citate de Bloomberg susțin că discuțiile legate de acest nou proiect sunt extrem de avansate.

Cum vei putea cumpăra direct din YouTube

YouTube vrea, practic, ca toată lumea să aibă de câștigat. Cei care urmăresc videoclipurile influencerilor și-și doresc un produs prezentat acolo nu mai trebuie să meargă pe alt site pentru a-l comanda, creatorii de conținut sunt remunerați pe măsură dacă produsul e cumpărat direct din platformă, iar YouTube poate rivaliza cu alte aplicații care au făcut pași tot în această direcție – Instagram, de exemplu.

Google mai testează, de asemenea, un nou proiect de integrare cu Shopify privind vânzarea de bunuri prin intermediul YouTube. Mutările au potențialul de a transforma YouTube dintr-un gigant publicitar într-un concurent puternic pentru liderii din comerțul electronic, precum Amazon.com și Alibaba Group Holding.

Practic, Google știe acum că YouTube e o platformă extrem de importantă din portofoliu. Așa că vrea să o pună la făcut bani.

„YouTube este unul dintre cele mai puțin utilizate active ale Google. Dacă au decis că vor să investească în el, reprezintă o oportunitate uriașă pentru ei”, crede Andy Ellwood, președintele startup-ului din e-comerț Basket.

Iar veniturile se pot dovedi de neignorat. Sursele susțin că YouTube a încheiat deja înțelegeri cu unii creatori de conținut sub formă de abonamente. Comisioanele percepute de platformă din vânzarea produselor promovate s-ar ridica la 30%.


Pub