Serviciul 112 a înregistrat un procent record de urgențe reale în luna septembrie. Care sunt cele mai solicitate intervenții

serviciul-1121

În luna septembrie, în sistemul 112 au fost preluate aproximativ 205 000 de apeluri, dintre care 114 000 au reprezentat urgențe. Astfel, aproximativ 56 % de apeluri recepționate la 112 au fost situații de urgențe reale în care a fost necesară intervenție imediată a serviciilor specializate: Ambulanță, Poliție, Pompieri.

De cele mai multe ori cetățenii au solicitat serviciul de Ambulanță, Serviciul 112 înregistrând o medie zilnică de 2 157 de cazuri medicale. Afecțiunile de tract respirator cu suspecție la COVID-19, urmate de durerile abdominale, de cap sau de spate reprezintă problemele medicale semnalate cel mai frecvent la numărul unic de urgență 112.

Serviciul de Poliţie gestionează aproximativ 27 % din numărul total de urgențe la numărul unic de urgență 112. Cele mai solicitate intervenții conform clasificatoarelor evenimentelor sunt agresiunile, conflictele și accidentele rutiere. Menționăm că, în zilele de odihnă, au fost semnalate conflicte de amploare, cu un nivel de agresivitate semnificativ.

Pompieri au fost angrenați cel mai mult în stingerea incendiilor de vegetație, ca urmare a gradului de uscăciune a vegetației și ale modificări de vreme.

Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și din raioanele Orhei, Criuleni și Hâncești.

Menționăm că, de la lansarea Serviciului 112, la numărul unic de urgență 112 a fost înregistrat cel mai mic flux de apeluri care nu reprezintă urgențe (44 %), o valoare care s-a îmbunătățit cu minimum 10 % în raport cu perioada similară din anul 2019.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente