Bancnota de un miliard de dolari, care a fost creată de jurnaliștii TV8, a fost premiată cu aur la un concurs internațional. Agenția de publicitate Piko, care a realizat acest proiect, a primit aurul în digital design pentru campania „Bancnota Miliardului Furat”, la cea de-a 27-a ediție de Cresta International Advertising Awards din Londra.
De asemenea, agenția fost anunțată drept finalistă (Shortlist) în categoria Craft Campaign, pentru campania „The Banknote of the Stolen Billion” sau, alternativa în română, „Bancnota Miliardului Furat”.
„Piko a fost premiată cu Aur în Digital Design (Micro-site) pentru campania realizată cu jurnaliștii de la TV8 și emisiunea Cutia Neagră, intitulată The Banknote of the Stolen Billion, cu Argint în Print Design (Art Direction) și Bronz în Craft (Outstanding Art Direction) pentru același proiect minunat. Am luat și un Bronz în Print Design (Art Direction) pentru un alt proiect, dedicat partenerilor de la Ambasada Olandei în Moldova, intitulat Rembrandt’s Party”, se spune într-un comunicat de presă al agenției.
Premiile CRESTA sunt premii oferite la nivel internațional, al căror scop este de a recunoaște standarde înalte de realizare creativă în industria internațională de publicitate, design digital și comunicare. Cresta este un program de premiere extins și extrem de selectiv. Înscrierile sunt apreciate de un juriu, format din peste 80 de directori creativi, artiști în design grafic și cinefili din întreaga lume.
Membrii apreciază intrările de pe lista scurtă (Shortlist) în timp său liber și în mod individual, cu o politică fără discuții, punând accentul doar și doar pe creativitate.
Din ce elemente a fost creată bancnota și cum arată aceasta puteți vedea pe pagina miliardul.md.