(doc/video) De ce a ieșit de pe pistă avionul de pe cursa București-Chișinău pe Aeroportul Internațional Chișinău: După 3 ani de la incident, Autoritatea Aeronautică din România a venit cu un raport

După mai bine de 3 ani, Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile din România a publicat un raport cu privire la accidentul aviatic care a avut loc pe Aeroportul Internațional Chișinău în vara anului 2017. Atunci, avionul, cu 39 de pasageri la bord a ieșit de pe pistă la aterizare și s-a oprit înafara acesteia.

Foto: UNIMEDIA

Anchetatorii spun că cel mai probabil, cauza producerii incidentului grav „o constituie acționarea inadecvată a comenzilor de manșă și palonier după luarea contactului aeronavei cu pista, care a dus la pierderea parțială a controlului rulajului aeronavei și la imposibilitatea menținerii acesteia în limitele suprafeței de rulare ale pistei”, se arată în raport.

Din momentul în care aeronava a luat contact cu pista cu toate cele trei jambe și până în momentul în care aeronava a ieșit din pistă în partea laterală dreapta, durata evoluției aeronavei a fost de 17 secunde, și au fost înregistrate trei comenzi ale direcției până la valorile maxime de bracare cu accelerații laterale mari.

„Piloții secunzi, chiar și atunci când sunt Pilot Flying, nu acționează frânele aeronavei după luarea contactului cu pista, frânarea făcându-se exclusiv de către pilotul comandant. Această practică este probabil folosită și datorită faptului că la aeronavele ATR-42 se folosește foarte rar sistemul de frânare, imediat după luarea contactului cu pista, reducerea vitezei la valoarea vitezei de degajare a pistei fiind asigurată de lungimea disponibilă a pistei și punerea manetelor de comandă a motoarelor din poziția „Flight idle” în poziția „Ground idle””, se mai arată în raport.

Iată raportul în totalitate.

Avion by UNIMEDIA on Scribd

UNIMEDIA amintește că avionul de pe cursa București-Chișinău, în iunie 2017, a ieșit de pe pistă după ce tocmai aterizase.


Pub