Anchetatorii spun că cel mai probabil, cauza producerii incidentului grav „o constituie acționarea inadecvată a comenzilor de manșă și palonier după luarea contactului aeronavei cu pista, care a dus la pierderea parțială a controlului rulajului aeronavei și la imposibilitatea menținerii acesteia în limitele suprafeței de rulare ale pistei”, se arată în raport.
Din momentul în care aeronava a luat contact cu pista cu toate cele trei jambe și până în momentul în care aeronava a ieșit din pistă în partea laterală dreapta, durata evoluției aeronavei a fost de 17 secunde, și au fost înregistrate trei comenzi ale direcției până la valorile maxime de bracare cu accelerații laterale mari.
„Piloții secunzi, chiar și atunci când sunt Pilot Flying, nu acționează frânele aeronavei după luarea contactului cu pista, frânarea făcându-se exclusiv de către pilotul comandant. Această practică este probabil folosită și datorită faptului că la aeronavele ATR-42 se folosește foarte rar sistemul de frânare, imediat după luarea contactului cu pista, reducerea vitezei la valoarea vitezei de degajare a pistei fiind asigurată de lungimea disponibilă a pistei și punerea manetelor de comandă a motoarelor din poziția „Flight idle” în poziția „Ground idle””, se mai arată în raport.
Iată raportul în totalitate.
Potrivit legislației, suntem obligați să cenzurăm comentariile ce incită la ură, reprezintă atac la persoană sau conțin cuvinte necenzurate.
Vă îndemnăm la discuții decente!