(foto, video) Pictura murală cu elementele brandului de țară „Pomul Vieții” a fost lansată sub podul de la Telecentru

119675589_172049294499702_663680905247488960_o

Agenția de Investiții și Primăria municipiului Chișinău au lansat astăzi, 16 septembrie, pictura murală #NeamPornit sub podul de la Telecentru. Lucrarea a fost creată în cadrul campaniei naționale de relansare a turismului intern #NeamPornit, a cărei start a fost dat la începutul lunii mai. Lucrările de vopsire a picturii au durat o lună, pereții prinzând culoare sub pensula artistului Dimitrii Potapov, care a fost selectat în cadrul unui concurs anunțat de Pretura sectorului Centru.

Două companii din sectorul privat, Caparol Moldova și Berd’s Design Hotel, au susținut această inițiativă, iar acum, pictura murală se întinde pe o suprafață de aproximativ 3 800 de metri. Pentru realizarea acesteia au fost utilizate 3,3 tone de vopsea.

Ion Ceban, primar general al municipiului Chișinău: „Urmărim scopul de a face din Chișinău un oraș în care chiar să vrei să trăiești. Nu doar prin proiecte de infrastructură, dar și prin înfrumusețarea orașului. Ne bucurăm să participăm în acest parteneriat, mai ales că a fost realizat fără a cheltui un ban din fondurile publice. Sperăm că la fiecare ieșire/intrare din oraș vom putea realiza astfel de proiecte și invităm toți artiștii, dar și agenții economici să gândească și să propună proiecte similare”.

Conceptul muralei „Pomul Vieții” și-a extins viziunea pe parcursul elaborării proiectului prin reflectarea elementului de promovare și grijă față de mediul înconjurător, oferindu-i o conotație mult mai largă – o simbioză între identitatea „Pomul Vieții” în formatul #NeamPornit, alături de flora şi fauna inclusă în Cartea Roșie a Moldovei.

 

Rodica Verbeniuc, directoare generală a Agenției de Investiții: „Brandul de țară «Pomul Vieții» a fost îmbrățișat atât de comunitatea locală – prezent la expoziții și evenimente internaționale în peste 40 de țări –, cât și de diasporă, care au dorit să promoveze identitatea țării din SUA și până în Thailanda. Mai mult, îmbucurător este faptul că Campania Națională #NeamPornit, ca generator al acestei murale, ne-a depășit așteptările printr-o prezență explozivă a cetățenilor în zonele turistice care Moldova ni le oferă. Această campanie națională a fost inițiată tocmai din necesitatea valorificării acelor zone turistice care au fost neglijate sau necunoscute de cetățenii noștri. Am fost încântată să aud că anul acesta Rezervația Științifică Prutul de Jos și Rezervația Naturală Pădurea Domnească au fost clasate în topul preferințelor turiștilor autohtoni. Și aceasta datorită acelor circa 700 de locații incluse pe harta www.neampornit, care au impulsionat participarea a peste 4 000 de moldoveni la Maratonul #NeamPornit”.

La rândul lor, reprezentanții sectorului privat, care au făcut posibil ca această pictură murală să capete culoare, au menționat faptul că este cel mai ambițios proiect de artă urbană realizat în Chișinău până acum și reprezintă un simbol care ne adună să redescoperim trecutul prin arta, cultura și istoria noastră bogată.

Campania Națională #NeamPornit, lansată la finele lunii aprilie ale acestui an, a avut un impact pozitiv asupra turismului intern și a înregistrat rezultate vizibile. Astfel, zonele turistice au fost asaltate de doritori de a vizita complexele turistice, rezervațiile naturale, muzeele, conacele etc.

Dacă, înainte de închiderea hotarelor, cei mai mulți vizitatori ai atracțiilor turistice, pensiunilor și vinăriilor din Moldova erau turiștii străini, atunci, imediat după relaxarea restricțiilor, moldovenii au început mai activ să călătorească prin țară. Acest rezultat a fost obținut și datorită acțiunilor întreprinse în cadrul campaniei #NeamPornit:
• postările de pe rețele de socializare ale paginii #NeamPornit, care au peste 12 000 de urmăritori;
• harta www.neampornit.md – cea mai exhaustivă hartă online care cuprinde circa 700 de locații turistice;
• în cadrul Maratonului #NeamPornit au participat peste 4 000 de moldoveni care au devenit parte a acestei mobilizări naționale pentru promovarea turismului local.

***

Materialul a fost publicat în cadrul campaniei naționale #NeamPornit. Campania a fost inițiată de Agenția de Investiții și are scopul de a promova și de a susține relansarea graduală a turismului autohton prin respectarea măsurilor de protecție necesare pentru a preveni răspândirea COVID-19. Pentru mai multe informații despre inițiativele campaniei, urmăriți pagina de Facebook NeamPornit, pagina de Instagram sau pagina web www.neampornit.map.md.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente